MS Windows
briani 27239
Flere domains
Fra : Kent Friis

Dato : 20-08-02 20:34

Hvordan sætter man en Win2000 eller XP bærbar op til at være på
flere domæner? Så man ikke skal melde den af det ene domæne, og
melde den ind på et andet, hvergang man flytter den.

Der er ikke mulighed for trust imellem domænerne.

Mvh
Kent
--
Ny tegning på http://195.54.71.150/~kfr/grafik/
- desværre uden DNS for tiden.

Fra : René Iversen

Dato : 21-08-02 07:35

Måske du kan bruge netswitcher. www.netswitcher.com

Fra : Kent Friis

Dato : 21-08-02 20:19

Den Wed, 21 Aug 2002 08:35:07 +0200 skrev René Iversen:
>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

>Måske du kan bruge netswitcher. www.netswitcher.com

Jeg tror det ikke, de skriver (i FAQ'en) noget om problemer med hvis
et kabel-modem kræver et bestemt navn på computeren for at DHCP virker,
og man er på et domæne med et andet navn, så er man nødt til at slå
DHCP fra, for ikke at skulle tilsluttes domænet igen når man har
skiftet navn.

Det synes jeg tyder ret kraftigt på at de ikke kan skifte domæne-
indstillingerne.

Mvh
Kent

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-02 08:24

Den Wed, 21 Aug 2002 19:19:17 +0000 (UTC) skrev Kent Friis:

> [...]
>skiftet navn.
>
>Det synes jeg tyder ret kraftigt på at de ikke kan skifte domæne-

Er der ikke nogen der kan forklare den officielle måde at køre med flere
domæner? Det må da være muligt, eller er windows 2000 totalt uegnet til
bærbare?

Mvh
Kent

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-08-02 20:51

René Iversen skrev:

>Måske du kan bruge netswitcher. www.netswitcher.com

Fantastisk:

|NetSwitcher will only require you to perform a REBOOT if you modify a
|parameter which needs a reboot to take effect.

- Sådan læste jeg det til at starte med, men der overså jeg første del
af sætningen:

|Additionally, unlike Windows Network Control Panel, NetSwitcher will
|only require you to perform a REBOOT if you modify a parameter which
|needs a reboot to take effect.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)