Ny japansk film...
Fra : Morten DH

Dato : 20-08-02 20:24

Stødte lige på den her: http://www.returner.net/

Siden er godt nok på Japansk, men i højre side er der trailers til filmen og
den ser totalt sprød ud IMHO....

Fra : Henrik Rytter

Dato : 20-08-02 22:28

In article <aju502$p82$1@sunsite.dk>, Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> Stødte lige på den her: http://www.returner.net/
>
> Siden er godt nok på Japansk, men i højre side er der trailers til filmen og
> den ser totalt sprød ud IMHO....

Glæder mig til den. Her lidt andet nyt om den. Ikke så godt rent
sprogligt ;)

"Takashi Yamazaki's sci-fi thriller THE RETURNER, starring Takeshi
Kaneshiro has just been acquired worldwide, outside of Asia of course,
by Columbia Tristar Motion Picture Group. It was announced by a hotel
in Tokyo where the action film "Returner (returner)" (Director Takashi
Yamazaki, 31-day public presentation) in which Takeshi Kanashiro
starred for the first time in two years will be supplied to the whole
world, and August 1 and the completion announcement film preview were
held. The "Colombia Tri-Star" of the major studio in Hollywood who
looked at the promotion image acquired the right."

fra Kung Fu Cult Cinema News

mvh
Henrik

Fra : Geeko

Dato : 21-08-02 20:17

Vi gidder ikke det japanske pis

Fra : Mikkel Winther

Dato : 21-08-02 23:23

> "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> og

[TOP POSTING RETTET.]

"Geeko" <geeko@punkass.com> wrote in message
> Vi gidder ikke det japanske pis

Hvem er i? I er i hvert fald ikke særligt gode til at stave eller citere
korrekt.

Og jeres filmsmag må være lige så ufatteligt indskrænket som jeres
intelligens, hvis i bedømmer film alene udfra produktionslandet.

m.

Fra : Simon Pedersen

Dato : 22-08-02 23:09

"Mikkel Winther" <mikkel.wintherNOSPAM@mail.dk> wrote in message
news:3d6412f3$1$64873> Hvem er i? I er i hvert fald ikke særligt gode til at
stave eller citere
> korrekt.
>
> Og jeres filmsmag må være lige så ufatteligt indskrænket som jeres
> intelligens, hvis i bedømmer film alene udfra produktionslandet.
>
> m.

Kan ikke være mere enig. Man skal absolut ikke indskrænke sit filmhorisont
bare på grund af at filmen er lavet i et ikke-amerikansk land. Og hvis man
gør det, har jeg da lidt ondt at jer, da I snyder jer selv for nogle gode
oplevelser.

Mvh
Sap

Fra : CK

Dato : 21-08-02 23:29

"Geeko" <geeko@punkass.com> wrote in message
> Vi gidder ikke det japanske pis

Hvad "gidder" "vi" så ?

Nar

Fra : Sogaard

Dato : 22-08-02 16:37

"Geeko" <geeko@punkass.com> wrote in message
> Vi gidder ikke det japanske pis

Jig gidder sgu snart heller ikke det amerikanske pis mere!!

Fra : Rikke & Brian

Dato : 23-08-02 07:31

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> Stødte lige på den her: http://www.returner.net/
>
> Siden er godt nok på Japansk, men i højre side er der trailers til filmen
og
> den ser totalt sprød ud IMHO....

Jep det er også en film jeg vil holde øje med. Men hvordan får I fat i de
nyere asiatiske film. Der er et par stykker som er kommet indenfor de sidste
2-3 år jeg gerne ville have fingrene i, men de kommer ikke rigtig til en
ordentlig pris. Jeg kan godt finde dem, men så ligger prisen på 300.- eller
der over. Det giver jeg altså ikke for en film jeg ikke er 100% er superfed.
Så jeg kan vil ikke gøre andet så end vente og håbe at de bliver udgivet på
europæisk R2 eller R1.

Fra : Henrik Rytter

Dato : 23-08-02 10:27

In article <3d65d6cc$0$695$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Rikke & Brian
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

> [...]
> Så jeg kan vil ikke gøre andet så end vente og håbe at de bliver udgivet på

Hvilke titler drejer det sig om? Det er afgjort for dyrt at købe film i
Japan og det hører til undtagelserne at jeg selv gør det (med mindre
det er en film man føler man bør se og ikke har tid til at vente på).
Jeg var da fx glad for at kunne hente Shinya Tsukamotos "Gemini" år
forinden den dukkede op i andre regioner.

Men mange japanske film udgives andre steder i Asien bl.a. Hong Kong og
Sydkorea. Nogle gange med engelske undertekster. De sydkoreanske
udgivelser af japanske film kan specielt anbefales da det teknisk er
meget flotte udgivelser. Har bla. købt Hideo Nakatas (ham med "The
Ring"-filmen neo-noir "Chaos" der. Ganske god. Men også Hana-Bi, Kids
Return, Owls Castle (med et par censurklip), Love Letter, Poppoya,
Samurai Fiction kan hentes til billig penge (under 20$ stykket).

Hong Kong har et lidt større udvalg med alt fra Space Travelers, Batlle
Royale til Gohatta, Kairo osv. Og så er der selvfølgelig også en pæn
sjat der udgives i region 1. Fx er det det eneste sted jeg har kunnet
finde Dark Soldier D.

Men iøvrigt er Sydkorea måske nok det mest spændende filmland lige nu.
Du skal afgjort prøve at bestille nogle af deres udgivelser og det er
stort set ligemeget hvilken genre du tænder på (komedie, Romantik,
action, sci-fi, sværdhelte). Rigtig mange af deres udgivelser er nu som
standard med engelske undertekster (omend det meget omfattende
ekstramateriale, som man egentlig ikke betaler meget ekstra for, som
regel ikke er tekstet).

Hongkongfilm henter man selvfølgelig i Hongkong til billig penge. Men
også her er man begyndt at sende en lind strøm af Sydkoreanske film ud.
Teknisk er overførslerne ikke lige så gode, men de er til gengæld kun
halvt så dyre, hvis der er nogle titler man lige skal have prøvet af.

Go' jagt

mvh
Henrik

Fra : Rikke & Brian

Dato : 23-08-02 12:03

"Henrik Rytter" <rytter@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg var da fx glad for at kunne hente Shinya Tsukamotos "Gemini" år
> forinden den dukkede op i andre regioner.

Jeg har nævnt dem tidliger herinde, og har som sagt fundet steder at købe
dem, synes bare prisen er for høj. Det er "Musa" og "Versus", disse to film
ligner klart noget for mig, og så får de så vidt jeg kan se rigtig god
kritik de fleste steder. Sådanne succes film, bliver de ikke udgivet
herovre. Eller er det kun film med for os kendte instruktøre som Ang Lee der
kan få udgivet sine film. Jeg er forøvrigt vild med Crouching Tiger, hidden
Dragon. Genså også Shoguns skygge, den var også rigtig god.

Har så set Brother og Sonatine for nylig, de var lidt svære for mig at
fordøje, men jeg kunne faktisk rigtig godt lide dem, skulle bare vende mig
til stilen. Battle Royale var jeg også positiv overrasket over.

Har prøvet lidt med en masse kampsport film, har også fundet et par ok film,
men de er alligevel ikke helt det jeg leder efter, det må gerne være mere
alvorlige film. (har set: Iron Monkey, Bride with white hair, the Tai Chi
Master)

> [...]
> Royale til Gohatta, Kairo osv. Og så er der selvfølgelig også en pæn
> sjat der udgives i region 1. Fx er det det eneste sted jeg har kunnet

Hvilke sider bruger fra Hong Kong? Men kommer der så ikke told og moms
ovenpå, og er vi så ikke igen oppe i 300 kr. klassen for alm. film.?

> [...]
> standard med engelske undertekster (omend det meget omfattende
> ekstramateriale, som man egentlig ikke betaler meget ekstra for, som

Det skulle jeg nok så, det er nok Sci-fi og sværdhelte, der interesserer mig
mest, villle gerne se nogle store dramaer, men romantik, helte og
flottekampscener.

> Go' jagt

Mange tak, det er svært marked at få styr på som nybegynder, hvad skal man
gå efter, hvad skal man holde sig fra. Har prøvet at lytte til folk her i
gruppen, men når man ikke altid ved hvad det er de går efter, så kan det
være svært at finde ud af om man deler smag med de pågældende.

Fra : Henrik Rytter

Dato : 23-08-02 13:50

In article <3d661689$0$696$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Rikke & Brian
> [...]

> dem, synes bare prisen er for høj. Det er "Musa" og "Versus", disse to film

Musa kan fås online til 24$ + et par dollars i forsendelse fra
Sydkorea. Desværre er den lækre udgave med booklet out of print. Musa
er ESSENTIEL! Bichunmoo er lidt i samme stil (dog lidt mere fantasy +
romantik). Periodefilmen Saulabi er også lige kommet ud på DVD, men den
har jeg ikke set eller læst anmeldelser af.

Mht Versus ville jeg vente på, at Media Blasters engang udgiver deres
region 1 DVD. De har købt de nordamerikanske rettigheder og fra dem
kommer også Seijun Suzukis Pistol Opera (yeah!), Samurai Fiction,
Bounce Ko Gals, Miike Takeshis Visitor Q og Cross Fire:

http://www.media-blasters.com/acquistion.cfm?label=Tokyo%20Shock

Jeg har selv den berygtede bootleg-udgave af Versus og synes ikke den
er værd at smide så mange penge efter.

> Har så set Brother og Sonatine for nylig, de var lidt svære for mig at
> fordøje, men jeg kunne faktisk rigtig godt lide dem, skulle bare vende mig
> til stilen. Battle Royale var jeg også positiv overrasket over.

Så kan du roligt kaste dig over andet Kitano som efterhånden er
tilgængeligt i de fleste regioner. Specielt er der nogle lækre
udgivelser af filmene i Frankrig.

> [...]
> alvorlige film. (har set: Iron Monkey, Bride with white hair, the Tai Chi

Alvorlige film som hvilke? Det er lidt svært at anbefale hvis jeg ikke
kender din smag. Prøv evt Johnnie Tos The Big Heat hvis du vil have en
action krimi.

Sydkoreanske film er generelt mere seriøse og jeg tror du vil kunne
lide film som Guns & Talk, Friend, JSA etc. Tjek Darcy's Korean
Film-side http://www.koreanfilm.org/index.html .

Her er et forum, hvor der diskuteres de tekstede film:
http://www.koreanfilm.org/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=list&forum=DCFo
rumID2&conf=conference

Og så glæder jeg mig i øvrigt til scifi-actionbraget 2009: Lost
Memories som udkommer på DVD her i september og jeg skal snart have
taget mig sammen til at få bestilit kvindeactionfilmen No Blood, No
Tears. En af mine favoritter er i øvrigt art-actionfilmen Nowhere To
Hide, som klart kan anbefales hvis man er til stilistisk exces.

> Hvilke sider bruger fra Hong Kong? Men kommer der så ikke told og moms
> ovenpå, og er vi så ikke igen oppe i 300 kr. klassen for alm. film.?

Typisk er priserne omkring 60-80 kroner + forsendelse. Bestil en DVD af
gangen og så holder de sig omkring bagatelgrænsen.

> [...]
> gruppen, men når man ikke altid ved hvad det er de går efter, så kan det
> være svært at finde ud af om man deler smag med de pågældende.

Mail mig gerne privat hvis du skal have yderligere råd.

mvh
Henrik

Fra : Emil Rune

Dato : 23-08-02 17:40

> [...]
> <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:
>
> Jeg har selv den berygtede bootleg-udgave af Versus og synes ikke den

Nej, absolut ikke. Så hellere den "officielle" japanske udgivelse (ok, den
var dyr....men ALLE pengene værd; elsker den film!)

Hilsen Emil

Fra : Ole Kofoed

Dato : 23-08-02 17:59

"Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, absolut ikke. Så hellere den "officielle" japanske udgivelse

For dem der måtte være interesseret er her en anmeldelse af den japanske
DVD udgivelse af Versus:

http://www.dvddebate.com/article.php?sid=2995

Mvh.

Ole

Fra : Morten DH

Dato : 25-08-02 11:27

"Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, absolut ikke. Så hellere den "officielle" japanske udgivelse (ok, den
> var dyr....men ALLE pengene værd; elsker den film!)

Jeg er helt enig, det ligner nærmest VCD kvalitet, men den film er bare for
sej...

Jeg har et ekstra eksemplar af bootleg udgaven jeg har byttet mig til hvis
nogen skulle være interesseret i at se filmen og har noget spændende at
bytte med...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-08-02 22:32

> [...]
> nogen skulle være interesseret i at se filmen og har noget spændende at

Er kvaliteten virkelig så ringe, at man burde vente til R1 udgivelsen?
Ellers kunne det da godt ske, at jeg var interesseret i den, men jeg har
desværre ikke noget at bytte med. Vil du sælge den? Og hvad skal sådan en
vcd-bootleg koste?

mvh Frank