win2000 ics?? restriktioner
Fra : Mogens

Dato : 20-08-02 11:57

Jeg har et lille (håber jeg) problem som jeg ikke er i stand til at løse.

Det drejer sig om en lille netcafe med 6 win98 maskiner som har
internetadgang gennem en win2000 maskine.

Jeg har ikke selv sat netværket op, men systemadministratoren som satte det
op er ikke til at få fat på.

Når en af clienterne logger på køres et såkaldt "nt logon script" som
forhindrer dem i en masse ting. Jeg er så blevet bedt om at prøve at fjerne
nogle af restriktionerne. Bla. skal man kunne afvikle applets (som spil på
spil.tv2.dk). Jeg har admin-adgang til alle maskinerne, så det er kun min
begrænsede viden om emnet som giver problemer :)

Jeg går ud fra at win98 maskinerne henter opsætningen af scriptet på win2000
maskinen og det er her jeg skal lede, men jeg har ikke lige fundet
løsningen. Der ligger noget der hedder "Domain Management" som måske har
noget med det at gøre. Nogen forslag?

MVH - Mogens

Fra : JK

Dato : 20-08-02 15:09

"Mogens" <mughoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> spil.tv2.dk). Jeg har admin-adgang til alle maskinerne, så det er kun min
> begrænsede viden om emnet som giver problemer :)

(på win2000server PC'en)

Start programmet MMC (fra kør-ved start)
tilføj snap-in Lokal computer-politik
under windowsindstillinger - scripts (start/lukning)
check om der ligger noget her.
check også under brugerkonfiguration - windowsindstillinger - samme
(scripts)

/JK

Fra : Mogens Høj

Dato : 21-08-02 15:31

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message

> [...]
> check om der ligger noget her.
> check også under brugerkonfiguration - windowsindstillinger - samme

Tak for svaret. Løste de fleste problemer ved at ændre i en policy fil. Dog
vil spil.tv2.dk stadig ikke køre (men det er ikke så vigtigt).

Mogens