ip adresse
Fra : tommy

Dato : 20-08-02 18:30

hej NG
HJÆLP dansk kabel tv har ændret min IP adresse fra at være fast til at være
dynamisk, men dermed får jeg et problem, da jeg har 3 pc`ere koblet sammen
med en HUB således at vi kan dele filer og mapper, hvor hver pc har egen
adgang til nettet.
Problemet, tror jeg, bliver at vi ikke kan dele filer og mapper / printere.
Der er ingen support fra dk- tv
Er der nogen der kan hjæple mig ??
på forhånd tak tommy

Fra : Spooky©

Dato : 21-08-02 08:26

"tommy" <mysser@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> adgang til nettet.
> Problemet, tror jeg, bliver at vi ikke kan dele filer og mapper /

Hej'løj'taler.

Hvad med 2 stk. netkort i hver maskine og en tilkoblet Switch? Løsningen
med en Router duede ikke tilfredsstillende for mig, så derfor kører jeg med
flg.:

3 PC'ere: 2 faste (heraf een FTP - server) og 1 stk. "Private" IP adresser
og har på internet-siden brugt en alm. 10/100 hub og på privatnetværket en
NetGear 10/100 Switch (100 Mbit Full Duplex) og det kører da fint nok. Man
skal bare lige huske at

- FASTE IP'ere på hjemmenetværket
- SERVER tildelte på internettet, så "ruller" det bare deruda'. ;-P

Hilsen

--
Best Regards,
______-<·20·>-__...:::{ Spooky© }:::...__-<·02·>-___________

Fra : HB

Dato : 21-08-02 08:55

> [...]
> adgang til nettet.
> Problemet, tror jeg, bliver at vi ikke kan dele filer og mapper /

Hej Tommy.

Hvorfor skulle det blive et problem?

Hvis du har fået en dyn. adresse, så bruger du bare de første 3 noder fra
den, fx. 10.101.101 og så bruger du 1, 2, 3 osv. til dine PCer.

Du fortsætter bare igennem HUBen du har nu. Det fungerer hos mig, og jeg har
dyn. adresse og en D-Link HUB.

HB

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-08-02 09:39

"tommy" <mysser@mail.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan hjæple mig ??

Har du overvejet at smide en ekstra protokol på, som du så kan benytte
til intern fil/print-deling? Du kan f.eks. benytte NetBEUI eller IPX til
dig eget interne net, og så benytte TCP/IP med DHCP til internet-adgang.

--
-Jens B.