Problem med D-link DI-804
Fra : Mizar

Dato : 20-08-02 22:57

Hej

Jeg har et mindre problem med ovenstående router.

Jeg vil dele min bredbåndsforbindelse imellem 2 computere.

Jeg er koblet op hos Dansk Bredbånd A/S uden modem !
Der er trukket kabel ind i lejligheden som normalt forbindes med et netkabel
direkte til netkortet i PC'en.

Nu har jeg så sat kablet i WAN-porten på DI-804 for at dele min forbindelse
mellem min bærbare og stationære computer. Desuden er der netkabel fra
port 1 til den stationære og port 2 til den bærbare.

Jeg kan fint komme på nettet med begge computere som af DI-804 får tildelt
hver sin IP 192.168.0.218 og 192.168.0.219 mens routeren har IP 192.168.0.1
og står som default gateway på begge computere.

Jeg burde så kunne komme ind i opsætningen på DI-804'eren ved i min browser
at skrive 192.168.0.1 i adressefeltet og trykke enter ?

Det kan jeg dog hverken fra den ene eller anden computer

Det eneste der er installeret i netværksforbindelserne på begge computere er
TCP/IP protokollen sat til at hente alle ting automatisk. Der er ikke installeret
"Client for Microsoft networks" osv. Kan det måske være derfor jeg ikke kan
komme ind i konfigurationen ?

Jeg bruger XP Pro på den stationære og XP home på den bærbare, hvis det har
nogen betydning, samt IE 6. Firmwaren på routeren hedder 2.04.

Hvordan kommer jeg dog ind i opsætningen på routeren ?

På forhånd tak for svar.

Mvh
Brian Olsen

Fra : Cubus

Dato : 20-08-02 23:35

Prøv evt at medtage http:// altså http://192.168.0.1

--
Cubus

Fra : Mizar

Dato : 20-08-02 23:42

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message news:ajug7l$1p5t$1@news.cybercity.dk...

> Prøv evt at medtage http:// altså http://192.168.0.1

Det gør ingen forskel

Mvh
Brian Olsen

Fra : Peter Binderup

Dato : 21-08-02 08:32

Du har vel ikke installeret en personlig firewall?

Jeg kan heller ikke få fat i min router opsætning fra mine maskiner med mindre at jeg slår firewallen fra.

/Peter

Fra : Mizar

Dato : 21-08-02 13:01

"Peter Binderup" <binderup@hotmail.com> wrote in message news:ajvfad$1cg$1@newstoo.ericsson.se...
> Du har vel ikke installeret en personlig firewall?

Nej, der er ikke installeret nogen personlig firewall, men jeg kan se
at den fra DI-804 virker, for mine porte er ikke synlige udefra.

mvh
Brian Olsen

Fra : Sailor

Dato : 21-08-02 16:27

"Mizar" <mizar@REMOVEhotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej, der er ikke installeret nogen personlig firewall, men jeg kan se
> at den fra DI-804 virker, for mine porte er ikke synlige udefra.

Men winXP har en indbygget firewall i sig selv

Hilsen Ingi

Fra : Mizar

Dato : 21-08-02 17:51

"Sailor" <stefansson@mail.dk> wrote in message news:3d63b168$0$64853$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Men winXP har en indbygget firewall i sig selv

Den er deaktiveret på begge maskiner !

mvh
Brian Olsen

Fra : Iwan P. Kristensen

Dato : 22-08-02 23:33

On Tue, 20 Aug 2002 23:57:16 +0200, "Mizar" <mizar@REMOVEhotpop.com>
wrote:

> [...]
>nogen betydning, samt IE 6. Firmwaren på routeren hedder 2.04.
>
>Hvordan kommer jeg dog ind i opsætningen på routeren ?

Du skal bruge Åbn i menuen Filer og skrive http://192.168.0.1

Mvh. Iwan

Fra : Mizar

Dato : 23-08-02 09:00

"Iwan P. Kristensen" <IPK@ADSLHOME.DK> wrote in message news:fdpamukrtpltg7ddtc4qd1u05cfq7a9m8s@4ax.com...

> Du skal bruge Åbn i menuen Filer og skrive http://192.168.0.1

Det gør ingen forskel her, får bare "cannot find server-siden"

mvh
Brian Olsen

Fra : Johan Nielsen

Dato : 26-08-02 20:34

Hej.

Prøv evt. fra en dos-promt at skrive "telnet 192.168.0.1" og se om du kan
komme ind den vej fra.

Johan Nielsen

Fra : Mizar

Dato : 26-08-02 20:43

"Johan Nielsen" <johan3b@worldonline.dk> wrote in message news:zkva9.21998$ww6.2264578@news010.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Prøv evt. fra en dos-promt at skrive "telnet 192.168.0.1" og se om du kan
> komme ind den vej fra.

Se det går fint, jeg bliver promted for mit password, og den accepterer !

Men bagefter er det jo en helt anden sag at ændre opsætningen fra dospromt
frem for det windows interface men kan indstille den med jvf. manualen

Det er ikke sådan at lege med når man ik har prøvet det før, men så må jeg jo få
en til at komme og hjælpe mig med det.

Tak for hjælpen, det virkede da

Mvh
Brian Olsen

Fra : Johan Nielsen

Dato : 26-08-02 20:58

hej igen

ring evt. til Gorm hos D-Link Danmark på 43 96 90 40

Johan Nielsen