MS Windows
briani 27239
Mystisk Fejl.. win2k og skærm...
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 19-08-02 20:27

Hej....
Jeg har forsøgt at instalere win 2000 flere gange på min bærbare targa 333
mhz.. men hver gang blev der slukket for skærmen under installationen.. Jeg
Gav den så et forsøg mere hvor jeg nærmest for sjov tilsluttede en extern
skærm.. og sjovt nok blev installationen færdig uden den afbrød skærmene, og
fedt tænkte jeg.. MEN nu har jeg så fundet ud af at problemet går igen under
opstarten af win 2000 dvs. at hvis ikke jeg tilslutter en extern skærm
bliver skærmen slukket inden windows er startet..

Er der nogen som kender til dette problem..?

Mvh. Kasper B. Rasmussen
k.birk@email.dk
www.kbirk.dk
ICQ: 57859508

Fra : Thomas Jacobi Olesen

Dato : 19-08-02 21:48

"Kasper B. Rasmussen" <k.birk@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver skærmen slukket inden windows er startet..
>
> Er der nogen som kender til dette problem..?

Måske har Win2000 svært ved at finde ud af hvilken TFT skærm du har, har du
prøvet at sætte opløsning, opdateringshastighed, og farvedybde ned. Du kunne
evt. prøve med 640x480 pixels, 60 Hz, og 256 farver. Hvis det virker kan du
jo trinvis sætte de enkelte instillinger op igen, for med de foreslåede
instillinger er den ikke køn at kigge på.

Med venlig hilsen
<</Thomas\\>>

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 19-08-02 22:18

> [...]
> jo trinvis sætte de enkelte instillinger op igen, for med de foreslåede
> instillinger er den ikke køn at kigge på.

Ja jeg har prøvet et køre det hele ned, men det blev det ikke bedre af...
Jeg syns bare det er så underligt at det virker når der er sat en ekstra
skærm til ..

Fra : Peter T.

Dato : 19-08-02 22:33

Kasper B. Rasmussen wrote:

> Ja jeg har prøvet et køre det hele ned, men det blev det ikke bedre af...
> Jeg syns bare det er så underligt at det virker når der er sat en ekstra
> skærm til ..

Har du tjekket biosen? Måske er den sat til at slukke for skærmen efter et
par minutter (som windows evt. formår at 'override' i installeret
tilstand).

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Thomas Jacobi Olesen

Dato : 19-08-02 22:35

> [...]
> Jeg syns bare det er så underligt at det virker når der er sat en ekstra

Hmmm... Jeg har haft samme fejl på en alm. PC med, der ville monitoren ikke
køre med en standardskærmdriver. Jeg prøvede bare med en OSR2, så virkede
dyret. Du kunne da prøve at hente en ny driver til monitoren hvis du ikke
har forsøgt. Hvis du tidligere har kørt Win9x på den - så må det da være
hardware understøttelsen i Win2000 der er elendig. Win2000 og bambus har
givet anledning til mange problemer, hvad med at prøve XP?

Med venlig hilsen
<</Thomas\\>>

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 20-08-02 00:05

Vil XP ikke bare sløve maskinen ned når det kun er en 333 mhz eller hva...

>Jeg prøvede bare med en OSR2, så virkede
> dyret.

Hvad er OSR2...?

Fra : Jacobi

Dato : 20-08-02 07:29

> Vil XP ikke bare sløve maskinen ned når det kun er en 333 mhz eller hva...

Du får sikkert lige så mange svar som folk du spørger, men efter min
opfattelse er XP ikke mere krævende end Win2000. Jeg ved godt at Win ME er
et bandeord, men på "gamle" bærbare giver den faktisk ok hastighed.
Du kan jo kigge lidt på systemkravene til XP home:
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/evaluation/sysreqs.asp

> Hvad er OSR2...?

2. udgave af Win95.

Jeg har også lige tjekket min gamle huskebog over fejl jeg har mødt, der var
et eksempel mere der lignede dit. Det var en WinNT 4.0 maskine der havde
samme problem, WinNT fandt en skærmdriver der så rigtig ud, men den virkede
bare ikke. Først da vi fandt en driver fra skærm producenten virkede
maskinen.

<</Thomas\>>