Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farvekorrigering af inderdørs billeder
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 21-08-02 13:16

Hejsa

Jeg har taget en del billeder indendørs, men uden blitz da den var
defekt. Jeg burde have anvendt et (blå?)filter, men sådan et havde jeg
ikke lige ved hånden :(

Imidlertid har jeg en scanner, så jeg har scannet billederne og
forsøgt at korrigere farverne i Paint Shop Pro, dog uden større
succes.

Er der nogen der har opskriften på, hvad jeg skal gøre, for at få
farverne mere naturtro? Er Paint Shop Pro anvendeligt eller skal jeg
finde et andet program?

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : max

Dato : 21-08-02 13:43

> [...]
>
> Er der nogen der har opskriften på, hvad jeg skal gøre, for at få
> farverne mere naturtro? Er Paint Shop Pro anvendeligt eller skal jeg

PaintShopPro skulle fint klare den opgave, men det kræver du
sætter dig ind i programmet - læs hjælpe filen.. Farve korrigering
er en så fundamental ting, så det må du sætte dig ind i.. Jeg kan ikke
lige henvise dig til nogen hjemmeside, men du burde også kunne
løse et så enkelt problem selv............................. puh det er varmt..

Fra : Thomas Christensen

Dato : 21-08-02 13:57

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message
> [...]
> Jeg har taget en del billeder indendørs, men uden blitz da den var
> defekt. Jeg burde have anvendt et (blå?)filter, men sådan et havde jeg
< KLIP
> Med venlig hilsen - Sincerely
> Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
> http://www.twe.net/

Jeg har haft fornøjelse af programmet FilterSIM som du kan hente på adressen
http://www.mediachance.com/digicam/filtersim.htm

Her kan du arbejde med standard Kodak Wratten filtre (gule, blå, orange mv.)

Thomas

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 22-08-02 08:47

On Wed, 21 Aug 2002 14:56:46 +0200, "Thomas Christensen"
<thomasc@cadpoint.dk> wrote:

>Jeg har haft fornøjelse af programmet FilterSIM som du kan hente på adressen
>http://www.mediachance.com/digicam/filtersim.htm
>
>Her kan du arbejde med standard Kodak Wratten filtre (gule, blå, orange mv.)

Det ser faktisk ret godt ud! Især måden hvorpå man hurtigt kan bladre
filtrene igennem og se resultatet. Det her program kan vist redde
mange af mine billeder :)

Takker på det hjerteligste.