Telepati/tale med katte
Fra : Mulle

Dato : 19-08-02 20:33

Jeg tænkte på om der er nogen der har erfaringer med "kattehviskere" altså
nogle der kan tale med dyr/katte?

Hvis der er positive erfaringer, kan jeg så ikke få oplyst navn på
vedkommende, da MisRosa trænger til at snakke med èn...tror jeg.

MisRosa er en dejlig kat, men hun får nogle flip med at overfalde den første
den bedste kat - ganske uventet. Overfor mennesker er hun uskyldigheden selv
og meget venlig og kælen. Jeg er bare ved at få pip af hendes angreb på
Miver eller Frede - eller hvis hun kommer ud (jeg er nødt til at lukke hende
ud af og til hvis hun ikke skal splitte det hele ad) så jagterflår hun -
nogen gange - enhver kat (eller hund) der kommer i hendes nærhed. Det virker
ikke som om det er hendes formål at komme ud, hun "morer" sig bare efter
hendes udtryk at dømme....eller også plager hendes allergi hende, jeg ved
det virkelig ikke...hjælp!
--
Hilsen Mulle, Miv og MisRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : marianne hellemose

Dato : 19-08-02 21:05

Hej Mulle
Jeg har ikke selv brugt det men har hørt mange gode tilbagemeldinger fra
amerikanere der bruger det, på
denne link kan du finde dyrebehandlere

-http://www.alternativinfo.dk/

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 19-08-02 22:25

Come on...I kan da ikke helt seriøst mene at der er nogen der kan tale med
katte??
Jeg ved godt at i bare holder af jeres katte og vil dem det bedste, men er
vi ikke ude på overdrevet her? Hvis katte skulle tale (eller hviske) så
havde de vel fået stemmebånd.

/Kasper K

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 20-08-02 00:40

In article <3d616243$0$43917$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
kasper@katzman.dk says...

> Come on...I kan da ikke helt seriøst mene at der er nogen der kan tale med
> katte??

Ikke direkte tale, nej, men kommunikere med, jo. Der findes både dyre-
psykologer og alt muligt andet

Med en katte-hvisker menes en der kan kommunikere med dem. Det er taget
efter filmen med Robert Redford, Heste-hviskeren

Men nej, selvfølgelig er der ikke nogen der direkte kan snakke med
dem...

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-08-02 13:35

"Kasper Katzmann" <kasper@katzman.dk> writes:

> [...]
> vi ikke ude på overdrevet her? Hvis katte skulle tale (eller hviske) så

Jeg ved nu ikke... Ok jeg er også "katteskadet", men jeg er helt
sikker på at jeg kommunikerer på et fornuftigt plan med Melissa, det
handler både om hvad vi snakker om i ord/miauer, og stemmeføringen..

Et godt eksempel er før i tiden, kunne jeg nusse hende til pelsen blev
rødglødende, mens jeg talte om alt muligt i samme tonefald som jeg
bagefter fortalte hende at hun var min sødeste, har nogle kønne øjne,
nogle fine små ører og en dejlig pels..
Beviset på at hun forstod mig er at hun ikke spandt før jeg fortalte
hende de ting som hunkønsvæsner godt kan lide..
Det handler om empati.. På bunden er vi skabt af de samme materialer
uanset at vi er to forskellige arter..

Jeg plejer at sige, når jeg taler med Melissa/andre misser, så kobler
jeg mig på livets tråd, som alt levende har adgang til..;-D
Det handler bare om at kunne nå denne tråd..

> /Kasper K

Ps: jeg siger naturligvis ikke helt det samme til homo sabiens hunkønsvæsner,
de bliver "lidt" underlige når man siger at de har kønne ører mm
*undren.. SS*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 19-08-02 22:04

In article <3d6147e5$0$27679$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Mulle"
<@> says...

> MisRosa er en dejlig kat, men hun får nogle flip med at overfalde den første
> den bedste kat - ganske uventet.

Ligesom Scottie og Djamal. På trods af Scottie's KLART mindre størrelse,
farer han nogle gange (det virker som leg, trods alt, men det ser dog
lidt voldsomt ud nogle gange når de slås for sjov) LIGE i flæsket på
Djamal. Det ser totalt kamikaze agtigt ud. Havde han haft sprængstoffer
om maven ku' jeg godt ha' troet han var palæstinenser )))

Men det er vel bare sådan kattene leger, finder ud af deres indbyrdes
hierarki og ellers prøver grænser af på ?

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Mulle

Dato : 20-08-02 20:43

Hej Jacob :)

Jeg ville kunne forstå det hvis MisRosa kun overfaldt Miver, da Miver var
"førerkatten" indtil MisRosa kom. Men MisRosa vil jo gerne eje hele verden,
så hun flår hvemsomhelst efter behag (ikke mennesker) - det er bestemt ikke
leg!

Jeg tror ikke de prøver grænser, de har dog været sammen i snart 3 år, så
dèt burde efterhånden være på plads, skulle jeg mene, kan jeg tage fejl?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-08-02 23:48

Kender desværre ikke nogen dyrekommunikører i Danmark, men jeg kender en
svensker, der har prøvet det med godt resultat.

Til Kasper

Jeg kunne da tale med min gamle, nu døde skovkat.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Bjørn S

Dato : 20-08-02 00:02

> [...]
> ud af og til hvis hun ikke skal splitte det hele ad) så jagterflår hun -
> nogen gange - enhver kat (eller hund) der kommer i hendes nærhed. Det

Vet ikke om det er til hjelp, men mine to katte, Hiss og Spiralis
(han-burmeser og hun-H.Birma) fik de samme "byer" af forskellige årsager.
Hiss når han er plaget af sin allergi, Spiralis af p-piller, da jeg fik
hinde sterilisert blev det en helt ny og dejlig kat, det samme gjaldt da hun
i perioder ikke fik sin pille.

/Bjørn

Fra : Mulle

Dato : 20-08-02 18:45

Muligvis har MisRosa det som Hiss, fordi hun har en eller anden form for
allergi, hun har mistet hårene på indersiden af bagbenene og på hele bugen.
Men vi kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor/hvad der er årsagen.
Hun èr steriliseret...
Men tak for dine erfaringer :)

Fra : Bjørn S

Dato : 20-08-02 19:33

"Mulle" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
bugen.
> Men vi kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor/hvad der er årsagen.

Det lyder helt exakt som Hiss. Han har haft det i 7 år nu, og det har blevet
behandlet med Depromodol (kortison), noget som har holdt det nogenlunde i
sjak, men det er jo ikke sundt i længden, så nu har vi været igang hos en
dygtig dyrlæge og homøopat i et par mnd, og det ser da ud til omsider at gå
den rette vejen for ham, dog langsomt. Har også forsøgt alt fra kost til
kattesand tidligere år.

/Bjørn

Fra : Birgitte

Dato : 20-08-02 20:03

Hej Mulle
Jeg vil se om jeg kan finde nummeret,- jeg havde en sådan på besøg for et
par år siden.
Hun kom for at købe en killing af mig, men var vild tiltrukket af Kim Wilde
som hun desværre ikke kunne købe.
Jeg havde på det tidspunkt en hunkat som havde livmorbetændelse, hun
"snakkede" med katten, og katten fik det synligt meget bedre.
Hun bor på fyn, men hendes navn og nummer er desværre helt væk.
Hun handler med Homopatisk medicin Natur medicin husker jeg.
Jeg har en veninde der er "hestevisker" men hun er kun til heste.
Held og lykke med din søgen.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 20-08-02 20:20

"Mulle" <@> skrev i en meddelelse
> Jeg tænkte på om der er nogen der har erfaringer med "kattehviskere" altså
> nogle der kan tale med dyr/katte?

Hej Mulle

I flere af JYRAK's studiekredse har vi haft besøg af Tove Nielsen. Hun kan
kommunikere med dyr, også igennem billeder af dyret. Det er ved at være et
år siden jeg var til foredrag med hende, og jeg er stadig
imponeret/rystet/tvivlende. Prøv at kontakte hende.

Naturgaarden
Tove Nielsen
Sønderholm Hedevej 43
Sønderholm, 9240 Nibe
98342009
e-mail:naturgaard@mail.dk

Niels
malgré-tout burmeser
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : Mulle

Dato : 20-08-02 20:47

Hej Niels
Jeg skriver fluks en mail til hende, taaaaak :))

Fra : Kate

Dato : 20-08-02 22:30

"Mulle" <@> wrote in

> Hej Niels
> Jeg skriver fluks en mail til hende, taaaaak :))

Du fortæller om dine erfaringer med det, ikke?

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 21-08-02 14:40

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote > I flere af JYRAK's
> [...]
> år siden jeg var til foredrag med hende, og jeg er stadig
> imponeret/rystet/tvivlende. Prøv at kontakte hende.

Hun har også en hjemmeside: http://www.naturgaarden.dk/
-Gitte