Den RIGTIGE trilogi
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 21-08-02 16:54

Back To The Future DVD'en ; Endelig !

Jeg har set outtakes, making-of's, deleted scenes, dokumentar programmer, og
trailer ; Jeg har været tilbage i 1985, og det var fantastisk.

Snart skal jeg osse se filmene igen, men inden det sker, så lige et par ting
til :

Back To The Future er den absolut bedste film-trilogi nogensinde. Indiana
Jones trilogien snupper anden pladsen, og Star Wars må se sig hensat til
tredje pladsen.

Når George Lucas ikke engang er så god en instruktør, at han ikke selv kan /
vil / gider / tør lave sine egne film, og når han så endelig *gør* det, ikke
lever op til Star Wars i 80'erne, ja så må han straffes med en tredje plads,
i trilogiernes Hall Of Fame.

BTTF trilogien hænger sammen, som film sjældent gør det ; Jeg elsker
karakterene, plottet, og hele "drivet" i filmene. Det hele er perfekt, og
Robert Zemeckis har aldrig lavet noget bedre, som instruktør.

'Nuff said ; Og nu over til ca. 6 timers genial film-magi.......bare ikke i
dag, men lidt senere

Thomas

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 21-08-02 19:17

Tænk jeg skulle sige det, men jeg er enig!
Indiana Jones er ikke øverst på listen, fordi 2'eren blot er en middelmådig
film og fordi de tre film som sådan ikke hænger sammen. Også enig mht. Star
Wars i den sammenhæng, ep6 bliver for børneagtig, og ep1 og ep2 lever slet
ikke op til standarden fra for 20 år siden (2'eren er dog ok). Man kan så
dog sige at historien i det mindste hænger sammen filmene igennem...

Vi kan genoptage denne snak om et par år og prøve at afgøre om Ringenes
Herre har væltet McFly og co. af pinden...

Fra : Rolf Nordahl

Dato : 21-08-02 17:50

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke op til standarden fra for 20 år siden (2'eren er dog ok). Man kan så
> dog sige at historien i det mindste hænger sammen filmene igennem...

Det kunne nu have været spændende hvis David Lynch har sagt ja tak til
tilbuddet fra Lucas om at instruere ep6.

mvh Rolf

Fra : ottesen

Dato : 21-08-02 19:21

"Rolf Nordahl" <rolfnordahl@REMOVETHISget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne nu have været spændende hvis David Lynch har sagt ja tak til
> tilbuddet fra Lucas om at instruere ep6.

Mener du ep3? I så fald kunne det eddermame være for griner!! Kan vel også
kun blive bedre en ep1 +2 (med mindre Lucas selv vælger at instruere....)

/ottesen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-08-02 09:09

"ottesen" <ottesen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du ep3?

Nope. Lynch fik tilbudt at instruere Return of the Jedi. Det samme fik David
Cronenberg. De kunne nok begge have fået noget lidt mere sprængfarligt ud af
hele den der far/ søster/ bror-ting, Lucas havde kørende.

MVH
Jens

Fra : Tommy Olsen

Dato : 21-08-02 17:58

On Wed, 21 Aug 2002 17:53:48 +0200, Thomas Mouritsen wrote:

[Snip]

> Back To The Future er den absolut bedste film-trilogi nogensinde.
> Indiana Jones trilogien snupper anden pladsen, og Star Wars må se sig
> hensat til tredje pladsen.

Jeg er ganske enig, BTTF er simpelthen den ultimative trilogi. Jeg har
bestilt sættet og venter i spænding på at det dukker op.

Hvor har du købt dit sæt henne?

--
/Tommy Olsen
Registered Linux-user: #124049

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 21-08-02 23:13

"Tommy Olsen" <spam@linuxhq.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du købt dit sæt henne?

Laserdisken, Aalborg.

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-08-02 17:57

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message
> [...]
> trailer ; Jeg har været tilbage i 1985, og det var fantastisk.
>

> 'Nuff said ; Og nu over til ca. 6 timers genial film-magi.......bare ikke

Hejsa

Hvor har du fået fat i dem henne ?

Hilsen

Peter

Fra : Jacob Gunness

Dato : 21-08-02 22:32

> Hejsa
>
> Hvor har du fået fat i dem henne ?
Hej Peter,

region 4-udgaven er netop udkommet, og du kan bl.a. få den gennem Axel Music
og Laserdisken. Men du kan selvfølgelig også bare bestille den hjem fra
CD-Wow til 18 pund, eller ca. 215 kr., for *alle* filmene. Se, det er
billigt!

Forresten mener jeg nu, at Indy-filmene slår BttF. Begge trilogiernes del 2
er det svage led, men dialogen og instruktionen er lige lidt skarpere hos
Spielberg. Og så er introduktionen af Sean Connery i 3'eren lidt af en
genistreg.

- Jacob

Fra : AJC

Dato : 21-08-02 19:39

> Back To The Future DVD'en ; Endelig !

Jeg skal også have den!

> Jeg har set outtakes, making-of's, deleted scenes, dokumentar programmer,
og
> trailer ; Jeg har været tilbage i 1985, og det var fantastisk.

Lucky bastard!

> [...]
ikke
> lever op til Star Wars i 80'erne, ja så må han straffes med en tredje

Jeg synes nu, at Star Wars Episode 2 var en god film, da jeg så den i
biografen. Klasser bedre en Ringenes Herre!

> BTTF trilogien hænger sammen, som film sjældent gør det ; Jeg elsker
> karakterene, plottet, og hele "drivet" i filmene. Det hele er perfekt, og
> Robert Zemeckis har aldrig lavet noget bedre, som instruktør.

Michael J. Fox er for sej. Har også nydt ham i "Blomsterbørns Børn", "Spin
City", "De Kaldte Os Helte" osv.
Med hans sygdom har vi virkelig mistet en fremragende skuespiller!

> 'Nuff said ; Og nu over til ca. 6 timers genial film-magi.......bare ikke
> dag, men lidt senere

Jeg gentager: Lucky Bastard!

Mvh
AJC (som vil have "Blomsterbørns Børn" udgivet på DVD!).

Fra : Kong Kent

Dato : 21-08-02 21:37

> Back To The Future er den absolut bedste film-trilogi nogensinde. Indiana
> Jones trilogien snupper anden pladsen, og Star Wars må se sig hensat til
> tredje pladsen.

pff!!

Godfather er da Indiana Jones triolgien langt overlegen, og Star Wars'
univers er da også kun et papunivers i forhold til den fantastiske verden
Francis Ford Coppola i samarbejde med Mario Puzo formår at skabe i
Godfather.

BTTF er IMHO en ganske fed trilogi, men jeg mener stadig ikke den når
Godfather til sokkeholderne. :)

PS: Her kommer så den rigtig frække: Skal vi sammenligne Oscars? *GG*

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : René Eske Jensen

Dato : 21-08-02 22:06

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message

> BTTF er IMHO en ganske fed trilogi, men jeg mener stadig ikke den når
> Godfather til sokkeholderne. :)

Nu er de to trilogier jo ret svære at sammenligne.

> PS: Her kommer så den rigtig frække: Skal vi sammenligne Oscars? *GG*

Oscar's siger jo sjældent ret meget om filmens kvaliteter. Titanic fik svjv
en hel del Oscars, Memento fik svjv ingen. Jeg ved godt hvilken film jeg
helst vil se!

Mvh. Rene

Fra : Jacob Gunness

Dato : 21-08-02 22:24

> PS: Her kommer så den rigtig frække: Skal vi sammenligne Oscars? *GG*
Okay, "Titanic" og "Ben Hur" er herefter verdens bedste film nogensinde
Oscars er måske ikke lige den bedste målestok til at bedømme en films
kvalitet. Hvis det skulle være tilfældet, skulle eksempelvis Vertigo og
Blade Runner (0 Oscars) være dårligere film end "Independence Day"

- Jacob

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 22-08-02 06:05

> [...]
> univers er da også kun et papunivers i forhold til den fantastiske verden
> Francis Ford Coppola i samarbejde med Mario Puzo formår at skabe i

Enig enig.

Host host ahemmm... "Godfather" host host.

Men det er nok også rigtigt at det er en besværlig sammenligning, da de andre er eventyr/sci-fi film.
Godfather skildrer et rigtigt univers, men hvis man ikke tænker i genrer så er den langt overlegen.

Anders Hyltoft

Fra : Janus Høi

Dato : 22-08-02 08:31

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> BTTF er IMHO en ganske fed trilogi, men jeg mener stadig ikke den når
> Godfather til sokkeholderne. :)

Det var også min første tanke.

Godfather er en ægte kult-klassiker.
BTTF var måske mere under kategorien "Good Clean Family Entertainment You
Can Trust"

Jeg synes i øvrigt ikke den sidste i BTTF-rækken, hvor de var i Cowboytiden,
levede op til mine forventninger.
Og dén med toget til sidst var i mine øjne nærmest kvalmende. Men de to
første var rigtig gode.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-08-02 15:16

"Janus Høi" <hoi***@jagi.com> wrote in message

> [...]
>
> Godfather er en ægte kult-klassiker.
> BTTF var måske mere under kategorien "Good Clean Family Entertainment You

Hejsa

Jeg vil nu med stor risiko for en lang diskussion vove at påstå det er lige
modsat.

Godfather er vel nok anerkendt af de fleste "seriøse" filmkiggere som et
mesterværk,
samtidig med at de mere "almindelige" filmkiggere stadig synes at det er en
fed film.

Derimod tror jeg mere det er folk der ligger mærke til detajlen og ser en
film flere gange
der sætter stor pris på BTTF trilogien. For at få det fulde ud af den vil
jeg vove at påstå
man mindst skal have set alle tre film to gange, det mener jeg ikke man
behøver med Godfather.
Ikke at de "almindelige" ikke holder af og underholdes af BTTF, jeg tror
bare at de mere ser
den som et stykke let underholdning, hvilket den jo på sin vis også er, men
desværre overser
detajlerne som jeg synes gør BTTF til 3 rigtige gode film.

En masse gåseøjne og rodede sætninger men jeg håber min pointe kom igennem
:)

Hilsen

Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-08-02 15:32

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> writes:

> [...]
> desværre overser
> detajlerne som jeg synes gør BTTF til 3 rigtige gode film.

Jeg har set alle tre et utal af gange og nyder dem hver gang, men
alligevel: Hvad er det for detaljer du finder er så fantastiske?

--
Peter B. Juul, o.-.o "This is not a book which should be put aside
The RockBear. ((^)) lightly, it should be tossed aside with great

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-08-02 15:53

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Jeg har set alle tre et utal af gange og nyder dem hver gang, men
> alligevel: Hvad er det for detaljer du finder er så fantastiske?

De små og store gentagelser. Hvordan de har dækket sig ind i 2'ren
med at tage statisternes tøj 1'ren og bruge det tøj til til når Marty og Doc
er tilbage i tiden igen. Den måde filmene hænger sammen på og er ekkoer
af hinanden uden at blive kedelige gentagelser.

Hilsen Peter

Fra : Christian Catu

Dato : 23-08-02 20:52

> [...]
> univers er da også kun et papunivers i forhold til den fantastiske verden
> Francis Ford Coppola i samarbejde med Mario Puzo formår at skabe i

Skal vi nu ikke lade være med at kalde Godfather filmene for en trilogi.
3'eren er jo det rene amatør arbejde i forhold til de to andre.

Fra : Jakob Madsen

Dato : 22-08-02 00:03

[klip]

> BTTF trilogien hænger sammen, som film sjældent gør det ; Jeg elsker
> karakterene, plottet, og hele "drivet" i filmene. Det hele er perfekt, og
> Robert Zemeckis har aldrig lavet noget bedre, som instruktør.

Kunne ikke være mere enig!

Jeg fik min kopi til sølle 196 kr. hos CD-WOW og den skulle gerne ligge i
min postkasse inden weekenden, så skal jeg også Back to the Future

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : René Eske Jensen

Dato : 22-08-02 20:27

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> wrote in message

> Jeg fik min kopi til sølle 196 kr. hos CD-WOW og den skulle gerne ligge i
> min postkasse inden weekenden, så skal jeg også Back to the Future

Har fået min fra cd-wow

/Rene

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-08-02 15:15

Thomas Mouritsen <miles@privat.dk> scribbled:

> Back To The Future er den absolut bedste film-trilogi nogensinde.
> Indiana Jones trilogien snupper anden pladsen, og Star Wars må se sig
> hensat til tredje pladsen.

Jeg er på sin vis enig. Faktisk kan Bob Gale og Robert Zemeckis
eksperimenteren med tidsparadokser ikke roses nok. Tidsfilm hænger sjældent
særligt godt sammen.

Indy-filmene er gode hver for sig, men hænger ikke rigtig sammen. Temple of
Doom foregår fx et år før Raiders.

> [...]
> endelig *gør* det, ikke lever op til Star Wars i 80'erne, ja så må
> han straffes med en tredje plads, i trilogiernes Hall Of Fame.

Hvorfor ikke nævne George Millers Mad Max trilogi.
Sergio Leones western-trilogi.

> [...]
> karakterene, plottet, og hele "drivet" i filmene. Det hele er
> perfekt, og Robert Zemeckis har aldrig lavet noget bedre, som

Contact, Forrest Gump og Who Framed Roger Rabbit er heller ikke uden evner.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 22-08-02 15:19

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> wrote in message news:ak2rfm$o5v$1@sunsite.dk...
> Thomas Mouritsen <miles@privat.dk> scribbled:

SNIP

> Contact, Forrest Gump og Who Framed Roger Rabbit er heller ikke uden evner.

ahem... "What lies beneath"

Anders Hyltoft

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-08-02 15:42

> ahem... "What lies beneath"

Den sagde mig intet. Bare endnu en film i rækken af "vi laver en
thriller-agtig film med lidt spøgelser og overnaturlige ting". Det fungerer
væsentlig bedre i The Sixth Sense og The Others.

Der er faktisk kommet endnu én af slagsen, Dragonfly med Kevin Costner. Den
er ikke helt vellykket, men den har en (synes jeg) fantastisk slutning.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-08-02 08:53

"Anders Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> escribió

> ahem... "What lies beneath"

Den fandt jeg helt og aldeles ligegyldig, halvkedelig og uinspireret. Den
skal do have ros for flot kameraarbejde der passede godt ind i historien.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 23-08-02 18:51

> Den fandt jeg helt og aldeles ligegyldig, halvkedelig og uinspireret. Den
> skal do have ros for flot kameraarbejde der passede godt ind i historien.

enig, bortset fra at jeg ikke bemærkede det sidste. Jeg havde meget travlt
med at irriteres over at Pfeifer virkede 100% utroværdig, og at en stor del
af filmen bliver spoilet i traileren, som jeg så lige inden på min DVD!!!

Joakim