MS Windows
briani 27239
service pack til win 2000 ??
Fra : Wildmind

Dato : 21-08-02 21:08

Kan man få fat i sevice pack(s) til windows 2000 hvis man ikke har installeret windows 2000, altså et sted hvor jeg kan downloade dem uden at kører windows update.

wildmind

Fra : Mr. Searching

Dato : 21-08-02 21:26

Wildmind,

> Kan man få fat i sevice pack(s) til windows 2000 hvis man ikke har
installeret windows 2000,...

Du kan i hvert fald hente den engelsk Service Pack 3 på linket nedenfor .

Link:
http://makeashorterlink.com/?B42A55561

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Mr. Searching
E-Mail: yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS
ICQ# 19092605

Fra : Gravse

Dato : 21-08-02 21:30

Jepper.
Du søger bare efter den ved Microsoft og vælger netværksudgaven. Så henter
du hele pakken ned.
Hvis det er DK-version så kan du tage SP2 da den er kumulativ, men der er
flere hotfixes der er nødvendige at hente, da SP3 kun er på engelsk endnu.

Fra : Morten

Dato : 21-08-02 21:37

>Kan man få fat i sevice pack(s) til windows 2000 hvis man ikke har installeret windows >2000, altså et sted hvor jeg kan
downloade dem uden at kører windows update.

SP1 kan hentes her:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp1/?gssnb=1
SP2 hér:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/?gssnb=1
For begge steder gælder: Tryk Download..., vælg Danish, tryk Go.

SP3 findes her, men ikke på dansk endnu, så væbn dig med lidt tålmodighed:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp3/?gssnb=1

Mvh.
Morten

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 15:20

Snuden skrev:

> Den danske version plejer at komme en måneds tid eller to efter den
> engelske

Hmm, så vidt jeg husker, så gik der væsentligt længere inden den
danske SP2 kom, men jeg kan ikke huske det. Det kan også være
utålmodigheden som har spillet mig et puds. :)

Madsen.

Fra : Snuden

Dato : 25-08-02 18:02

On Sun, 25 Aug 2002 16:20:07 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Hmm, så vidt jeg husker, så gik der væsentligt længere inden den
>danske SP2 kom, men jeg kan ikke huske det. Det kan også være
>utålmodigheden som har spillet mig et puds. :)

Jeg skal ikke kunne sige det. Jeg kører den engelske version hjemme,
og da vi gud-bedre-det stadig kører NT4 på jobbet holder jeg ikke så
meget øje med hvornår de danske sprogversioner kommer.

--
Snuden

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 18:09

Snuden skrev:

> Jeg skal ikke kunne sige det. Jeg kører den engelske version hjemme,
> og da vi gud-bedre-det stadig kører NT4 på jobbet holder jeg ikke så
> meget øje med hvornår de danske sprogversioner kommer.

Jeg overvejer alligevel også at kyle Win2000 DK ud, og med den ryger
mit sidste danske styresystem, så problemet er heller ikke så stort
her.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-08-02 18:17

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Jeg overvejer alligevel også at kyle Win2000 DK ud

Det har du godtnok været længe om at nå frem til

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 25-08-02 21:45

On Sun, 25 Aug 2002 19:08:48 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

[klip]

>Jeg overvejer alligevel også at kyle Win2000 DK ud, og med den ryger
>mit sidste danske styresystem, så problemet er heller ikke så stort
>her.

Hvorfor vil du af med Win2000 DK?
Er det pga DK og, som tidligere nævnt i tråden, ventetiden på danske
SP,er i forhold til US/UK-SP,er?
Jeg er blot nysgerrig, idet jeg selv kører Win2000 SP2 med meget stor
tilfredshed (min installations-CD er "født" med SP2).

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 18:28

Peter Loumann skrev:

[Ud med Win2000]
> Det har du godtnok været længe om at nå frem til

Jo, men det kræver jo arbejde, for samtidig vil jeg så have WinXP
over på C, tror jeg, men jeg ved det ikke. Jeg kan ikke rigtig
bestemme mig. En dag hvor jeg ikke har andet og mere fornuftigt
at give mig til, går jeg måske i gang med det. :)

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-08-02 22:21

> Jo, men det kræver jo arbejde, for samtidig vil jeg så have WinXP
> over på C, tror jeg, men jeg ved det ikke. Jeg kan ikke rigtig

Hvis det kører fint hvor det er, så lad være med at flytte rundt på det. Du
ved hvad du har, men du ved ikke hvad du får... Husk på: ikke 2
Windows-installationer er ens, ikke engang på den samme hardware...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 22:21

Gert Søgaard Jensen skrev:

> Hvorfor vil du af med Win2000 DK?

Fordi det danske sprog er ved at hænge mig langt ud af halsen når det
angår styresystemer og programmer. Det eneste man som regel får ud af
det er fejloversættelser og nogle gange endda ustabilitet, som den
engelske udgave ikke lider under. Desuden er det stort set umuligt at
finde fejlmeddelelser på MS' knowledge base, for det er jo en brøkdel
af de artikler som befinder sig på MS's knowledge base som er blevet
oversat til dansk.

> Er det pga DK og, som tidligere nævnt i tråden, ventetiden på danske
> SP,er i forhold til US/UK-SP,er?

Opdateringer i det hele taget og specielt sikkerhedsopdateringer vil
jeg gerne have fat i så hurtigt som muligt.
Jeg har f.eks. Hfnetchk installeret på Win2000 som er flere uger foran
Windows Update. Problemet er bare at den tilsyneladende ikke er klar
over at den kører på et dansk styresystem, så det er sket flere gange
at jeg har fået installeret en engelsk opdateringer, som jo så ikke
altid er lige heldigt at gøre på et dansk styresystem. Det eneste man
så kan gøre at at vente til der, ofte flere måneder senere, _måske_
kommer en dansk opdateringer, og det gider jeg ikke at vente på
længere.

Madsen.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 27-08-02 21:34

On Sun, 25 Aug 2002 23:21:20 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

[Klip - Madsens grunde til at skippe Win200 DK]

OK. Tak for uddybningen.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 22:34

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hvis det kører fint hvor det er, så lad være med at flytte rundt
> på det.

Fordi jeg stort set aldrig bruger Win2000 længere så ved at kyle det
ud, kunne jeg få frigivet 4-5 GB til fis og ballade.

> Du ved hvad du har, men du ved ikke hvad du får...

Jo, jeg har jo WinXP som jeg agter at fortsætte med.

> Husk på: ikke 2 Windows-installationer er ens, ikke engang på den
> samme hardware...

Nå.
Det har jeg nu aldrig set som det store problem, men det er muligt.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-08-02 12:28

> Fordi jeg stort set aldrig bruger Win2000 længere så ved at kyle det
> ud, kunne jeg få frigivet 4-5 GB til fis og ballade.

Du kan jo sgatens fjerne 2000 men lade XP blive hvor det er.

> Nå.
> Det har jeg nu aldrig set som det store problem, men det er muligt.

Jeg har ofte set at en maskine liige skulle "fikses"

Hvorfor tror du mit motto er som det er ?

Fra : Madsen

Dato : 26-08-02 13:48

Jesper G. Poulsen skrev:

> Du kan jo sgatens fjerne 2000 men lade XP blive hvor det er.

Jo, jo, men som jeg skrev, så overvejer jeg at få WinXP over på C-
drevet hvor Win2000 ligger nu, men jeg er da helt enig i at jeg sagtens
kan lade den ligge på D. Jeg foretrækker blot at den ligger på C.

> Hvorfor tror du mit motto er som det er ?

Ved det ikke, men fordi du har et motto er det jo ikke sikkert at alle
har den samme oplevelse som du har, vel? :)
WinXP kører som sagt mindst lige så godt her som Win2000 SP2 gør.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-08-02 17:59

> kan lade den ligge på D. Jeg foretrækker blot at den ligger på C.

Okay, dit valg...

> Ved det ikke, men fordi du har et motto er det jo ikke sikkert at alle
> har den samme oplevelse som du har, vel? :)

Du kender mit motto, ikk'?

> WinXP kører som sagt mindst lige så godt her som Win2000 SP2 gør.

Lige nu snakker vi XP og evt. reinstallation af XP.

Fra : Madsen

Dato : 26-08-02 18:32

Jesper G. Poulsen skrev:

> Lige nu snakker vi XP og evt. reinstallation af XP.

Ja, og den har da opført sig nøjagtig ens de gange jeg har installeret
den. (Har installeret den tre gange her (UK, DK og UK igen) og en 3-4
gange hos venner og bekendte vil jeg tro.
Det er udelukkende Pro-versionen jeg har arbejdet med. Home-versionen
kender jeg ikke.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 21-08-02 22:02

Morten skrev:

> SP3 findes her, men ikke på dansk endnu...

Er der nogen der har hørt/læst noget om hvornår den kommer?

Madsen.

Fra : Snuden

Dato : 25-08-02 14:58

Fra : Boie

Dato : 22-08-02 02:00

Hej

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor jeg ikke kan komme på nettet hver
gang jeg har installeret Windows 2000 servicepack 2, lige så snart jeg
fjerner den igen så kan jeg komme på nettet igen, jeg fatter det ikke, jeg
har prøvet 3 gange med 2 måneders interval.

--
M.v.h Boie www.boie.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-08-02 10:59

"Boie" <boie-hd@anarki.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan forklare mig hvorfor jeg ikke kan komme på nettet
hver
> gang jeg har installeret Windows 2000 servicepack 2, lige så snart jeg

Der er mange måde at komme på nettet på. Hvad kan du og hvad kan du ikke...?

Fortæl...

Fra : Boie

Dato : 23-08-02 19:12

Hej

Så prøver jeg engang til for arveprins Knud, når jeg henter servicepack 2 og
den bliver installeret, er det mig umuligt at komme på nettet d.v.s min
dealer kommer med en el. anden fejlmelding som jeg momentan ikke kan huske,
da det er et par måneder siden men lige så snart jeg afinstallerer den, er
der ikke nogen problemer, jeg har prøvet det op til flere gange, så det er
min opkaldsdealer der åbenbart bliver ændret men jeg kan umiddelbart ikke se
at der er noget der er ændret, så hvis der er nogen der har oplevet det
samme, er jeg interesseret i at høre, hvad det kan være årsagen, for jeg
tror ikke at jeg er den eneste der ikke kan komme på nettet når jeg har
installeret servicepack 2 og ved afinstallering er der ingen problemer.

på forhånd tak.

--
M.v.h Boie www.boie.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-08-02 07:25

> Så prøver jeg engang til for arveprins Knud, når jeg henter servicepack 2
og

Nå...

> den bliver installeret, er det mig umuligt at komme på nettet d.v.s min
> dealer kommer med en el. anden fejlmelding som jeg momentan ikke kan
huske,

Ikke fortalte du ikke første gang, dvs. din indgangsbemærkning er totalt
overflødig.

Fortæl lidt mere om din forbindelse. Og læs teksten på
http://www.usenet.dk/cittatteknik.html

Når du har læst og forstået den, så vil jeg sikkert være villig til at
hjælpe dig.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-08-02 11:00

"Boie" <boie-hd@anarki.dk> wrote in message

Gider du ikke prøve at kigge på noget citatteknik...

Fra : Wildmind

Dato : 22-08-02 14:44

Takker for svarede

Fra : Snuden

Dato : 25-08-02 15:00

On Thu, 22 Aug 2002 15:44:15 +0200, "Wildmind" <not@email.com> wrote:

> [...]
>Kan man få fat i sevice pack(s) til windows 2000 hvis man ikke har installeret windows 2000, altså et sted hvor jeg kan downloade dem uden at kører windows update.

Det kan du her:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/default.asp

--
Snuden