grafikfejl i F1 2002
Fra : Andrew

Dato : 21-08-02 21:52

Hej

I F1 2002 har jeg en grafikfejl som gør at billedet går helt amok når jeg
kører. Der er lange streger og trekanter og blinkende geometriske figurer
over det hele. Hvad er der galt???

Har GF 2 TI
Win 2000

Mvh Anders

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-08-02 22:05

"Andrew" <andvalenREMOVE@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører. Der er lange streger og trekanter og blinkende geometriske figurer

Hej
det er næsten 100% sikkert dine grafikkort driver
prøv nogle ældre eller nyere

Kurt

Fra : Andrew

Dato : 21-08-02 22:45

> Hej
> det er næsten 100% sikkert dine grafikkort driver
> prøv nogle ældre eller nyere
>
> Kurt

Jeg har nu prøvet med den ALLER nyeste samt en lidt ældre og det er
ligemeget; den gør det stadig!

Jeg aner ikke hvad det er!!!

ÆV ÆV ÆV!

Fra : Karsten Borchers

Dato : 22-08-02 11:40

Havde nøjagtigt samme fænomæn på mit dengang helt nye GF4 Ti4400, og det i
stort set alle spil. Så jeg konkluderede at skidtet var i stykker, og sendte
det tilbage til forhandleren, som så sendt mig et nyt. Har ikke været noget
siden.

Jeg prøvede adskellige drivere, og indstillinger, samt voldkølede
kortet/maskinen. Samme resultat hver gang. Så chancen er desværre at de kort
er stået af ?

I GPL viste fejlen sig ved en masse pixel "klynger" hist og her. I 3D Mark
2002, og Codecreatures havde jeg det samme syndrom som du beskriver. I Medal
of Honor var det noget der mindede meget om det jeg så i GPL. Jeg prøvede
ikke F12002 (var vist ikke kommet endnu).

/ Borchers

Fra : Karsten Borchers

Dato : 22-08-02 11:41

P.s. Det kan måske også være varme relateret. Prøv at tag din kabinetside
af, og hvis muligt smid en blæser af en art derinde der er rette mod dit
grafikkort.

Fra : Andrew

Dato : 22-08-02 17:17

Hæ hæ, det viser sig at min GPU åbenbart ikke brød sig om at blive
overclocket. Jeg brugte NVmax til at clocke min GPU en smule, og det var DET
der gjorde det.

Jeg satte clocken til default 250/401 og nu er det PIST væk.

Tak for hjælpen alligevel KB, det var det med varmen der fik mig til at
studse over at jeg jo egentlig havde OC'et gpu'en.

Ses iaften på Spa.
Mvh Anders