MS Windows
briani 27239
Fjern alt det pral fra XP...
Fra : Magnus

Dato : 21-08-02 19:09

Hvor kan man fjerne alt det unødvendige pjat i XP som kun gør computeren
irreterende at arbejde med. Her tænker jeg på diverse funktioner i stifinder
så som delay på start menu, diverse animationer når der flyttes eller
kopieres og den slags som blot er til fordel for øjet men som ikke har nogen
funktion.

Eventuel en hjemmeside med tips til WinXP...

/Magnus

Fra : Madsen

Dato : 21-08-02 20:18

Magnus skrev:

> Hvor kan man fjerne alt det unødvendige pjat i XP som kun gør
> computeren irreterende at arbejde med. Her tænker jeg på diverse
> funktioner i stifinder så som delay på start menu...

Start > Kør: Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\MenuShowDelay.
Stil værdien på 0 hvis du vil have den til at reagere med det
samme. Alternativet er at installere TweakUI fra MS. Med den
kan du styre det vha. en skyder eller slider som du trækker i.
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

> ...diverse animationer når der flyttes eller kopieres og den slags
> som blot er til fordel for øjet men som ikke har nogen funktion.

Du kan slå mange af effekterne fra ved at vælge klassisk skrive-
bord, eller hvad det nu hedder. Her hedder det 'Windows Classic
Style' og du finder funktionen inde i Control Panel > Display >
Appearance.

Samtidig kan du prøve at dreje forbi Control Panel > System >
Advanced > Settings ud for 'Performance' > Visual Effects.

> Eventuel en hjemmeside med tips til WinXP...

http://www.tweakxp.com/tweakxp/performance_tweaks.asp
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/default.asp
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
Osv.