MS Windows
briani 27239
Hvordan slipper jeg for autoplay m. CD-ROM~
Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 21-08-02 22:15

Hej

Jeg har WinXP på min PC. Hver gang jeg sætter en CD-ROM i, så åbnes
explorer. Det vil jeg gerne slippe for, men hvordan? Jeg har været inde i
properties for drevet, og slå autoplay fra, men det hjælper ingenting.

--
/Lars
Fjern "FJERNDETTE" fra min mail adresse ved svar.

Fra : Madsen

Dato : 21-08-02 22:41

Lars Hedegaard Pedersen skrev:

> [...]
> åbnes explorer. Det vil jeg gerne slippe for, men hvordan? Jeg har
> været inde i properties for drevet, og slå autoplay fra, men det

Start > Kør > Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom\

Stil værdien Autorun til 0 (nul).

Madsen.

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 21-08-02 22:47

> Start > Kør > Regedit
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom\
>
> Stil værdien Autorun til 0 (nul).

Vil det så slå autorun _helt_ fra?
Jeg er sådan set stadig interesseret i at en audio CD starter Win media
player op, og en DVD-film starter mit DVD player program op.
Det der irriterer mig er at explorer bliver åbnet. Jeg er fanatisk Windows
Commander bruger

Mvh. Lars

Fra : Madsen

Dato : 21-08-02 23:01

Lars Hedegaard Pedersen skrev:

> Vil det så slå autorun _helt_ fra?

Så vidt jeg ved, ja.

> Jeg er sådan set stadig interesseret i at en audio CD starter Win
> media player op, og en DVD-film starter mit DVD player program op.

Jeg forstår ikke at det ikke hjælper at vælge 'Take no Action' inde i
Autoplay for drevet under 'Mixed content', men du siger jo at du har
prøvet derinde.
Alternativet er at hente TweakUI til WinXP som har en del funktioner
til at styre Autoplay-funktionen.
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Du kan også prøve dette link, hvis det da ellers gælder for WinXP:
http://makeashorterlink.com/?A1D341491

Madsen.