Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Medion 4.1 mio. pixels.
Fra : Lars Schmidt

Dato : 19-08-02 20:52

Hej NG.

Jeg har købt et Medion 9700 digitalkamera (4.1 mio pixels).
Problem: Når jeg prøver på at overføre billeder til win XP, fryser min
computer, og der går ca. 1 minut før jeg igen kan bevæge musen. Når jeg har
overført alle billederne og lukker for programmet...... fryser computeren
helt og aldeles..... Så må jeg jo resette computeren. (Det er det samme hver
eneste gang... ØV!!)
Er der en her i NG som tilfældigvis har en nyere driver som virker til XP,
eller som i det mindste kan henvise til et brugbart link ;)

Venlig hilsen

Lars

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 19-08-02 22:13

"Lars Schmidt" <smedens@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en her i NG som tilfældigvis har en nyere driver som virker til XP,
> eller som i det mindste kan henvise til et brugbart link ;)

Du har selføldig selv prøvet på medions egen side...????

http://www.medion.de/

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Jack L.

Dato : 19-08-02 22:33

Hej Lars.

Hvor og hvornår købte du den? Bare selv lidt interesseret i at få fat i den,
men efter sidste forhør hos Electric City og Fredgaard, var de udsolgt.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Jack L.,

Fra : PappaJap

Dato : 20-08-02 09:18

Hej Jack L.

Jeg ved godt at det er OT, men når nu du spørger...

Jeg har et til salg for 3300,- som er 3 uger gammelt og fungerer
perfekt (- stadig 1 år og 11 mdr garanti tilbage) . Der følger et 64
MB og et 128 MB CF-kort med. Nyprisen (incl. kort) er 3950,-. (Sælges
kun da jeg har fået et godt tilbud på mit drømmekamera)

Send en mail hvis du er interesseret: mailto: pappajap@hotmail.com

Mvh PappaJ

Fra : Kathrin

Dato : 20-08-02 18:05

Hej Lars.

Jeg havde samme problem i starten med Medion. Men efter at jeg har sat
"timeout"-tiden i kameraets menu til 30 min, har jeg ikke oplevet problemer.
Sørg dog for at ikke bruge computeren til andre formål, især hvis du ikke
har mindst 256 mb ram. Jeg kan ikke selv finde nyere drivere end den der
fulgte med kameraet.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 20-08-02 22:43

> [...]
> Er der en her i NG som tilfældigvis har en nyere driver som virker til XP,
> eller som i det mindste kan henvise til et brugbart link ;)

Jeg tror nærmere, at du ikke har hukommelse nok.
Køb dig en kortlæser - det er alle tiders.
Hilsen
Jørgen

Fra : HEJ

Dato : 21-08-02 07:39

Har selv samme problem også selv om jeg har 512 mb hokommelse.
Der findes ikke andre drivere, så vidt jeg da ved.
Men prøv at ringe til Medion i Skovlunde nummeret står bag i din manual.

Fra : HEJ

Dato : 21-08-02 07:49

Jeg glemte at sige at det kun er ved timeout eller hvis der startes andre
programmer.

Fra : Bjarni

Dato : 21-08-02 09:41

"HEJ" <xx@xxxx.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg glemte at sige at det kun er ved timeout eller hvis der startes andre
> programmer.

[snip]
Jeg undgår timeout ved at have strømforsyningen tilsluttet kameraet mens jeg
overfører billeder til PC'en.

Jeg har også opdaget, at det er vigtigt i hvilken rækkefølge man gør
tingene:

1. Tilslut det slukkede kamera til USB
2. Tilslut strømforsyning til det slukkede Kamera
3. Tænd for kamera med indstilling på PC/USB
4. Afvendt at Computer har registreret kamera på USB (Bip-lyd)
5. Opstart af Medion software

/bjarni

Fra : max

Dato : 21-08-02 19:59

> [snip]
> Jeg undgår timeout ved at have strømforsyningen tilsluttet kameraet mens jeg
> overfører billeder til PC'en.

Det er en rigtig god ide..!

> Jeg har også opdaget, at det er vigtigt i hvilken rækkefølge man gør
> tingene:
>
> 1. Tilslut det slukkede kamera til USB
> 2. Tilslut strømforsyning til det slukkede Kamera

Det lyder fornuftigt..!

> 3. Tænd for kamera med indstilling på PC/USB

Min vil helst starte i kamera indstilling...!

> 4. Afvendt at Computer har registreret kamera på USB (Bip-lyd)
> 5. Opstart af Medion software
> /bjarni

Det går hurtigt, men fornuftigt at vente på at kameraet blir fundet..!
Hvis du alligevel skal redigere billederne kan du hente dem direkte
ind i photoshop eller tilsvarende.. max

Fra : Lars Schmidt

Dato : 22-08-02 20:02

Tak for alle de gode ideer.