Newbie problemer med cookies
Fra : Kasper Kristensen

Dato : 21-08-02 20:20

Hej NG,

Jeg skal bruge cookies men kan ikke få selv det mest banale eksempel til at
virke som jeg forventer det.

//setcookie.php
<?
setcookie("my_cookie",10);
?>
Skulle gerne sætte my_cookie til værdien 10

//get.php
<?
echo $HTTP_COOKIE_VARS["my_cookie"];
?>
Udskriver værdien af my_cookie, som skulle være 10

Mit problem er, at cookien først bliver opdateret når jeg har hentet siden
to gange d.v.s hvis jeg ændrer værdien "10" til f.eks "11" så skal jeg
refreshe get.php to gange før den rigtige værdi udskrives.

Hvad gør jeg galt? Er det noget med hvornår cookien rent faktisk bliver
sendt tilbage?
Jeg bruger Apache under Win2K og PHP4

Kasper

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-08-02 10:42

Kasper Kristensen wrote in
<3d63e7f7$0$43923$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Mit problem er, at cookien først bliver opdateret når jeg har hentet siden
> to gange d.v.s hvis jeg ændrer værdien "10" til f.eks "11" så skal jeg
> refreshe get.php to gange før den rigtige værdi udskrives.

Husk at du ikke kan læse en cookie på samme side, som du sætter den. Er det
det, der er problemet?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 22-08-02 11:26

Nej det er når jeg læser et andet script lige efter. Så bliver cookie
værdien først opdateret efter en refresh.

Kasper

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 22-08-02 12:36

Jeg har fixet problemet.

Kasper.

"Kasper Kristensen" <nospam.kasper.haeftholm@kristensen.mail.dk> wrote in
message news:3d63e7f7$0$43923$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-08-02 12:38

Kasper Kristensen wrote in
<3d64cc78$0$53743$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Jeg har fixet problemet.

Hvad var der så galt?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-08-02 12:15

Niels Andersen wrote:
> Kasper Kristensen wrote in
>
> Hvad var der så galt?

Jeg vil godt uddybe spørgsmålet: du er stort set aldrig den eneste der
møder eller har mødt det problem som du sidder med - så løsningen vil
være meget velkomne så vi andre kan lære af den

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 23-08-02 12:23

Chill dudes,

det var en header("Location: etellerandet.html") efter setcookie() der
skulle til. Det tvinger clienten til refreshe.
Cookien bliver tilsyneladende ikke sendt første gang siden læses.

Kasper