MS Windows
briani 27239
SmartDrive -hvad har det med mig at gøre?
Fra : PMJ

Dato : 20-08-02 18:56

Har lige formateret min 40Gb IBM-disk og skal have Windows 2kPro ind igen.
Men nej -installationen afbrydes med beskeden om, at SmartDrive ikke er
fundet. Jeg kan vælge at fortsætte uden SmartDrive -men bliver omgående
smidt af alligevel. Kan godt huske, at jeg døjede med dette for et års tid
siden -men kan ikke komme i tanker om løsningen. Kan en af jer ruske lidt op
i min slumrende hukommelse?

mvh
pmj

Fra : Madsen

Dato : 20-08-02 19:13

PMJ skrev:

> [...]
> huske, at jeg døjede med dette for et års tid siden -men kan ikke
> komme i tanker om løsningen. Kan en af jer ruske lidt op i min

Noget tyder på at fejlen kan komme hvis du bruger Winnt.exe til at
køre en Win2000-installation med. Jeg undrer mig over hvorfor du
ikke booter på Win2000 cd'en eller starter pc'en med Win2000 boot-
disketterne og så kører installationen den vej?

Se evt.:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q203128

Madsen.

Fra : PMJ

Dato : 20-08-02 20:16

> [...]
> ikke booter på Win2000 cd'en eller starter pc'en med Win2000 boot-
> disketterne og så kører installationen den vej?

Jeg prøvede faktisk på boot-disketterne, men der kom der også
fejlmeddelelser -det viste sig at disketten var i udu, så jeg har lavet en
anden. Hvis det ikke lykkes, vil jeg følge dit råd og boote direkte på
cd'en.

mvh
pmj

Fra : Madsen

Dato : 20-08-02 20:29

PMJ skrev:

> [...]
> fejlmeddelelser -det viste sig at disketten var i udu, så jeg har
> lavet en anden. Hvis det ikke lykkes, vil jeg følge dit råd og

Ok.
Dengang jeg i sin tid installerede Win2000, gjorde jeg det vha.
bootdisketterne som man kan lave med Win2000-cd'en og fik ikke nogen
melding om manglende smartdrive. Jeg installerede på en tom harddisk.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 20-08-02 20:32

Madsen wrote:
> Dengang jeg i sin tid installerede Win2000, gjorde jeg det vha.
> bootdisketterne som man kan lave med Win2000-cd'en og fik ikke nogen
> melding om manglende smartdrive. Jeg installerede på en tom harddisk.

På min gamle PC (AMD K6-2 400 MHz) skulle man bruge disketterne for at det
virkede. Men på min relativt nye (AMD Athlon XP1700+) kan man bare boote fra
CD'en. Men det har nok lige så meget med bundkortet at gøre... anyway -
ville da bare lige nævne det.

--
Martin K

Fra : PMJ

Dato : 20-08-02 22:11

> [...]
> bootdisketterne som man kan lave med Win2000-cd'en og fik ikke nogen
> melding om manglende smartdrive. Jeg installerede på en tom harddisk.

Bare lige en tak for hjælpen. Jeg har nu gjort nøjagtigt det samme med 4
spritnye disketter -no problemos.

mvh
pmj

Fra : Madsen

Dato : 20-08-02 22:14

PMJ skrev:

> Bare lige en tak for hjælpen. Jeg har nu gjort nøjagtigt det samme
> med 4 spritnye disketter -no problemos.

Ok.
Velbekom og tak for tilbagemeldingen. :)

Madsen.