MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sikkerhed omkring MSN messenger
Fra : Jan M

Dato : 21-08-02 07:43

Hej NG

Jeg har hørt at det næsten kan betragtes som værende uansvareligt at have
messenger kørende på sin PC grundet sikkerhedsmangler. det skulle efter
sigende være en meget åben dør for uønskede personer.

Har dette noget på sig er var det noget som kun passede med de første
versioner af messenger. Hvis der stadig er et stor sikkerheds problem, kan
man så evt. lukke for nogle af de tjenester der tilbydes af messenger, jeg
tænker faktis på alle undetagen beskeddelen. og vil dette hjælpe på
sikkerheden. og min sidste idee er om det kan hjælpe at spære for nogle
porte i den firewall XP har indbygget?

MVH
Jan M

Fra : Jodoe

Dato : 21-08-02 08:18

> Jeg har hørt at det næsten kan betragtes som værende uansvareligt at have
> messenger kørende på sin PC grundet sikkerhedsmangler. det skulle efter
> sigende være en meget åben dør for uønskede personer.

Jeg afinstallere den konserkvent på alle de maskiner jeg kommer i nærheden
af af selv samme grund. Man høre hele tiden og så igen "fejl i MSN..
sikkerhedshul i MSN" osv.

> [...]
> tænker faktis på alle undetagen beskeddelen. og vil dette hjælpe på
> sikkerheden. og min sidste idee er om det kan hjælpe at spære for nogle

Desværre - MSN er så "smart" at den køre på flere porte. Dvs. hvis den éne
port er lukket, så bruger den en anden og kan også køre via HTTP og så er
det lidt svært at gøre noget ved (med mindre man lukker for dét også). Sk..
irriterende men heldigvis skulle den nye Service Pack til XP have muligheden
for at afinstallere den (har dog ikke set denne SP endnu pga. dansk XP)?

JoDoe.