Ordentlige pladeforretninger i Kbh?
Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 19-08-02 21:03

Hejsa. Jeg er lige flyttet til Lyngby, fra Fyn. Jeg tænkte om der var nogen
herinde der vidste hvor der var nogle plade/cd butikker i København, hvor de
ved noget om den musik de sælger, forstået på den måde, at man kan spørge om
gamle udgivelser, bands der ikke lige er på top 10, sjældne udgivelser osv,
altså et sted de går lidt op i det. Modsat hvis man går ind i en Fona, hvor
deres musikkendskab ikke strækker sig meget over top 10 listen

Hvis der er nogen der kender den, så tænker jeg lidt på butikker ala Moby
Disc i Odense

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Jonas Skjoldan

Dato : 19-08-02 21:14

Hey,

Jeg syntes rigtigt godt om Guf butikkerne.. kan ikke huske om der ligger en
i lyngby, men der ligger nogle forskellige i kbh.. men syntes at det er
nogle som ved hvad de snakker om.

/jonas

Fra : Brian K

Dato : 04-09-02 22:45

"Jonas Skjoldan" <dsl4769@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> i lyngby, men der ligger nogle forskellige i kbh.. men syntes at det er

Hej

arghhhhhh, GUF, det er da længe siden de har været gode

Øresneglen (valby)
Cassablanca (østerbro)
Musikhjørnet (albertslund + taastrup)

Fra : Jette H

Dato : 19-08-02 21:22

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor
> deres musikkendskab ikke strækker sig meget over top 10 listen

Hvis du bevæger dig lidt nordpå vil jeg helt klart anbefalde Phonoteket på
Stengade i Helsingør. Fremragende betjening.

Se mere på: http://www.phonoteket.dk

Mvh Jette

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-08-02 21:51

In an article of 19 Aug 2002 Martin Sjøstrand wrote:

> [...]
> top 10, sjældne udgivelser osv, altså et sted de går lidt op i det.
> Modsat hvis man går ind i en Fona, hvor deres musikkendskab ikke

Sound Station på Gl. Kongevej er vist noget af det bedste. De handler dog
ikke med "nye" CD'ere. Jesper og ham den anden gut derinde virker til at
vide rigtig meget om rigtig meget.

--
Uffe Holst

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 20-08-02 00:19

Uffe Holst wrote:

> Sound Station på Gl. Kongevej er vist noget af det bedste. De handler dog
> ikke med "nye" CD'ere. Jesper og ham den anden gut derinde virker til at
> vide rigtig meget om rigtig meget.

Jeg spurgte engang efter 2nd Annual Report med Throbbing Gristle og
blev øjeblikkeligt bedt om at præcisere om det var "Industrial Records"
udgaven eller den anden! Så står man og måber lidt og tænker på
den gang min bror skulle købe en Einstürzende Neubauten plade
til mig i Århus Stereo Studio og ekspedienten svarede "Jeg er ikke
så god til tysk"....

Ulrik Magnusson

Fra : Stig Nygaard

Dato : 19-08-02 21:51

Hej Martin

Martin Sjøstrand wrote:
> Hvis der er nogen der kender den, så tænker jeg lidt på butikker ala Moby
> Disc i Odense

Kender ikke Moby Disc, så skal ikke sige om det er samme type
butik/musik, men selv foretrækker jeg Baden Baden i Studiestræde (Kbh).
Der er så også en række andre pladebutikker i det område du måske vil
tjekke ud.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 19-08-02 22:03

Martin Sjøstrand wrote:
> [...]
> strækker sig meget over top 10 listen
>
> Hvis der er nogen der kender den, så tænker jeg lidt på butikker ala

Sound Station på Gl. Kongevej, og den anden ligger vist i
Larsbjørnsstræde...? De handler med brugte LP/CD'er. Min ven Sune Kehlet
(bedre kendt som DJ Kenneth Zulu eller den ene halvdel af "Les Frappeur
Des Femmes" alias the Wifebeaters arbejder i den på Gl. Kongevej.
Hils!
Øresneglen her i Valby er også ret så fremragende, de har check på
tingene og lader til at kunne skaffe hvad som helst hjem.

-Sune

Fra : Jackie

Dato : 19-08-02 22:14

> [...]
> deres musikkendskab ikke strækker sig meget over top 10 listen
>
> Hvis der er nogen der kender den, så tænker jeg lidt på butikker ala Moby

Kender ikke ovennævnte forretning, men synes meget det afhænger af, hvilken
musikstil du lytter til.
I København ligger der en del speciel butikker, som er meget kyndige
indenfor hver deres musikgenre.
Hvis du er til metal musik, vil jeg anbefale Metalized i Badstuestrædet
(http://www.metalized.net), hvor jeg altid har fået kyndig hjælp, når det
drejede sig om alt fra Heavymetal til blackmetal.

Jackie

Fra : -V-

Dato : 19-08-02 22:58

> [...]
hvor
> deres musikkendskab ikke strækker sig meget over top 10 listen

Som en anden debattør skrev: det afhænger af hvilken musikstil, du
efterspørger.

Personligt benytter jeg mig meget af Guf på Nørrebrogade, hvor jeg får
forbilledlig betjening, og Rock-Uglen på Frederiksborggade, hvor Kim ved
*alt* om hård rock, metal og deslige.

-V-

Fra : Torben Larsen

Dato : 19-08-02 23:57

> [...]
> deres musikkendskab ikke strækker sig meget over top 10 listen
>
> Hvis der er nogen der kender den, så tænker jeg lidt på butikker ala Moby

SexBeat Records - også i Pisserenden er virkelig god, og så har de BilletNet
Sound Station Gl. Kongevej som mange har nævnt
Circles, også på Gl. Kongevej
Og så har Candy Records på Fælledvej vist fået nyt navn og nye ejere - kan
ikke huske det nye navn og de sælger kun Lp'er
BadenBaden, Larsbjørnsstræde er også god og nævnt før

Og det var vist mere eller mindre det.
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 20-08-02 01:45

On Mon, 19 Aug 2002 22:03:10 +0200, "Martin Sjøstrand"
> [...]

>deres musikkendskab ikke strækker sig meget over top 10 listen
>
>Hvis der er nogen der kender den, så tænker jeg lidt på butikker ala Moby

Hvis du bare vil have en "almindelig" pladebutik, kan jeg anbefale TP
eller GUF. Udover det myldrer København med pladebutikker. Hvilken
stil kan du lide ?

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 20-08-02 08:23

> [...]
> den måde, at man kan spørge om gamle udgivelser, bands der ikke lige er på

Accord har flere butikker. Jeg handler en del i den på Nørrebrogade (tæt ved
Jagtvej). De har mest brugte cd'er og vinylplader til rimelige priser.

Butikken på Østerbrogade (tæt ved Trianglen) er også OK.

Mvh. Henrik

Fra : Peter G.

Dato : 20-08-02 17:58

> [...]
> altså et sted de går lidt op i det. Modsat hvis man går ind i en Fona, hvor
> deres musikkendskab ikke strækker sig meget over top 10 listen

Generelt:
Casablanca (Østerbrogade).
De ansatte ved hvad de snakker om. Har et glimrende udvalg af nyt og
gammelt. Især soul og jazz. Af en eller anden grund har de altid en masse
med Prince (Nogen, der mangler et eksemplar af Gold Experience?) .

Guf-butikkerne.
Deres ansatte ved også (for det meste) hvad de snakker om med. God
betjening. Glimrende varieret udvalg. Personlig favorit er
Larsbjørnsstræde.

Verdensmusik:
Mosquito (Kælderindgang i den-der-gade-ved-Nørreport-som-jeg-ikke-lige-
kan-huske-navnet-på. Ligger overfor Bombay)
Hvad de ikke har kan de vist skaffe.

Heavy, Metal o.l
Sex Beat Records (Studiestræde)
Thomas har et glimrende udvalg af "ring-i-næsen"-musik samt nyere
udgivelser. Ved også hvad han snakker om når det gælder musik. Desuden
kan man købe koncert-billetter i butikken.

Avantgarde, Postpunk, Britpop o.l.
Baden-Baden (Studiestræde).
Glimrende, informativ service samt udvalg. Ved også hvad det er de sælger
og hvad der er hvad. Selvom de har en kedelig evne til at påstå at Lou
Reeds "Perfect Day" er om heroin ;)

Der er en eller anden jazz-cafe/butik ved Kongens Have . Hyggeligt sted,
hvor man får en yderst grundig og informativ service. På den anden side
har jeg kun været der en gang.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
"Spampal" filter for August to date: 100 % False positives: 0 %

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 20-08-02 20:12

Tak for listen, og tak til alle jer andre. Nu kan jeg komme ud og købe musik
igen

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-08-02 18:57

Martin Sjøstrand <sjoestrand@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajritd$a5m$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> deres musikkendskab ikke strækker sig meget over top 10 listen
>
> Hvis der er nogen der kender den, så tænker jeg lidt på butikker ala Moby
______________

INGEN PLADEBUTIKKER ANER HVAD DE HAR MED AT GØRE

Jeg kender ingen pladebutikker hvor de ved noget som helst om de plader som
de sælger. Ekspedienterne er totalt uvidende om strømningerne indenfor
populærmusikken, fordi de er så unge at de endnu bliver ammet af deres mor
og kun står i butikken mellem amningerne. Resten ekspederer direkte fra
barne- eller klapvognen.
Selv de mest logiske spørgsmål aner de intet om. De skal selvfølgelig
også lige lære at tale først. Men et spørgsmål om Blue Hawais nye cd
medfører total panik hvor 5-6 ekspedienter skal kontaktes ang. hvordan det
staves og om det er en engelsk gruppe.
Ha haha, den anden dag skulle jeg købe en cd med Elvis Presley. For at
være morsom (og dog) så fortalte jeg, at det var en populær amerikansk
rock´n´roll-sanger fra Amerika. Ekspedienten sagde gravalvorligt: ja, jeg
kender ham godt. Haha. Godt-godt, jeg skulle bare lige være sikker. Det er
jo populærmusik. hehe. Så det var ikke sikker i kendte ham. hihi.
Man kan snart kun tage det fra den humoristiske side

Hilsen Åge
..

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 20-08-02 20:25

> INGEN PLADEBUTIKKER ANER HVAD DE HAR MED AT GØRE

NEEEJ nu stopper du Åge!!!

> Jeg kender ingen pladebutikker hvor de ved noget som helst om de plader
som
> de sælger.

Måske fordi du handler steder som Kvickly, Brugsen og Texaco tanken, for at
de har det du hører?

> Ekspedienterne er totalt uvidende om strømningerne indenfor
> populærmusikken

Åhh, er det fordi du hentyder til det der dansktop/country bras?

> fordi de er så unge at de endnu bliver ammet af deres mor
> og kun står i butikken mellem amningerne. Resten ekspederer direkte fra
> barne- eller klapvognen.

Åge, det der er jo bare et for dumt svar. Tag nu den Moby Disc fra Odense
jeg omtalte. Et par brødre på en 45-55 år, der nok ved mere om musik, end du
nogensinde kommer til at høre

Sådan helt ærligt Åge. Når du skriver sådan en smøre der, så ved du godt
selv at det ikke passer, selvom der er forretninger hvor de intet aner, som
jeg selv skrev. Du må sgu overdrive med vilje. Du kan sgutte være HELT så
snæversynet som du giver udtryk for i en mail som denne, eller hva?

> Hilsen Åge

Jamen også en hilsen herfra

Martin Sjøstrand

Fra : Brian K

Dato : 04-09-02 22:48

> INGEN PLADEBUTIKKER ANER HVAD DE HAR MED AT GØRE

Hej

tror du ikke du kommer for meget i FONA, fredgård, etc (og det er altså ikke
pladebutikker)

Der er MASSER ar fede og gode pladebutikker tilbage i DK !

Fra : Lars

Dato : 23-08-02 08:43

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@post.tele.dk> wrote in message
> Hvis der er nogen der kender den, så tænker jeg lidt på butikker ala Moby
> Disc i Odense
xxxxx

Da i stuen!

Kender ikke ovennævnte butik, men Øresneglen i Valby er et godt sted at
komme, de har lidt af det hele og hvad de ikke har skaffes.
Især ejeren Claus ved en forfærdelig masse om musik.

--
/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 23-08-02 09:45

Lars wrote:
> [...]
> at komme, de har lidt af det hele og hvad de ikke har skaffes.
> Især ejeren Claus ved en forfærdelig masse om musik.

Hele TO POINT til Øresneglen!!

Hep! Hep!!

-Sune