Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
30 sek avi til pc - problem!
Fra : Hov-Hov

Dato : 19-08-02 21:41

I dag fik jeg mit digitale kamera (Mustek MDC-3000
). Jeg kan ikke sige noget om kvaliteten af billederne da jeg har bøvlet med
et alvorligt problem hele dagen:

Jeg har optaget en kort avi film på kameraet. Når jeg så vil overføre den
til computeren GENSTARTER computeren!! Hvorfor gør den det???

Jeg kører WinXP og har installeret driverne på den medfølgende cd-rom. Jeg
har prøvet at hente avi filen ind på computeren ved hjælp af alle de
medfølgende programmer - men bare jeg klikker på filen genstarter
computeren. Jeg har aldrig set noget ligende. Er det fordi driveren ikke
passer til WinXP?

Jeg kan (for det meste) godt overføre billederne til computeren uden at den
genstarter.

Nogen der har en løsning på mit mærkelige problem??

Ellers er jeg nødsaget til at returnere det, da ingen løsning vil medføre at
jeg ikke kan bruge "video" funktionen.

Mvh. Johnny Sørensen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-08-02 07:36

"Hov-Hov" skrev
> [...]
> medfølgende programmer - men bare jeg klikker på filen genstarter
> computeren. Jeg har aldrig set noget ligende. Er det fordi driveren ikke

Hvis du kan hente filen fra kameraet, er driveren iorden. Det er
nok nærmere video-fremvisnings-programmet, der er synderen.
Når du dobbeltklikker på filen, vil den åbne i det program
som vedkommende fil-type er associeret til. I XP er det vel
nærmest standart at Mediaplayer er associeret til AVI-filer.
Prøv istedet at åbne Mediaplayer først og siden at åbne
filen fra Mediaplayers "filer" / "åbn". Kan Mediaplayer ikke
åbne filen, så prøv at downloade Quicktime fra Apple (til PC)
http://www.apple.com/quicktime/download/
og åbn filen fra den. Hvis det virker kan du jo siden associere
avi-filer til altid at åbne med Quicktime.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Hov-Hov

Dato : 20-08-02 13:35

> Hvis du kan hente filen fra kameraet, er driveren iorden.

Det er netop dette jeg *ikke* kan. Når jeg forsøger at overføre filen fra
kamera til harddisk går det galt. Lige med det samme.

Mvh. Johnny

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-08-02 13:55

"Hov-Hov" skrev
> Det er netop dette jeg *ikke* kan. Når jeg forsøger at overføre filen fra
> kamera til harddisk går det galt. Lige med det samme.

Ja, det kan jeg så også godt læse nu...
Mustek har en XP driver på deres hjemmeside.
Måske du skulle prøve den?
http://www.mustek.com/Support/winxp.html

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Hov-Hov

Dato : 20-08-02 15:17

> Ja, det kan jeg så også godt læse nu...
> Mustek har en XP driver på deres hjemmeside.
> Måske du skulle prøve den?
> http://www.mustek.com/Support/winxp.html

Den har jeg prøvet. Godt nok er den kompatibel med XP, men der kommer der
der "Ikke digitalt signeret til WinXP" skilt frem når jeg forsøger at
installere den. Anyway.. så virker det heller ikke med denne driver!

Men tak alligevel.

Johnny

Fra : HEJ

Dato : 21-08-02 10:05

Skid da højt og flot på at XP ikke vil signere driveren, men installer den
alligevel

Fra : Hov-Hov

Dato : 21-08-02 13:34

> Skid da højt og flot på at XP ikke vil signere driveren, men installer den

.... hvilket jeg *har* prøvet.. men så kommer avi fejlen.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-08-02 11:00

"Hov-Hov" skrev
> Den har jeg prøvet. Godt nok er den kompatibel med XP, men der kommer der
> der "Ikke digitalt signeret til WinXP" skilt frem når jeg forsøger at
> installere den. Anyway.. så virker det heller ikke med denne driver!

Prøv fremfor for at lade XP genstarte ved evt. fejl, at
lade den komme med den blå skærm i stedet.
Om ikke andet får du en indikation af, hvor problemet
konkret ligger.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply