Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lukketid???natte billeder
Fra : Michael

Dato : 21-08-02 20:24

Hej

Jeg har et Nikon Coolpix 5000. og jeg vil gerne tage nogle billeder om
aften/natten hvad skal jeg gøre for at få nogle gode billeder uden at bruge
stativ....og få det til at flyde ud.

Kan man ikke ændre lukketiden?

Hvad gør pressefolk når de tager billeder om natten? man ser jo tit billeder
der er blevet tage ude om natten og de stiller jo ikke et stativ op, for så
kan de jo ikke lige fange det billede de søge sådan lige med det samme?

Kan i hjælpe mig ?

Venlig hilsen

Michael Jessen

mickat@post8.tele.dk

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 21-08-02 21:10

> Jeg har et Nikon Coolpix 5000. og jeg vil gerne tage nogle billeder om
> aften/natten hvad skal jeg gøre for at få nogle gode billeder uden at
bruge
> stativ....og få det til at flyde ud.

Du bliver nødt til at bruge stativ. Ellers er det umuligt. Hvis du altså vil
ha` billeder uden rystelser.

/Bo

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 21-08-02 22:06

jeg vil gerne tage nogle billeder om
> bruge
>
> Du bliver nødt til at bruge stativ. Ellers er det umuligt. Hvis du altså
> [...]

Læg kammeraet på jorden eller sten eller gelænder osv.

det nøjes jeg altid med når jeg er på ferie... (motorcykel)

Erland

Fra : Jack L.

Dato : 21-08-02 21:23

> Hvad gør pressefolk når de tager billeder om natten?

De sørger ved for at der er lidt lys omkring motivet eller bruger den
største flashlight du kan finde på Jorden?

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Jack L.,

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-08-02 22:16

"Jack L." wrote:

> ........cut.................................. eller bruger den
> største flashlight du kan finde på Jorden?

Ja - en stor Mertz stavblitz kan forvandle en neger til en albino...:)

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 22-08-02 20:44

On Wed, 21 Aug 2002 23:16:07 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Ja - en stor Mertz stavblitz kan forvandle en neger til en albino...:)

Tjooeh. Den har bare nogle lidt uheldige bivirkninger efter længere
tid. Se f.eks. bare Michael Jackson

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Olsen

Dato : 22-08-02 21:56

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

jeg ville også blive stiv af skræk hvis jeg fik sådan en stav stukket
op....i ansigtet..

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-08-02 01:20

Mikael Ejberg Pedersen wrote:

> Tjooeh. Den har bare nogle lidt uheldige bivirkninger efter længere
> tid. Se f.eks. bare Michael Jackson

Vendingen er såmænd fag-slang, de fleste kender jo den situation hvor
nogle personer på billedet er helt kridtet ud i hvid, fordi de er for
tæt på blitz'en.

Fra : Amund Johansen

Dato : 21-08-02 22:10

"Michael" <mickat@post8.tele.dk> wrote in

> Kan i hjælpe mig ?

   Ja.

Hva skal du ta bilde av ?

mvh
Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/

Fra : Kristian Amby

Dato : 22-08-02 21:16

Jeg har da et par nattebilleder, du gerne må se:

http://www.pbase.com/image/266228/original
http://www.pbase.com/image/258971/original
http://www.pbase.com/image/256862/original
http://www.pbase.com/image/256863/original

Nå, det blev til fire. Billederne er lavet i et gammeldags, stinkende
mørkekammer og derefter scannet. Jeg er bare ikke så god til at
scanne, så råd herom modtages gerne.

Mvh
Kristian Amby