går op i...
Fra : Brian

Dato : 20-08-02 10:01

Kan nogen lige på tungen huske en funktion der kan se om et tal "går op i"
et andet ?

man kan bruge gpm_div_r og checke på rester, men der må da være en mere
elegant måde...

/brian

Fra : Larz

Dato : 20-08-02 10:04

Brian wrote:
> Kan nogen lige på tungen huske en funktion der kan se om et tal "går op i"
> et andet ?

Modulo?

if (10 % 2 == 0)
{
   echo '10 går op i 2';
}

--
-
Lars

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-08-02 11:28

Larz wrote:

> echo '10 går op i 2';

Så skal jeg vist have mine skolepenge tilbage!

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : tdn

Dato : 20-08-02 13:39

> Så skal jeg vist have mine skolepenge tilbage!

eller de penge du betalte for dine briller ;P
det bliver jo kun echo'et hvis det var sandt

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 20-08-02 14:02

"tdn" <merlin@sprex.dk> wrote in message news:3d6237a8$0$94809$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> eller de penge du betalte for dine briller ;P
> det bliver jo kun echo'et hvis det var sandt

Og det vil det jo være, altså ikke at 10 går op i 2, men 10%2==0
betyder, AFAIK, at 2 går op i 10 og ikke returnerer nogen rest.
Så "10 går op i 2" vil blive echo'et, og Andreas må godt få sine
skolepenge tilbage

/Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : tdn

Dato : 20-08-02 17:36

> [...]
> betyder, AFAIK, at 2 går op i 10 og ikke returnerer nogen rest.
> Så "10 går op i 2" vil blive echo'et, og Andreas må godt få sine

DOH!
jo du har jo ret
jeg var lidt for hurtig der

Fra : Larz

Dato : 20-08-02 19:14

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> Så skal jeg vist have mine skolepenge tilbage!

Aldrig poste når du har taget 2,5 kg heroin direkte i halspulsåren.

--
-

Fra : Tinky Winky

Dato : 20-08-02 14:28

> if (10 % 2 == 0)
> {
> echo '10 går op i 2';
> }

Burde der ikke stå '2 går op i 10'. Eller for at det er mere forståeligt '10
divideret med 2 går op (giver ingen rest)' ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-02 14:39

Tinky Winky skrev:

>Burde der ikke stå '2 går op i 10'.

Jo.

>Eller for at det er mere forståeligt '10
>divideret med 2 går op (giver ingen rest)' ?

Nej, det er også godt, men ikke bedre. "X går op i y" er et
standardudtryk.

--
Bertel
Jeg søger en billig mobiltelefon, gerne brugt.

Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 21-08-02 11:00

Jeg er ikke så god til PHP, men jeg ved, at funktionerne findes, så jeg
skriver det bare i talesprog:
hvis rounddown(resultat) er lig med resultat, går det op.. Hvis ikke, går
det _ikke_ op. Simpelt, ikke.. Jeg har ikke tænkt så meget over det, så la
være med at skyde mig, hvis det ikke virker.

--
- ZtinKyFinGaZ
~~~~~~~~~~

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 21-08-02 13:05

ZtinKyFinGaZ wrote:

> [...]
> det _ikke_ op. Simpelt, ikke.. Jeg har ikke tænkt så meget over det, så la
> være med at skyde mig, hvis det ikke virker.

Og skrevet i php bliver det:

if (($tal1/tal2) == floor($tal1/$tal2)) {
echo "$tal2 går op i $tal1";
}

--
mvh Andreas Kleist Svendsen