Hvorfor fortolkes line feeds og/eller carr~
Fra : Demos

Dato : 20-08-02 11:58

Hej gruppe,

Jeg kan ikke forstå hvorfor line feeds og/eller carriage returns
fortolkes som spaces, om jeg kan gøre noget for at ændre dette - og i
så fald hvad?

Helt konkret vises:

"<a href="url.html">

tekst

</a>"

som [link]tekst [/tekst] i modsætning til:

"<a href="url.html">tekst</a>"

der vises som [link]tekst[/link].

Kan dette have noget at gøre med filformatet (DOS<->UNIX), Charset
(ISO-8859-1) eller encoding type (ANSI<->Unicode)?

Siden er skrevet i Crimson Editor 3.45, serveres af Apache 1.3.26 og
vises gennem Internet Explorer 6.0. Alle kørt på en Windows 2000
maskine.

På forhånd tak.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-08-02 13:10

Demos skrev:

> Jeg kan ikke forstå hvorfor line feeds og/eller carriage
> returns fortolkes som spaces, om jeg kan gøre noget for at
> ændre dette - og i så fald hvad?

De *er* i HTML-forstand mellemrum. Du kan med andre ord ikke
umiddelbart gøre noget ved det (jeg skal ikke afvise at der findes
et obskurt css-trick der kan klare det).

Se evt. HTML-specifikationen vedr. white space:
<http://www.w3.org/TR/html401/struct/text.html#h-9.1>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 20-08-02 13:30

In <Xns92709015457E4jcdmfdk@193.88.15.213> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> writes:

> [...]

>Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
>nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og

Man kan udkommentere linieskift, så man får

<li>APCO codes, <!--
--><a href="http://www-commeng.cso.uiuc.edu/~kline/Stuff/ten-codes.html">