download gennem php-script
Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 19-02-01 09:22

Hej

Jeg leder efter en måde hvorpå man kan lade folk downloade filer af typen
application/zip, gennem et php-script.
Altså, jeg ønsker at man hitter en url a la whatever.com/flaf.php?id=222
hvorefter scriptet sånder de korrekte headere, så browseren tror at det er
en fil af ovennævnte type, med et givet navn.

Ideen er at jeg gerne vil have mulighed for at checke på referrer og andre
ting, så jeg kan sikre mig hvorfra der linkes til zip-filen.

PFT.

--
Søren O.

http://chewbacca.dk/disclaimer/

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-02-01 11:35

"Søren Boll Overgaard" <luser@inet.tele.fw1.dk> skrev i en meddelelse
> Altså, jeg ønsker at man hitter en url a la whatever.com/flaf.php?id=222
> hvorefter scriptet sånder de korrekte headere, så browseren tror at det er
> en fil af ovennævnte type, med et givet navn.

Manualen er faktisk ret god. :)

http://www.php.net/manual/en/function.header.php

Der står bla.:

<? header ("Content-Type: audio/x-pn-realaudio"); ?>

Sådan sætter du headers. Resten har egentlig ikke noget med PHP at gøre, men
blandt kommentarerne fandt jeg følgende:

header( "Content-type: application/x-gzip" );
header( "Content-Disposition: attachment; filename=some-file.tar.gz" );
header( "Content-Description: PHP3 Generated Data" );

Jeg ved så ikke hvad den rigtige Content-type for zip-filer er, men det er
da til at finde ud af. :)

Microsoft Internet Explorer håndtere desværre den slags RET dårligt. Det kan
løses ved at linke til følgende url:
whatever.com/flaf.php/filnavn.zip?id=222

Så skulle den vist kunne finde ud af det. :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian Laursen

Dato : 19-02-01 11:41

luser@inet.tele.fw1.dk (=?iso-8859-1?Q?S=F8ren?= Boll Overgaard) writes:

> [...]
>
> Ideen er at jeg gerne vil have mulighed for at checke på referrer og andre
> ting, så jeg kan sikre mig hvorfra der linkes til zip-filen.

Jeg mener, det burde være tilstrækkeligt at sende noget ala nedenstående
headere.

Du skal så bare sende indholdet til brugeren med fx. readfile().

Sørg for, at selve php-scriptet ikke udskriver nogle linjeskift selv.

Christian Laursen