Hvorfor spiller de ABBA?
Fra : Mads Breddam

Dato : 20-08-02 13:22

Hvorfor??

Min radio.... P4 tror jeg.... Har spillet ABBA _adskillige_ gange i dag. Er
der noget jubilæum, eller blevet udgivet endnu en opsamling eller sådan
noget??

Det er frygteligt....

--
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Troels

Dato : 20-08-02 13:26

> Det er frygteligt....

LOL

/Troels

Fra : AJC

Dato : 20-08-02 13:51

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message

> LOL

Kom du tidlig hjem fra skole idag?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 20-08-02 13:36

Mads Breddam wrote:
> Min radio.... P4 tror jeg.... Har spillet ABBA _adskillige_ gange i
> dag. Er der noget jubilæum, eller blevet udgivet endnu en opsamling
> eller sådan noget??

Alt er i strejke, inkl. den gode smag.

/Nikolaj

Fra : AJC

Dato : 20-08-02 13:52

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message

> Alt er i strejke, inkl. den gode smag.

Har du ikke lektier du skal have lavet til imorgen?

Fra : Gizmoduck

Dato : 20-08-02 15:48

On Tue, 20 Aug 2002 14:52:13 +0200, "AJC" <benny@abba.se> wrote:

>"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message

>Har du ikke lektier du skal have lavet til imorgen?

har du tænkt dig at spørge alle der kritiserer ABBA om de har glemt at
lave lektier etc.?

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 20-08-02 16:11

Gizmoduck wrote:
> har du tænkt dig at spørge alle der kritiserer ABBA om de har glemt at
> lave lektier etc.?

Fuck dig og gå hjem og få lavet dine lektier

/Nikolaj

Fra : Gizmoduck

Dato : 21-08-02 02:38

On Tue, 20 Aug 2002 17:10:40 +0200, "Nikolaj Borg"
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

>Fuck dig og gå hjem og få lavet dine lektier
>
>/Nikolaj

starter desværre først i "skole" om en uges tid

Fra : AJC

Dato : 20-08-02 13:50

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> wrote in message
> [...]
Er
> der noget jubilæum, eller blevet udgivet endnu en opsamling eller sådan

Hvorfor?
ABBA er musik når det er bedst!
Unge mennesker idag.....SUK!

Fra : dumdum

Dato : 20-08-02 14:21

>ABBA er musik når det er bedst!
>Unge mennesker idag.....SUK!

Hey jeg synes da også ABBA er okay! Det er da vildt sjovt at synge med på og
total social musik.

Mvh fra Louise

--
Masser af online spil, chat, sjov og konkurrencer på:
http://www.neopets.com/refer.phtml?username=nulre

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 05:04

AJC <benny@abba.se> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d623b00$0$87275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> wrote in message

____________________

Hej Nikolej og AJC

Ja, det er en uhyggelig verden vi lever i når nogen kan skrive sådan om
ABBA. Alting skal smides i i en kompressor nu til dags, for at den yngste
generation kan lide det og ikke falder i søvn over det. Selv Radioavisen
skal have kompressorlyd og taktslag. Helt ærligt - hvor er vi henne
efterh¨nden. Det kan da ikke have sin rimelighed. Glad og munter musik med
rytme, fest og glade dage er snart en by i Rusland. Der kan man i den grad
tale om at "det er frygteligt". Efterhånden føler man at man musikalsk lever
i en anden dimension.
At tænke sig at nogen i ramme alvor kan sætte spørgsmålstegn ved ABBA og
forøvrigt også Elvis Presley.
Det er dybt deprimerende at læse. Tænk når den generation bliver ældre.
Smider man dem så på lossen.
For få år siden var der ikke en levende sjæl der turde sætte
spørgsmålstegn ved ABBAs musik. Bjørn Ulvaus, Benny Andersson, Anni Fried
Lyngstad og Annita Feltskog var guruer. De var idoler. Der var intet over og
intet under. Man får mest lyst til at skrige: HJÆÆÆÆÆLLPPPPP. Det er løgn.

Hilsen slagermusikeksperten

Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-08-02 05:47

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote

> [...]
> Lyngstad og Annita Feltskog var guruer. De var idoler. Der var intet over og

Du husker forkert.

Jeg kender mange mennesker for hvem ABBA aldrig
har været idoler, og langt mindre guruer.

> Man får mest lyst til at skrige: HJÆÆÆÆÆLLPPPPP. Det er løgn.

Hvorfor det?

Er det ikke muligt at acceptere at smag ikke kan
diskuteres, og nogen kan li' det velkendte mens
andre vil have skarpe kanter, overraskelser og
grimhed?
Hvorfor er det så vigtigt at dele musik op i god og
dårlig? (Det spørgsmål kan iøvrigt stilles til mange
andre i denne gruppe).

Jeg undres.

Ole Thomsen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 21-08-02 12:11

Ole Thomsen wrote:
> Hvorfor er det så vigtigt at dele musik op i god og
> dårlig? (Det spørgsmål kan iøvrigt stilles til mange
> andre i denne gruppe).

"Fordi *jeg* har den rigtigt musiksmag, og ALT andet er noe
t....bankermusik" (Jeg *kan* altså ikke få mig selv til at bruge det ord

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Uffe Holst

Dato : 21-08-02 12:50

In an article of 21 Aug 2002 Åge Halldorsson wrote:

> Det er dybt deprimerende at læse. Tænk når den generation bliver ældre.
> Smider man dem så på lossen.

Ja, hvorfor ikke bare på lossepladsen med det? Der er vel ikke noget odiøst
i, at tidligere tiders topgrupper og -sangere ikke længere er topgrupper og
-sangere. For 50 år siden var der uden tvivl også folk helt fremme i
toppen, som vi i dag (gudskelov) ikke længere kender noget til.

At folk i dag hører andet musik, er ganske naturligt, og sådan har det
altid været. Der vil selvfølgelig altid være nogle nostalgikere, der hænger
fast ved det gamle musik, men blot fordi disse nostalgikere stadig
værdsætter denne musik, behøver de ikke samtidig forvente, at alle stadig
værdsætter det på samme måde, og de skal da slet ikke forvente, at nye
generationer også er villige til at tage denne gamle musik til sig, som de
selv gjorde en menneskealder tidligere.

Hun hed Agneta.

--
Uffe Holst

Fra : Troels

Dato : 21-08-02 12:54

> [...]
og
> intet under. Man får mest lyst til at skrige: HJÆÆÆÆÆLLPPPPP. Det er

NEJ! Når musikexperten siger hun hedder Annita så hedder hun altså Annita!

/Troels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 17:42

Var dit mindre forkert ??

Hilsen Benny

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-08-02 17:52

Benny Mortensen wrote:
> Var dit mindre forkert ??

Hvem er det, at du svarer? Er det Troels eller Uffe? Det ville være en del
nemmere at finde ud af, hvis du overholdt netiketten for citater:

Mvh.
Nikolaj

---

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 17:51

Tja Nikolaj

Jeg var klar over at den kom, og derfor var det jo meget naturligt at den
kom fra dig....Troels rettede på Åge, og skrev faktisk det samme som det
rigtige svar....Men den var nok svær at fatte

Hilsen Benny
Det er dejligt at have en etikette at skrive om Ik' ????

Fra : Troels

Dato : 21-08-02 17:55

> Jeg var klar over at den kom, og derfor var det jo meget naturligt at den
> kom fra dig....Troels rettede på Åge, og skrev faktisk det samme som det
> rigtige svar....Men den var nok svær at fatte

Nej jeg rettede faktisk (for sjov) på Uffe....

hmm... efterhånden et ret ligegyldig tråd den her....

/Troels

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 17:58

In article <3d631087$0$94782$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> Ja, det er en uhyggelig verden vi lever i når nogen kan skrive sådan om
> ABBA. Alting skal smides i i en kompressor nu til dags,

Ved du overhovedet hvad en compressor er Åge ??

> At tænke sig at nogen i ramme alvor kan sætte spørgsmålstegn ved ABBA og
> forøvrigt også Elvis Presley.

Hvad galt er der i at være kritisk overfor Elvis og ABBA ?? Ligesom du
(mildest talt) er kritisk over for moderne musik.

> Det er dybt deprimerende at læse. Tænk når den generation bliver ældre.
> Smider man dem så på lossen.

Nææ... de bliver bare umoderne... lidt ligesom Tweedjakker, Gamle
Skoda'er og Sort / hvid tv.

> For få år siden var der ikke en levende sjæl der turde sætte
> spørgsmålstegn ved ABBAs musik.

Taget i betragtning at de gik fra hinanden i 1983, er det noget længere
siden.

ABBA havde en mindre revival i starten af 90'erne. Hovedsagligt takket
være Erasure's opdatering af 4 af deres største Hits.

> De var idoler. Der var intet over og
> intet under.

Jeg er sikker på at du kan finde mange der mener at indenfor
Diskomusikken, hvor ABBA stilmæssigt hører til, var Donna Summer nok
noget større.

> Hilsen slagermusikeksperten

ja ja .. den er go' med dig !

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 18:25

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17cde5017652d3f9989687@news.tele.dk...
> [...]

> ABBA havde en mindre revival i starten af 90'erne. Hovedsagligt takket
> være Erasure's opdatering af 4 af deres største Hits.
______

Vorreherre til hest. (ups undskyld). En eller anden gruppe eller sanger
(Erasure??) som åbenbart må have skændet og mishandlet nogle Abba-plader
for at få nogle til at kunne lide det. I guder. Jamen hvpor i alverden ender
vi henne.
En eller anden ukendt gruppe har vist gjort et eller andet med en
Elvis-plade i disse dage. Der er i hvert fald et eller andet Elvis-agtigt på
salgslisten i disse dage, hvor man åbenbart også har skændet og mishandlet
en af hans plader ved at sætte noget tæskedunkende skralderværk under
musikkken. Jamen for pokker da.
Det nyeste jeg har hørt er gud hjælpe mig at man sætter
tæske--dunk-dunk-dunk-dunk taktslag under oplæsningen af nyheder på Radio
Viborg. Er der virkelig nogen så er så langt ude at de skal have en præmie
foran næsen for at interessere sig for hvad der sker i den verden man selv
lever i og for ting som har betydning for ens fremtid. Nej ved i nu hvad.
Skal vi virkelig derhen at der kan falde en atombombe i København og folk
interesserer sig mere for et computerspil hvor man er i færd med at æde
tomater som svæver hen over jorden og kan kravle op af et hus og blive til
en gulerod som parrer sig med en agurk og bliver til en appelsin. Og DR skal
sende strålingsalarm med baggrundsmusik for at folk gider at redde sig selv
og løbe i beskyttelsesrum. Støn. Det er utroligt.

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 21-08-02 18:51

> [...]

> salgslisten i disse dage, hvor man åbenbart også har skændet og mishandlet
> en af hans plader ved at sætte noget tæskedunkende skralderværk under

Åhh ja, den der Helmut Lotti cd "Tribute to Elvis"... Den bliver jeg også i
dåeligt humør hvergang jeg ser reklamen for....

/Troels

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 20:22

In article <3d63cc3b$0$88376$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> for at få nogle til at kunne lide det. I guder. Jamen hvpor i alverden ender

Det er imponerende at du, taget i betragtning overhovedet ikke kender
Erasure eller deres udgaver af ABBA's musik, straks mener at det er
blevet mishandlet og skændet. Sæt dig ind i tingene inden du fordømmer!

Fra : Betina

Dato : 21-08-02 20:23

> [...]
> for at få nogle til at kunne lide det. I guder. Jamen hvpor i alverden ender
Hmm, det var faktisk en rigtig god plade med udemærkede versioner af
ABBA sangene.

> [...]
> salgslisten i disse dage, hvor man åbenbart også har skændet og mishandlet
> en af hans plader ved at sætte noget tæskedunkende skralderværk under
Jamen for pokker da Åge, rent faktisk så er der mange unge som har fået
øjnene op for en gut der hedder Elvis, nu kan de nemlig danse til
musikken.

> [...]
> sende strålingsalarm med baggrundsmusik for at folk gider at redde sig selv
> og løbe i beskyttelsesrum. Støn. Det er utroligt.
Det lyder som et fedt spil, hvad hedder det?

Betin@

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 20:32

> [...]
> for at få nogle til at kunne lide det. I guder. Jamen hvpor i alverden ender

Det er egenligt sjovt, for du elsker det jo når dine elskede halm-i-
hovedet bands begynder at voldtage den ene klassiker efter den anden.

Du er sq underlig!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 20:50

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17ce0901bcd7d50c98968e@news.tele.dk...

> Det er egenligt sjovt, for du elsker det jo når dine elskede halm-i-
> hovedet bands begynder at voldtage den ene klassiker efter den anden.
_________

Hallo. De spiller som regel musikken ligesom originaludgaven. Det er lige en
yderst vigtig forskel. Hvis de ikke gjorde ville jeg også sige: bwadr til
det.
Men der er f.eks. ikke forskel at høre på Amarellow og Jeg er på vej til
Herstedvester. Kun sproget er forskelligt. Der er intet mishandslingsmoment
i den danske udgave.

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 21:02

In article <3d63ee61$0$27648$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> Herstedvester. Kun sproget er forskelligt. Der er intet mishandslingsmoment

Jo der er Åge.... som så mange andre har fortalt så er al saft og kraft
som regel suget ud af nummeret når først det havner i hænderne p ået
dansk top orkester.

Og hvis man sbsolut ikke tilfører noget nyt til et stykke musik, hvorfor
så overhovedet kaste sig over det ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 21:09

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17ce10158fad3197989697@news.tele.dk...

..

> Og hvis man sbsolut ikke tilfører noget nyt til et stykke musik, hvorfor
> så overhovedet kaste sig over det ?
______

SV: For at give det en dansk tekst, som vi kan synge med på.

(Landefakta: DANMARK. Nordeuropæisk land beboet af danskere. Sprog: Dansk)

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 21:14

In article <3d63f2b9$0$27675$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
>
> .

> ______
>
> SV: For at give det en dansk tekst, som vi kan synge med på.

Mener du dermed at danskere ikke kan synge med Jailhouse Rock, Good Golly
Miss Molly, Tuitti Frutti og så videre ??

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 21:16

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17ce130626ecc56798969b@news.tele.dk...

> Mener du dermed at danskere ikke kan synge med Jailhouse Rock, Good Golly
> Miss Molly, Tuitti Frutti og så videre ??
_______

Ja

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 21:30

In article <3d63f47c$0$27682$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:MPG.17ce130626ecc56798969b@news.tele.dk...

> _______
>
> Ja

Hvis det er tilfældet hvordan kan det så være at både Elvis, Beatles og
Rolling Stones hvade fans i Danmark da de var fremme for 30 - 40 år siden
? Folk kunne jo, efter din mening ikke forstå hvad der blev synget!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-02 05:07

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17ce16a8938dc59c98969c@news.tele.dk...

> Hvis det er tilfældet hvordan kan det så være at både Elvis, Beatles og
> Rolling Stones hvade fans i Danmark da de var fremme for 30 - 40 år siden

SVAR: For Elvis`s vedkommende fordi han sang og spillede godt og lavede
fremragende musik.

> ? Folk kunne jo, efter din mening ikke forstå hvad der blev synget!

SVAR: Altså. Selvfølgelig er der mange som forstår engelsk. Men man behøver
da ikke at kunne forstå hvad der synges, for at man kan lide sangen.
Jeg kan godt lide Elvis-musik, men aner for 90 % vedkommende ikke en døjt
om hvad han synger om. Jeg kan da lide masser af engelske slagere:
DingAdong, We are going down, Missisippi, One way wind, Paloma Blanka
o.s.v., men jeg aner hvad de synger om. Jeg kan også godt lide meget tysk
schlager-musik, men der aner jeg ikke det fjerneste om hvad de synger. Du
skal nok heller ikke regne med at der er mange som kan engelsk ude i det
danske samfund, bare fordi der er det her i NG.

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 22-08-02 08:52

>Du
> skal nok heller ikke regne med at der er mange som kan engelsk ude i det
> danske samfund, bare fordi der er det her i NG.

Og for at skyde den teori i sænk http://konsol.tv2.dk/ram/9132.ram

/Troels

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 10:11

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> [...]

det
> danske samfund, bare fordi der er det her i NG.

Undskyld, men OMG det grænser til stupiditet at komme med sådan en
udtalelse, uden at lige smide et link til nogle facts som kan støtte op om
det!

--
Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-08-02 10:23

Lars B. Jensen wrote:
> Undskyld, men OMG det grænser til stupiditet at komme med sådan en
> udtalelse, uden at lige smide et link til nogle facts som kan støtte
> op om det!

Åge er ikke dum, han er bare faktaresistent.

/Nikolaj

---

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 10:28

> Åge er ikke dum, han er bare faktaresistent.

Hey, fedt udtryk... det ryger lige i min lille ordbog :)

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-08-02 10:34

Lars B. Jensen wrote:

> Hey, fedt udtryk... det ryger lige i min lille ordbog :)

TM: news:dk.kultur.sprog - vist nok Bertel, men jeg er ikke sikker.

/Nikolaj

---

Fra : Lars Bernau

Dato : 22-08-02 15:31

In article <Q%199.10738$ww6.1565449@news010.worldonline.dk>,
nikol@jSbPoArMg.dk says...

> Åge er ikke dum, han er bare faktaresistent.

*LOL*

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-02 12:12

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Undskyld, men OMG det grænser til stupiditet at komme med sådan en
> udtalelse, uden at lige smide et link til nogle facts som kan støtte op om

Hold da helt kæft Lars B.

Det må have været et helt uheld, du kom for en gangs skyld til at snuble
over en sandhed.....Folk ikke forstod engelsk.....Ved du hvad, det var
faktisk ganske korrekt. Det gjorde de faktisk ikke, og da slet ikke nok til
at forstå en sangtekst. Hvad der sikkert forekommer dig helt ubegribeligt.
Det kan man så ikke fortænke dig i, men det var faktisk tilfældet...Prøv
F.eks at høre på en kunstner, som du sikkert aldrig ville høre på....Men
alligevel prøv Ib Grønbech, laver en glimrende sang, der beskriver lidt om
hvordan det foregik dengang.
Man høvlede de gamle ( dengang var de nye ) single plader igennem, og strofe
for strofe efterlignede man dem, man anede i langt de fleste tilfælder ikke
en skid om hvad man sang, man sang det bare. Noder og sangtekster var der
ikke noget der hed, og hvad skulle det hjælpe, man kunne jo ikke læse det.
Det gælder forresten stadig for mange aktive kunstnere. Så du er faktisk
kommet til at fortælle noget sandt. Så prøv at høre det, det lyder som en
bedre vittighed idag, men der er mange ting som kan forekomme morsomt, men
som ikke desto mindre er sande... Nummeret hedder, hold på hat og briller

Si lof tu jæh jæh jæh

Og så må du selv gætte på, hvad det skulle have heddet.

Hilsen Benny

Fra : Troels

Dato : 22-08-02 13:06

> .....Folk ikke forstod engelsk.....

Nu snakker Åge jo ikke om dengang, men om nu.....

/Troels

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 14:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hold da helt kæft Lars B.

Øøøøhhh.... okay!

> Det må have været et helt uheld, du kom for en gangs skyld til at snuble
> over en sandhed.....Folk ikke forstod engelsk.....

Forstod, som i datid?!

Det er vidst dig der ikke forstår, kjære Benny, at Åge skriver om NUTID! :)

>Ved du hvad, det var faktisk ganske korrekt.

Jeg er ikke i tvivl om at da Beatles var på deres højeste, var
engelskkundskaberne hos yngre mennesker dårligere end den er idag, men nu
var det ikke den periode der blev skrevet om....

> Prøv F.eks at høre på en kunstner, som du sikkert aldrig ville høre
på....Men
> alligevel prøv Ib Grønbech, laver en glimrende sang, der beskriver lidt om
> hvordan det foregik dengang.

Faktisk kender jeg godt Ib... her er nemlig forskellen på Dit, Åges og mit
musikkendskab... jeg kender, de fleste, af de kunstnere I referere til,
hvorimod f.eks. Åge stiller sig spørgende over for navne som Erasure og Jean
Michel-Jarre... og han kender sikkert helle ikke Dizzy Mizz Lizzy, eller
blot Tim Kristensen (eller med Ch... det kan jeg ikke huske lige nu), eller
hvad med nogle af de nyere POP og Rock navne?

`
> Og så må du selv gætte på, hvad det skulle have heddet.

She loves you, yeah yeah yeah... kender den... men det burde ikke overraske
dig!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-02 15:12

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> Øøøøhhh.... okay!

> Forstod, som i datid?!
>
> Det er vidst dig der ikke forstår, kjære Benny, at Åge skriver om NUTID!
:)

> [...]
> `
>
> She loves you, yeah yeah yeah... kender den... men det burde ikke

Tja Lars B.

Hvordan kan du så snakke sådan. Du skriver du kender ham, det er ikke
umuligt, men kender han også dig, det ved jeg ikke, men det kan være jeg
skal huske at spørge ham. Forresten, hvordan går det med hans hest, er den
blevet rask ?..

Hilsen Benny

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 15:30

> [...]

> skal huske at spørge ham. Forresten, hvordan går det med hans hest, er den

Helt ærligt... har du ikke flere argumenter...

For første gang i min tid på usenet:

PLONK!

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 15:50

> [...]

> skal huske at spørge ham. Forresten, hvordan går det med hans hest, er den

Nej, ved du hvad, jeg fortrød mit PLONK... øv, så blev du ikke den første i
mit killfilter alligevel!

Egentlig er det lidt sørgeligt at du atter bliver personlig, og går efter
manden, i stedet for meningen... du burde måske læse lidt på usenet's
uskrevne regler? Se lidt på http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html
især afsnittet om "bolden og manden" kunne du have glæde af... samtidig
kunne du have lidt glæde af http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
hvor der er gode råd til citatteknik, noget du også mangler i stor grad.

Bort set fra det, så kender jeg _til_ Ib G. lige som så mange andre gør. Jeg
kan godt se at det faktum at jeg har et bredere musikkendskab end du får dig
til at flyve i flæsket på mig personligt.... det må være skræmmende!

Men hvor bliver kommentarerne til resten af mit indlæg af Benny? Men det er
måske dig der ikke er flyttet hjemmefra endnu, selv om du sikkert er en
voksen mand.... det tyder meget bare ikke i retningen af!

--
Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

ps. Hils hans hest!
pps. pis hvor jeg hader når folk får mig ud hvor det bliver grimt...

Fra : Lars Bernau

Dato : 22-08-02 15:26

In article <3d6462e6$0$53687$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> nyhedsmeddelelse:MPG.17ce16a8938dc59c98969c@news.tele.dk...

> SVAR: For Elvis`s vedkommende fordi han sang og spillede godt og lavede

Hvor vidste folk det fra når de ikke forsod engelsk ??

> SVAR: Altså. Selvfølgelig er der mange som forstår engelsk. Men man behøver
> da ikke at kunne forstå hvad der synges, for at man kan lide sangen.

Hvorfor skal de så partout undersættes ???

> Du skal nok heller ikke regne med at der er mange som kan engelsk ude i det
> danske samfund, bare fordi der er det her i NG.

Kan du bakke den påsatnd op med noget dokumentation ?? De danske skoler
har undervist i engelsk i minimum de sidste 40 år, så mon ikke en god del
af danskerene kan forstå engelsk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-02 17:38

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17cf12f76cd04c2f9896a2@news.tele.dk...

> Hvorfor skal de så partout undersættes ???
SVAR: Det kan være underordnet. Fordi vi er nogle der vil have det. Sådan er
det bare. Jeg kan ikke se nogen grund til at forklare hvorfor. Skal jeg så
også forklare hvorfor jeg kan lide koldskål (ikke opvarmet), ymer og
yoghurt. Ang. dansktop kan jeg lide fordi jeg kan. Slut basta. Sådan.

> Kan du bakke den påsatnd op med noget dokumentation ?? De danske skoler
> har undervist i engelsk i minimum de sidste 40 år, så mon ikke en god del
> af danskerene kan forstå engelsk.
SVAR: Jeg har sgu da selv haft engelsk i skolen. Der var nu ikke ret mange
som gad og interessere sig for det alligevel. Læreren prøvede at lokke os
ved at spille engelsk musik. det synes vi var vældig godt. Men der var ikke
mere end et par stykker som gad at interessere sig for det.
Så bare fordi man har haft det i skolen betyder så langt fra at man
forstår engelsk. Men selvfølgelig forstår vi alle en del af det engelske.
Det er da klart. Men i en engelsksproget sang som jeg kan lide hører ikke
ikke en døjt efter hvad de egentlig synger. Derfor vil jeg meget gerne have
så meget som muligt oversat.

Støn fra Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 22-08-02 17:51

In article <3d6512db$0$88387$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> nyhedsmeddelelse:MPG.17cf12f76cd04c2f9896a2@news.tele.dk...

> SVAR: Det kan være underordnet. Fordi vi er nogle der vil have det. Sådan er

Så lad være at at påstå at det er fordi der ikke er nogen danskere der
forstår engelsk.

> Jeg kan ikke se nogen grund til at forklare hvorfor. Skal jeg så
> også forklare hvorfor jeg kan lide koldskål (ikke opvarmet), ymer og
> yoghurt. Ang. dansktop kan jeg lide fordi jeg kan. Slut basta. Sådan.

som sædvanlig: Du kan ikke bakke dine udtalelser op med hverken facts
eller forklaringer.

> [...]
> ved at spille engelsk musik. det synes vi var vældig godt. Men der var ikke
> mere end et par stykker som gad at interessere sig for det.

Og bare fordi det var sådan for dig, så gælder det Danmarks befolkning?

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 10:07

> [...]
> (Erasure??) som åbenbart må have skændet og mishandlet nogle Abba-plader
> for at få nogle til at kunne lide det. I guder. Jamen hvpor i alverden

Her har vi kernen i hele min apati (stavet forkert?) mod dig Åge!

Du skælder og smelder på Erasure, uden garanteret nogen sinde at have hørt
deres fortolkninger af ABBA's numre... du er SÅ ensidig i din tankegang, at
jeg efterhånden er ved at få forfærdelig meget kvalme!

Fra : -V-

Dato : 22-08-02 10:30

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse news:3d64a998$0$261

> Her har vi kernen i hele min apati (stavet forkert?) mod dig Åge!

Du mener 'antipati'. Apati er noget helt andet. Måske er du også apatisk?

-V-

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 10:39

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Du mener 'antipati'. Apati er noget helt andet. Måske er du også apatisk?

Eeehh... ja :) efter at have checket min ordbog, må jeg tilstå at jeg nok er
lettere apatisk, og selvfølgelig mener antipati :)

Fra : Uffe Holst

Dato : 21-08-02 19:13

In an article of 21 Aug 2002 Lars Bernau wrote:

> Jeg er sikker på at du kan finde mange der mener at indenfor
> Diskomusikken, hvor ABBA stilmæssigt hører til, var Donna Summer nok
> noget større.

Jeg må du indrømme, at jeg aldrig har opfattet ABBA som disco. ABBA er
efter min mening popmusik.

Men naturligvis, smider du ABBA over i discogenren, så er Donna Summer
bestemt større. Men hun hører jo trods alt også til i genren.

--
Uffe Holst

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 20:28

In article <d6.Z6.8L2RJiWexRcVsSf.NR@post6.tele.dk>, uhc@post6.tele.dk
says...

> nok=20
>
> Jeg m=E5 du indr=F8mme, at jeg aldrig har opfattet ABBA som disco. ABBA=
> er
> efter min mening popmusik.
>
> Men naturligvis, smider du ABBA over i discogenren, s=E5 er Donna Summer
> bestemt st=F8rre. Men hun h=F8rer jo trods alt ogs=E5 til i genren.

Hvis ikke ABBA var Disko musik, så var det i hvertilfald det tætteste man
kunne komme det uden at være det

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 20:59

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17ce08114aeb2f1998968c@news.tele.dk...

> Hvis ikke ABBA var Disko musik, så var det i hvertilfald det tætteste man
> kunne komme det uden at være det

SV: Man skal læse meget før øjnene falder ud. Gør i grin med ABBA? eller
hvad?

ABBA var et kendt svensktoporkester og næsten alle deres største hits røg
direkte til tops på Dansktoppen

Fernando blev til Fernando
Ring ring blev til Ring ring
Dancing Quin blev til Dancing Quin
Waterluu blev til Waterluu

Javel javel. Så må Dansktoppen være en populær disko-hitliste. Det har jeg
bare ikke lige lagt mærkle til,???

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 21:04

In article <3d63f081$0$27686$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> hvad?
>
> ABBA var et kendt svensktoporkester og næsten alle deres største hits røg

Du mener seriøst ikke at ABBA er svenskpop på linie på dansktop ???

> Fernando blev til Fernando
> Ring ring blev til Ring ring
> Dancing Quin blev til Dancing Quin
> Waterluu blev til Waterluu

Og hvem har så lavet de danske indspilninger ??? For jeg har sq aldrig
hørt en dansk udgave af nogle af ABBA's sange

> Javel javel. Så må Dansktoppen være en populær disko-hitliste. Det har jeg
> bare ikke lige lagt mærkle til,???

Der er vist meget du ikke har lagt mærke tid i tidens løb.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 21:13

Lars Bernau <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.17ce10b3d575db50989698@news.tele.dk...

> Og hvem har så lavet de danske indspilninger ??? For jeg har sq aldrig
> hørt en dansk udgave af nogle af ABBA's sange
__________

Det lyder utroligt. Massevis af deres slagere er oversat. De var meget
populære danske indspilninger.

Waterlue (Lecia og Lucienne)
Ring Ring (Klaus og Servants)
Fernando (Janni Brorsen) PS: Synger til tider med Bjørn Og Okay

ABBA har også haft stor succes på Svensktoppen.

Fra : Søren Bovbjerg

Dato : 20-08-02 14:25

> Det er frygteligt....

Hvad mener du? Der er ingen over og ingen ved siden af ABBA!

/Søren

Fra : -V-

Dato : 20-08-02 14:47

"Søren Bovbjerg" <musicaze@_studpido.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du? Der er ingen over og ingen ved siden af ABBA!

Hørt!!!

-V-

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 20-08-02 22:09

The weakest link "Søren Bovbjerg" <musicaze@_studpido.hotmail.com>,
dared to write this anyway:

>Hvad mener du? Der er ingen over og ingen ved siden af ABBA!
>
>/Søren

Det er derfor der er noget der hedder undergrundsmusik.

Fra : Ricki

Dato : 20-08-02 16:04

> [...]
Er
> der noget jubilæum, eller blevet udgivet endnu en opsamling eller sådan

Den man tugter, elsker man :) Jeg er fuld af forståelse overfor denne
uudtalte kærlighed til et af verdens bedste bands nogensinde. De var i
sandhed et gude-orkester.

Hilsen Ricki

Fra : Per.K

Dato : 20-08-02 16:27

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> breddam@esenet.dk
> http://www.breddam.subnet.dk
>
> "Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim

Til hvis du ikke har opdaget det storstrejker de på alle områder inde for
DR.
De viste også et kort indslag på TV2 hvor tomt der var på P4´s afdelinger.
deres afd. på Fyn f.eks havde kun 4-5 medarbejdere på arbejde igår til hvis
der nu
skulle ske noget katastrofe værk og der så skule sendes oplysninger ud til
det danske folk.
Så det er sikkert en ABBA glad medarbejder der sidder der nu og vender
pladerne.
Du kan jo bare slå om på f.eks Radio2 og lytte til deres fuldt besatte
mandskab.

Venligst Per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-08-02 19:05

Per.K <persen1@NONOyahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jdt89.91$nB3.2531@news.get2net.dk...

> Så det er sikkert en ABBA glad medarbejder der sidder der nu og vender
> pladerne.
____________

Det kan jo også være fordi den dårlige smag strejker, haha. Nå, men den
medarbejder bliver jo nok fyret for musikpolitisk sabotage når strejken er
ovre.

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 20-08-02 18:49

> Min radio.... P4 tror jeg.... Har spillet ABBA _adskillige_ gange i dag.
Er
> der noget jubilæum, eller blevet udgivet endnu en opsamling eller sådan
> noget??

Det er såmænd blot fordi ABBA lavede god, gedigen, professionel popmusik
som masser af mennesker stadig kan lide at synge med på.

> Det er frygteligt....

Hvorfor lytter du så til det - der er da masser af andre kanaler, der er
totalt
ABBA-fri - f.eks. P3

mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-08-02 19:14

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:iiv89.112$nB3.3087@news.get2net.dk...

> Det er såmænd blot fordi ABBA lavede god, gedigen, professionel popmusik
> som masser af mennesker stadig kan lide at synge med på.

> mvh ole
__________

Ja, det ved vi godt, men hvorfor spiller i det så?

Nej glem det. Spøg til side. Ja Abba lavede forøvrigt mange gode slagere.
Fernando, Waterlue, Ring ring, Dancing Quin.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 20-08-02 20:37

Ole Damgaard wrote:
> Hvorfor lytter du så til det - der er da masser af andre kanaler, der
> er totalt
> ABBA-fri - f.eks. P3

Jeps, eller rigtig radio, f.eks. BBC's radio One, som P3 forgæves forsøger
at kopiere.

/Nikolaj

---

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-08-02 20:40

Nikolaj Borg <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:APw89.8634$ww6.1315858@news010.worldonline.dk...

> Jeps, eller rigtig radio, f.eks. BBC's radio One, som P3 forgæves forsøger
> at kopiere.
>
> /Nikolaj
______________

Synes nu mere at P3 forsøger at kopiere rangere-området på den lokale
banegård.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 20-08-02 20:23

Mads Breddam wrote:
>Har spillet ABBA _adskillige_ gange i
> dag. Er der noget jubilæum, eller blevet udgivet endnu en opsamling
> eller sådan noget??

Det er i disse dage 30 år siden at ABBA udgav deres første single.......så,
du har ret, det er jubilæum....med op til flere hyldestkoncerter i det meste
af Europa

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 17:47

Kære NG

Der var vist en tidligere der citerede Kim Larsen, så det vil jeg da også
prøve, men det kan godt være det blev sagt, før han blev født

Agurk er kun et fattigt ord, i så stor en sammenhæng

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-02 18:27

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d63c422$0$94858$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Agurk er kun et fattigt ord, i så stor en sammenhæng
>
> Hilsen Benny

____________

HVAD! - Undskyld øhhh..... kan vi tage den engang til?

Fra : Thomas W.

Dato : 21-08-02 18:28

> [...]
> prøve, men det kan godt være det blev sagt, før han blev født
>
> Agurk er kun et fattigt ord, i så stor en sammenhæng

Vest.

/Thomas

Fra : Prop

Dato : 22-08-02 13:17

Hvorfor i ¤%#`~^!"# kan folk ikke bare ha´ respekt for andres musiksmag,
istedet for for at rakke ned på det? Det er da en underlig holdning nogle
har. Man lytter til det musik man har det godt med... respekter det dog.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-02 14:09

"Prop" <jp@someplace.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> har. Man lytter til det musik man har det godt med... respekter det dog.

Jamen for pokker da Prop

Så har de jo ikke noget at snakke om

Hilsen Benny

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 14:25

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Prop" <jp@someplace.nu> skrev i en meddelelse
> >

> Jamen for pokker da Prop
>
> Så har de jo ikke noget at snakke om

"de"? Deltager du da ikke selv lidt i debatten også Benny? :)

Jeg er enig med alle, og også uden for denne gruppe, altså i andre grupper,
at musiksmag ikke kan diskuteres, men man kan vel godt argumenterer frem og
tilbage for sine synspunkter?

Men, jeg må sige at denne tråd efterhånden, og sikkert også til dels med min
egen hjælp, er blevet lidt for personlig....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-02 15:24

Hej igen Lars B.

Hvorfor syntes du det ??

Hilsen Benny

Fra : Lars Bernau

Dato : 22-08-02 15:35

In article <3d64e269$0$64853$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...

> "Prop" <jp@someplace.nu> skrev i en meddelelse
> >

> Jamen for pokker da Prop
>
> Så har de jo ikke noget at snakke om

Hvis det er din holdning, hvorfor blander du dig så i debatten ??

Fra : Prop

Dato : 22-08-02 16:26

"Lars Bernau" >
> Hvis det er din holdning, hvorfor blander du dig så i debatten ??

Hvilken Debat? Dette er da en flamefest!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-02 17:44

Prop <jp@someplace.nu> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d650242$0$276$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> "Lars Bernau" >
> >

> Hvilken Debat? Dette er da en flamefest!
_________

Ja, jeg har heller ikke lige opdagetr nogen debat her. Jeg har siddet og
moret mig og opfattet det som et slags "Linie 3-show".
Men øøhhh du Hr. Prop, nu kalder du det godt nok en flamefest. Er det det
samme som et "Linie 3-show".

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 22-08-02 17:54

In article <3d651425$0$88368$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> _________
>
> Ja, jeg har heller ikke lige opdagetr nogen debat her. Jeg har siddet og
> moret mig og opfattet det som et slags "Linie 3-show".

Så burde du prøve at følge lidt bedre med! Så ville have opdaget at der
er blevet debateret en hel del ting.

> Men øøhhh du Hr. Prop, nu kalder du det godt nok en flamefest. Er det det
> samme som et "Linie 3-show".

Ja... det er næsten ligeså ubehageligt.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 22-08-02 17:53

> [...]
> moret mig og opfattet det som et slags "Linie 3-show".
> Men øøhhh du Hr. Prop, nu kalder du det godt nok en flamefest. Er det

Sjovt... tja... jeg synes måske nærmere tragikomisk at hver gang vi har bedt
om lidt dokumentation, eller uddybning af påstande, så skal vi svines til...

Jeg har aldrig før været personlig i en tråd på usenet, dette er absolut
første gang, og der skal meget til før jeg føler mig trådt på.... jeg er
vant til at måtte tage mod tæsk fra kunder i mit job, og har gjort det i
snart 5 år...

Men denne gang er det blevet for meget for mig, så jeg er desværre blevet
trukket med ind i flamingen...

Jeg er ikke uskyldig denne gang... øv også! :)

Fra : Lars Bernau

Dato : 22-08-02 17:45

In article <3d650242$0$276$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, jp@someplace.nu
says...

> "Lars Bernau" >
> >

> Hvilken Debat? Dette er da en flamefest!

Det er så din mening.