MS Windows
briani 27239
Baggrundsprocesser i XP PRO
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 21-08-02 19:45

Hvilke baggrundsprocesser er nødvendige for at XP PRO kører - jeg har bl.a.
(ctrl+alt+del) følgende kørende, som jeg ikke lige ved hvad gør:

ctfmon.exe
vsmon.exe
nvsvc32.exe
taskmgr.exe
mdm.exe
spoolsv.exe
svchost.exe (5 stk !)
msimn.exe
lsass.exe
services.exe
winlogon.exe
csrss.exe
smss.exe

Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-08-02 06:40

"Morten Jørgensen" <mortendenmark2002@yahoo.dk> wrote in message
> Hvilke baggrundsprocesser er nødvendige for at XP PRO kører - jeg har
bl.a.
> (ctrl+alt+del) følgende kørende, som jeg ikke lige ved hvad gør:

Er det vigtigt?

Intet af det er farligt...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 22-08-02 10:32

> Er det vigtigt?
>
> Intet af det er farligt...

Næ formentlig ikke - men jeg vil gerne have så få ram/processor-slugende
tjenster kørende

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-08-02 11:00

> Næ formentlig ikke - men jeg vil gerne have så få ram/processor-slugende
> tjenster kørende

Opgrader dit hardware !

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 22-08-02 12:19

> Opgrader dit hardware !

Er lidt dyrere og mere kompliceret end at slå de unødvendige processer
fra.....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-08-02 22:20

> Er lidt dyrere og mere kompliceret end at slå de unødvendige processer
> fra.....

Der er ingen unødvendige i den liste du sendte. Systemet kan ikke klare sig
uden dem.

EOD.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-08-02 23:18

In news:dk.edb.system.ms-windows Jesper G. Poulsen wrote:

>Der er ingen unødvendige i den liste du sendte. Systemet kan ikke klare sig
>uden dem.

Tjo, spoolsv.exe kan vel godt undværes hvis du ingen printer har, men
uanset hvad, så er den bedste løsning, som du sige, at opgradere sit
hardware. 16MB ram skulle være mere end nok til at erstatte hvad de
nævnte processer sluger :)

>EOD.

Ja, ok.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 23-08-02 06:23

On Wed, 21 Aug 2002 20:45:04 +0200, "Morten Jørgensen"
<mortendenmark2002@yahoo.dk> wrote:

>Hvilke baggrundsprocesser er nødvendige for at XP PRO kører - jeg har bl.a.
>(ctrl+alt+del) følgende kørende, som jeg ikke lige ved hvad gør:
Prøv at søg på google "filnavnet xp"
check denne side ud
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.