Krydset og ikke krydset kabler
Fra : Svend Tveskæg

Dato : 20-08-02 13:19

Hi Boyz

Jeg skal sat et TDC ADSL op med en router imellem.

Hvordan er det nu kablerne skal være.

Jeg mener at mellem ADSL modemmet og routeren skal det være
et "ikke krydset" kabel.

Og mellem routeren og PC'erne skal det være krydsede kabler.

Er det korrekt?

Fra : Frans Jensen

Dato : 20-08-02 14:00

On Tue, 20 Aug 2002 14:18:57 +0200, Svend Tveskæg
<666@trashcan.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan er det nu kablerne skal være.
>
>Jeg mener at mellem ADSL modemmet og routeren skal det være

ja, det skal i WAN porten

>Og mellem routeren og PC'erne skal det være krydsede kabler.

ikke hos mig, jeg bruger "straight" kabler fra routeren til alle
to maskiner

--
Windows 9x/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 20-08-02 14:52

Hej

Har en LinkSys router. Der bruges ikke krydsede kabler.

mvh Søren

Søren H. Sørensen, Viborg

Fra : Tinky Winky

Dato : 20-08-02 14:54

> [...]
> et "ikke krydset" kabel.
>
> Og mellem routeren og PC'erne skal det være krydsede kabler.

Hos mig er det omvendt. TDC Pro@ccess ADSL.

Burde forresten stå i papirerne der følger med.

Fra : Torben Jepsen

Dato : 20-08-02 17:05

Du skal kun bruge krydsede kabler, når du forbinder 2 maskiner direkte med
hinanden

/Torben

Fra : Peter Binderup

Dato : 21-08-02 08:35

"Torben Jepsen" <tjepsen@mail.dk> wrote in message news:3d62684d$0$94829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Du skal kun bruge krydsede kabler, når du forbinder 2 maskiner direkte med
> hinanden

Der er dog nogle routere der er ligeglade med om man benytter krydsede kabler eller ej - Min SMC router har en klient koblet på hvor
jeg har brugt et krydset kabel og hvor en anden har et alm. netkabel.

/Peter

Fra : Cubus

Dato : 20-08-02 22:24

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php#lige_kryds