MS Windows
briani 27239
Sløvt windows xp + Aktiv systemproces
Fra : Troels

Dato : 21-08-02 19:21

Hej NG
Efter at have eksperimenteret med nogle forskellige
videocapturingsprogrammer er min computer blev umådeligt sløv. Det program
som jeg egentligt mistænkte for at være skyld i missæren (VirtualVCR) har
jeg nu afindstalleret, men det hjælper ikke rigtigt. Hvis jeg kigger under
jobliste har jeg en "Aktiv Systemproces", der sluger 98% af CPUen, til at
køre. Men efter lidt googleri for at se om der har været noget om det her i
gruppen tidligere, og det er tilsyneladende noget der skal være.

Er der andre ideer til hvad der kan være galt? Skal Aktiv systemproces være
der?

/Troels

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-08-02 19:44

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev....

> [...]
> CPUen, til at køre. Men efter lidt googleri for at se om der har
> været noget om det her i gruppen tidligere, og det er

Bare lige for at afklare forvirringen helt:

Den aktive systemproces(temmelig misvisende betegnelse) angiver den
ledige CPU kraft i procent.

I dit tilfælde er der altså 98% ledig CPU kraft, så dine problemer
skal ihvertfald søges andetsteds.

Jeg ville til at starte med prøve at rense lidt ud i
registreringsdatabasen, f.eks. med RegClean eller et lignende
værktøj.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Troels

Dato : 22-08-02 09:01

> Den aktive systemproces(temmelig misvisende betegnelse) angiver den
> ledige CPU kraft i procent.

Tak, det var rart lige at få helt på det rene. Synes nu godt Microsoft kunne
ha' fundte et mere dækkende udtryk end "Aktiv systemproces". "Ledige
systemresoucer" eller sådan noget vil vel være mere dækkende.

> Jeg ville til at starte med prøve at rense lidt ud i
> registreringsdatabasen, f.eks. med RegClean eller et lignende
> værktøj.

Det er nu prøvet, men desværre hjælper det ikke så meget. Jeg har lidt kig
på sidefilen. Bør den være slået til, og bør man selv bestemme størrelsen på
den eller skal man lade windows gøre det.

/Troels