Sofie er flyttet ind.
Fra : Pein

Dato : 20-08-02 18:35

Vores gamle Mivs døde. Det er vi stadig kede af.
En uge efter kørte vi til Internatet i Tingskoven, og faldt for en hunkat på
ca. 2 år, som var blevet fundet med 2 killinger, og nu var killingerne
afsat.

I lørdags hentede vi vores nye kat. Vi havde ikke noget navn til den, men på
vej hjem i bilen slog det os: Sofie! Det passer lige på hende. Og vores
familie i Canada kan også udtale det; Mis(s) Sophie

Da vi kom hjem, smuttede hun kvikt rundt i huset og så sig omkring, men
inden hun var halvvejs, strøg hun ind under sengen i gæsteværelset og blev
der et døgn. Vi måtte gerne ae hende og hun spandt, men ville helst blive
under sengen. Hmmm.

Da det ligesom var nok, tog vi hende ud, og lukkede døren til gæsteværelset.
Bl.a. fordi vi fik en overnattende gæst. Hun luskede lidt rundt, og fandt ud
af at brusekabinen var dejlig, så der blev hun det næste døgn. Hmmm.
Godt vi også har en bruser i badekaret.

Men brusekabinen blev for kedelig, og hun sneg sig forsigtigt ud, stadig
noget nervøs ved det hele. Og man skulle helst sidde på hug. Mennesker der
står op er store og skræmmende.
I går aftes var hun lidt ovenpå og undersøge værelserne, men der var nu
bedst under sofaen.

I dag går hun mere frit rundt, og er også hoppet op i sofaen for at få sig
en lille lur. Hun begynder vist også at forstå, at når vi siger Sofie
handler det om hende. Men hun er stadig lidt nervøs, som om hun kun kan
stole på sig selv og vi andre er lidt farlige.

Så det går fremad, men mon hun har været behandlet dårligt tidligere? Eller
er det mon bare en normal tilvænning.

Mvh. Niels og Lisbeth og Sofie

Fra : Broxgaard

Dato : 20-08-02 20:38

> Vores gamle Mivs døde. Det er vi stadig kede af.

Det var ikke godt.. stort trøst..

> I lørdags hentede vi vores nye kat.
Tillykke med hende

> Så det går fremad, men mon hun har været behandlet dårligt tidligere?
Eller
> er det mon bare en normal tilvænning.

Det er normalt... Jeg hjælp til på inges kattehjem i odense for tiden og der
har jeg fået at vide at det er nomalt de føste 2-3 dage... Hun skal jo lige
vænne sig til et nyt sted... hvor der er en masse nye lugte og lyde.. Og et
råd... held hende inde i 14 dage så hun kender sit hjem så hun kan finde
hjem igen ude problemer... en godt ting er at lægger det kattegrus hun har
brugt i kanten af haven så hun ved at det er her hun høre til *S*

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : Ragna Skott

Dato : 20-08-02 20:48

Til lykke med jeres nye mis. Det hjælper altid lidt på sorgen at få en ny
kattepersonlighed i huset.
Hun skal nok snart falde til; det er naturligt for katte at være lidt
forsigtige i starten.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-08-02 22:16

On Tue, 20 Aug 2002 19:34:42 +0200, "Pein" <niels@pein.fjerndette.dk>
wrote:

>Så det går fremad, men mon hun har været behandlet dårligt tidligere? Eller
>er det mon bare en normal tilvænning.

   Nu lyder det jo ganske fortrøstningsfuldt som om at det gåre
relativt hurtigt fremad - men jeg kan fortælle at vores to opfører sig
sådan stadig - med at stikke af fra mennesker der står op og sådan....
Og de har aldrig været dårligt behandlet! Men når der er så hurtig
"bedring" så er der vist ikke noget at være bange for - nogen katte er
lidt mere forsigtige end andre og vil helst se det hele lidt an :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.