garmin128 til pc
Fra : CarstenD

Dato : 21-08-02 08:37

Hej gruppe.

Er der nogen, der ved, om det er muligt at tilslutte Garmin 128 til en pc
med Det levende søkort?

Hvad skal der til af tilbehør?

Mvh

Carsten D

Fra : Jan T Pharo

Dato : 21-08-02 10:18

Wed, 21 Aug 2002 09:37:06 +0200, CarstenD;
<srH89.8847$ww6.1401217@news010.worldonline.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Er der nogen, der ved, om det er muligt at tilslutte Garmin 128 til en pc
>med Det levende søkort?

Ja, hvis GPSen har et stik bagpå, så har den fire kontakter: Data ud,
Data ind, Fælles, Driftsspænding + (antagelig ca 12 V; tjek lige
specifikationerne på <http://www.garmin.com>

>Hvad skal der til af tilbehør?

Datakabel (fulgte den ikke med GPSen?)

Kommunikationen skal være NMEA; det er antagelig beskrevet i DLSK-hjælp.

--
Jan T Pharo, Hvaler
59°01´N, 11°01´E

Fra : CarstenD

Dato : 21-08-02 12:58

Tak.

Fra : Aksel Sonne

Dato : 21-08-02 23:32

"Jan T Pharo" <jan*@nospam.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis GPSen har et stik bagpå, så har den fire kontakter: Data ud,
> Data ind, Fælles, Driftsspænding + (antagelig ca 12 V; tjek lige
> specifikationerne på <http://www.garmin.com>

et stik til pc'en - jeg brugte en gammel "musehale" (ledningen fra en defekt
mus) tilslutning finder du her: http://www.hammerholt.dk/hh/gps_12.htm

Aksel

Fra : per svendsen

Dato : 22-08-02 07:02

> Ja, hvis GPSen har et stik bagpå, så har den fire kontakter: Data ud,

Garmin128 har 6 ben i stikket. Kig i manualen for hvilke ben der skal
bruges.
Samtidig skal den have strøm , mellem 10-40 V, så 12 volt er ok.
( jeg bruger en gammel julelys transformer ).
Som en af de andre skrev, brug et gammelt musestik som tilslutning den
serielle port.
Du skal også bruge software GPS-link 1.41 , som downloades samme sted som
kortopdateringerne.

Det er en rar ting, alt det legetøj.

Mvh Per Svendsen