Re: Vil I "nærlæse og oversætte"
Fra : marianne hellemose

Dato : 21-08-02 07:15

Hej Anya

<Jeg er p.t på jagt efter et produkt ( Tørfoder ), hvor der er mindst muligt
" fnidderfnadder " i.
Men hvor er lagt vægt på naturlige råvarer, hvor det er muligt.>

Ja den evige jagt *GG* på et ordentligt foder, jeg har
i tre år været på en int. liste, styret en en dame der har
opdrættet i 20+ år, hun leder stadig )
Producenter har så mange fine ord om deres produkter
desværre er det i mange tilfælde kun ord, ingen af dem
har kigget på "hvad spiser katte = mus, og hvordan kan
vi bedst laver noget der "ligner" i sammensætning.
Jeg har fået samlet en masse, vil prøve at finde lidt af det frem og sende
til dig

--
Marianne

Hellemose Somali

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : AEK

Dato : 21-08-02 07:22

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:ajvb5u$78q$1@sunsite.dk...
> [...]
> Ja den evige jagt *GG* på et ordentligt foder, Jeg har fået samlet en
masse, vil prøve at finde lidt af det frem og sende

Hej Marianne !

Det lyder fedt.
Jeg er bedøvende ligeglad, hvad tørfoder koster - blot det indeholder mindst
muligt " fnidderfnadder" .
Og der lægges vægt på bedste råvarer.
Når man tænker på, hvad vi mennesker putter i vores mund af underlige ting,
så kan man til tider korse sig.

OG der må være et produkt, hvor der bliver lagt vægt på de rigtige ting !
MEN, jeg fatter ikke en meter af deres indholdsfortegnelser.

/ Anya.

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 21-08-02 08:46

> [...]
> har kigget på "hvad spiser katte = mus, og hvordan kan
> vi bedst laver noget der "ligner" i sammensætning.

Eh, men ville en kost kun bestående af mus måske ikke være lidt for
ensformig? Katte spiser da også meget andet (Min Tjalfe elsker sommerfugle
*g*). Men egentlig så spiser de vel det de kan fange - hvis de var ude i det
fri. MEN, nu lever kattene jo ikke længere derude, så deres behov for mus
kunne man vel godt tænke sig var forandret.
Endvidere, bare fordi vi way back when levede af kød og bær (fordi det var
hvad vi kunne finde), så betyder det da ikke nødvendigvis at det er hvad der
er sundest. Endvidere spiser mange da en vitaminpille hver dag fordi det er
sundere. Det er jo også "fnidderfnadder", men det er jo sundt.

> Jeg har fået samlet en masse, vil prøve at finde lidt af det frem og sende
> til dig

Uha, gider du også sende det til mig?

Mvh
Vibeke J

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-08-02 13:04

In article <ajvgct$2k08$1@news.cybercity.dk>, Vibeke Jørgensen
<vibeke1@hotmail.com> wrote:

> [...]
> *g*). Men egentlig så spiser de vel det de kan fange - hvis de var ude i det

Hej Vibeke

Jeg har engang læst om en undersøgelse - kan selvfølgelig ikke huske
hvor *s* - hvor man undersøgte hvad fritlevende katte, der levede i et
område hvor der var "alt hvad de kunne begære", egentlig valgte at leve
af. Og det viste sig at en meget høj procent af deres føde (80%?)
faktisk var mus - selv om de altså havde rigeligt andet at tage af. Og
disse katte var sunde, raske og velnærede. Derfor konkluderede
undersøgelsen, at mus måtte være det optimale og det kattene selv ville
vælge. Og også at de åbenbart ikke havde det store behov for variation.
Og jeg har faktisk altid troet at foderproducenterne havde analyseret
grundbestanddelene af mus (så og så meget protein, fedt osv.) og
sammensat foderet efter det, omend lavet af andre dyr?
Donna elsker for resten stankelben... men jeg tror nu mere det er for
jagten end smagsoplevelsen

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Eva

Dato : 21-08-02 16:04

> Jeg har fået samlet en masse, vil prøve at finde lidt af det frem og sende
> til dig

Hej Marianne
Kunne du lokkes til at sende det til mig også, så ville jeg blive meget
glad.
Hilsen Eva

marianne hellemose <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajvb5u$78q$1@sunsite.dk...