Forlængelse af netkablet, og win2k shutdow~
Fra : ether.dk

Dato : 20-08-02 15:20

Hejsa..
1. Jeg har et netkabel som der er trukket oppe på loftet, ind til en
anden computer, men nu hvor jeg har rokeret lidt om på de forskellige
ting, er det ca 5m for kort, er det muligt at forlænge det, da jeg ikke
gider til at kravle rundt oppe på loftet igen. Tænker på en lille ting
der kan forbinde 2 netkabler, men ved ik om det er muligt?

2. På min server, som kører Windows2000 adv. server, kører der en WinVNC
server, som jeg har adgang til fra min anden computer, da jeg ingen
skærm har til min server. Så er problemet bare, at når jeg genstarter
serveren, så skal jeg til at sætte en skærm + tastatur til serveren, så
jeg kan logge ind. Så ville jeg høre om det var muligt at genstarte den,
så den automatisk logger ind, men mit un + pass, da det andet er for
besværligt?

På forhånd tusind tak.
Mvh. Tommy Jacobsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Lundfald

Dato : 20-08-02 15:44

ether.dk skrev i meddelelsen ...
> [...]
>gider til at kravle rundt oppe på loftet igen. Tænker på en lille ting
>der kan forbinde 2 netkabler, men ved ik om det er muligt?

Man kan få en lille connector, der virker som "forlængerledning"

> [...]
>jeg kan logge ind. Så ville jeg høre om det var muligt at genstarte den,
>så den automatisk logger ind, men mit un + pass, da det andet er for

Med TweakUI kan du sætte Win2K til at logge automatisk på med det oplyste
user/pass

Mvh
Søren Lundfald

Fra : René Iversen

Dato : 20-08-02 15:42

"ether.dk" <ether.dk.news@kandu.dk>

> [...]
> gider til at kravle rundt oppe på loftet igen. Tænker på en lille ting
> der kan forbinde 2 netkabler, men ved ik om det er muligt?

Ja, det er muligt. Ved ikke om det er normalt at have sådan et stik hos
edb-forhandleren, men ellers har din elektriker det garanteret.

> [...]
> jeg kan logge ind. Så ville jeg høre om det var muligt at genstarte den,
> så den automatisk logger ind, men mit un + pass, da det andet er for

Det skulle være muligt at højreklikke på VNC-bjælken og vælge "send
ctrl-alt-del".

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 20-08-02 15:49

René Iversen wrote:
> [...]
stik
> hos edb-forhandleren, men ellers har din elektriker det

Jeg har set dem i Bilka til ca. 40-50 kr.

vh
Peter

Fra : Arne Keller

Dato : 20-08-02 15:44

On Tue, 20 Aug 2002 14:20:12 GMT, "ether.dk" <ether.dk.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>gider til at kravle rundt oppe på loftet igen. Tænker på en lille ting
>der kan forbinde 2 netkabler, men ved ik om det er muligt?

Det burde være muligt hvis produkterne overholder standarderne.
Du kan evt anvende 2 konnektorer og et kort stykke kabel.
Der findes også Cat 5E Hun/Hun adaptere.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-08-02 17:55

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message

> Det burde være muligt hvis produkterne overholder standarderne.

Jupper..

Har prøvet med et sådan telefon RJ mellemled.... Overhead røg helt ned på
omkring 0-4 db med en cat 5 måling

Fra : Peter Christiansen

Dato : 20-08-02 15:49

"ether.dk" <ether.dk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gider til at kravle rundt oppe på loftet igen. Tænker på en lille ting
> der kan forbinde 2 netkabler, men ved ik om det er muligt?

Jeg er ikke sikker på om man umiddelbart kan købe en forlænger. Men ellers
er løsningen vel at klippe stikket af. Splejse noget ekstra netværkskabel
på, og så sætte et nyt stik på. Du får selvfølgelig så brug for en speciel
tang til det formål.

> [...]
> jeg kan logge ind. Så ville jeg høre om det var muligt at genstarte den,
> så den automatisk logger ind, men mit un + pass, da det andet er for

Ja det må jeg nok sige.

For at få windows2000 til at logge på automatisk, går du ind i
kontrolpanelet og vælger ikonet brugere og adgangskoder. Vælg dernæst
default brugeren der skal logge ind automatisk på listen. Fjern dernæst
fluebenet brugere skal angive brugernavn og adgangskode. Så logger den ind
automatisk næste gang der startes op.

mvh Peter Christiansen

Fra : Martin Mann

Dato : 21-08-02 07:00

Peter Christiansen wrote:

> Men ellers er løsningen vel at klippe stikket af. Splejse noget ekstra
> netværkskabel på, og så sætte et nyt stik på. Du får selvfølgelig så
> brug for en speciel tang til det formål.

Nix - det mås man ikke. Man splejser altså ikke netkabel! ;)

Mvh
Martin

Fra : Arne Keller

Dato : 21-08-02 07:16

On Wed, 21 Aug 2002 08:00:14 +0200, Martin Mann <news@poundbang.dk>
wrote:

>Nix - det mås man ikke. Man splejser altså ikke netkabel! ;)

Det kommer lidt an på hvordan du gør det.

Standarden tillader et Consolidation point hvor kablet kan samles med
IDC terminering eller et stik. Dette punkt skal ifølge standarden være
mindst 15 meter fra krydsfeltet.

En fuld channel efter standarden tillader 4 connections, de 2 befinder
sig ved PC og switch de 2 øvrige kan man faktisk anvende til at
forlænge kabler.

Normalt placeres et consolidation punkt over et nedhængt loft eller
lignende, her tilsluttes kabler som igen afsluttes i stik ved
arbejdspladsen.

Fra : Peter Rathlev

Dato : 20-08-02 16:19

"ether.dk" <ether.dk.news@kandu.dk> wrote in

> [...]
> ikke gider til at kravle rundt oppe på loftet igen. Tænker på en lille
> ting der kan forbinde 2 netkabler, men ved ik om det er muligt?

Du kan fint sætte et forlængerled på. Det er et hun-hun stik (ca. 3 cm
langt) og så propper du ellers et ekstre kabel i det nye hun-stik du har
til rådighed. (Nævnt ovenfor) Stikkene koster ca. 5-10 kr. i f.eks.
Århus Radiolager...

> [...]
> serveren, så jeg kan logge ind. Så ville jeg høre om det var muligt at
> genstarte den, så den automatisk logger ind, men mit un + pass, da det

W2k Server familien kan ikke som sådan sættes til at logge automatisk
ind, men måske kan VNC nogle tricks hvis den kører som en service? (Som
nævnt ovenfor) Det ville godt nok være et sikkerhedsbrist, da
Ctrl+Alt+Del skulle forestille at være "sikkert". Overvej evt. at
installere Terminal Services i Remote Administration Mode. Så skal du
godt nok bruge en MS-RDP klient. Det er nemt nok på Windows maskiner, og
til *nix kan du faktisk godt få en (beta, I know) MS-RDP klient.

/Peter Rathlev

--
"Det her skrevne er for egen regning og ikke min arbejdsgivers."
Ny stregkode: |||| | | ||

Fra : No1

Dato : 21-08-02 11:35

"ether.dk" <ether.dk.news@kandu.dk> wrote in message
> jeg kan logge ind. Så ville jeg høre om det var muligt at genstarte den,
> så den automatisk logger ind, men mit un + pass, da det andet er for
> besværligt?

Jo da .. Win2K kan saktens sættes til automatisk at logge på :
Udfør den logon du plejer

start regedit
gå til
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
opret ny strengværdi ved navn
AutoAdminLogon
og giv den værdien
1

opret ny strengværdi ved navn
DefaultPassword
og giv den værdien .. nå ja altså det password der skal bruges

Tjek evt. om strengvar
DefaultUserName
indeholder den brugerid der skal bruges ... det burde den

Fra : Peter Rathlev

Dato : 21-08-02 15:26

"No1" <No1@sol.dk> wrote in news:3d636cc8$0$10687
$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net:

> Jo da .. Win2K kan saktens sættes til automatisk at logge på :
> Udfør den logon du plejer
<snip>

Hmm... Kan Server Family også det? (Ikke at jeg tvivler, jeg har ikke så
meget med Windows at gøre til dagligt.)

/Peter Rathlev