Hvilken hastighed?
Fra : ReeBuz

Dato : 20-08-02 14:23

Dav,

Mit firma betaler en xDSL opkobling og jeg kan vælge imellem en 256/256 og
en 128/512. Hvad skal man vælge? Min netadfærd vil nok være sådan at jeg
skal kunne arbejde hjemmefra på netværk, og ungerne skal vel kunne spille
on-line spil og hente musik ogs så'n. Så hvad er bedst????

Jeg har forstået det sådan at tallet før skråstregen angiver sendehastighed
og tallet efter skråstregen er modtagerhastighed. Er det rigtigt? For jeg
undrer mig over hvorfor er forholdet er omvendt i det fleste opkoblinger jeg
har set (højeste tal forrest).

Gode råd modtages gerne.

--
Patrick

Fra : Nicolai

Dato : 20-08-02 15:25

"ReeBuz" <patrickgram@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal kunne arbejde hjemmefra på netværk, og ungerne skal vel kunne spille
> on-line spil og hente musik ogs så'n. Så hvad er bedst????

Jeg ville anbefale den der hedder 512/128, både hvad angår onlinespil, hente
ting og arbejde hjemmefra.

> Jeg har forstået det sådan at tallet før skråstregen angiver
sendehastighed
> og tallet efter skråstregen er modtagerhastighed. Er det rigtigt?

Nej. Ikke i alt den tid jeg har haft adsl.

> For jeg
> undrer mig over hvorfor er forholdet er omvendt i det fleste opkoblinger
jeg
> har set (højeste tal forrest).

Hvis forholdet er omvendt, i de fleste opkoblinger du har set, så er det
måske fordi det er den rigtige måde. Normalt, bliver det opgivet som
Modtagehastighed/Sendehastighed, altså 512/128.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : Jens

Dato : 20-08-02 18:11

kig på proaccess hos tdc, der er det omvendt. Min er en 512/1024 hvor 1024
er download og 512 upload. Der kan man bare se
Jend

Fra : PSG

Dato : 20-08-02 21:47

"Jens" <jens_dra@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> kig på proaccess hos tdc, der er det omvendt. Min er en 512/1024 hvor 1024
> er download og 512 upload. Der kan man bare se

Det er lige sådan én Proaccess jeg får! Og så er downloadhastigheden altså
128 og upload 512. Øv.
Men tak for svaret...

--
Patrick

Fra : Rune Manscher

Dato : 20-08-02 22:14

"PSG" <psg@get2netFJERNES.dk> wrote in message
> "Jens" <jens_dra@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er lige sådan én Proaccess jeg får! Og så er downloadhastigheden altså
> 128 og upload 512. Øv.

Nej, der er da det modsatte han siger ?!

*Rune

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-08-02 22:26

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in

> 1024

> Nej, der er da det modsatte han siger ?!

Nemlig, jeg tror han blev lidt forvirret af at Nicolai byttede om på
tallene sådan som han mente de skulle stå, hvorefter Jens sagde at det
første var upload og det næste var download når der tales ProAccess.

Flemming

Fra : ReeBuz

Dato : 21-08-02 13:10

> Nemlig, jeg tror han blev lidt forvirret af at Nicolai byttede om på
> tallene sådan som han mente de skulle stå, hvorefter Jens sagde at det
> første var upload og det næste var download når der tales ProAccess.

Der tabte I mig

Forbindelsen hedder 128/512. Er 128 download og 512 upload i ProAccess?????

--
Patrick

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-08-02 13:31

>Forbindelsen hedder 128/512. Er 128 download og 512 upload i ProAccess?????

Det ser ud til at ProAccess betegnes omvendt i forhold til alle andre.
Derfor er der i dit tilfælde 512 download og 128 upload.

/Jacob Larsen

Fra : TBC

Dato : 21-08-02 13:46

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville anbefale den der hedder 512/128, både hvad angår onlinespil,
hente
> ting og arbejde hjemmefra.

Jeg vil ihvertfald anbefale 512/128 til at hente ting og arbejde hjemmefra.
(med mindre en stor del af arbejdet går med at sende TIL arbejdet) Men mht
onlinespil er jeg ikke helt så skråsikker, for der spiller begge hastigheder
stort set ligeværdigt ind. Jeg er ikke glad for de 128 i upload til det, for
det er en flaskehals ifht den ping man kan opnå (således at til spil vil til
sammenligning en 512/512 være langt at fortrække ifht 512/128) men på den
anden side får du jo i alt 128 kbit mere i alt med 512/128 forbindelsen
(256+256=512 ; 512+128=640), så jeg tror jeg vil tilslutte mig koret der
anbefaler 512/128 alt i alt.

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : PSG

Dato : 21-08-02 19:19

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden side får du jo i alt 128 kbit mere i alt med 512/128 forbindelsen
> (256+256=512 ; 512+128=640), så jeg tror jeg vil tilslutte mig koret der

Tak for alle svarene. TDC har bekræftet at 512 er downloadhastigheden, så I
havde ret.

--
Patrick