Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digitalkamera (igen igen)
Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 19-08-02 18:34

Jeg står (muligvis/forhåbentlig) overfor at skulle erhverve mig et
digitalkamera i den nærmeste fremtid (meget snart!). Jeg vil gerne have godt
med zoom og skal vel ikke meget under 3megapixels, derfor har jeg kig på
Olympus C-720UZ som fås til ca 5500 kr iflg www.edbpriser.dk De 8x optisk
zoom tiltaler mig en del, men er der nogle gode grunde til IKKE at anskaffe
sig dette kamera og er der andre kameraer jeg bør kigge på inden jeg graver
et bundløst hul i min økonomi? Der er en del snak om Canon Powershot G2
herinde og andre steder, men de 3x optisk zoom virker lidt pjevsede i
forhold til Olympus'en, og prisen er jo heller ikke helt den samme.

På forhånd tak

K. Jeppesen

Fra : Pia og Aksel Anderse~

Dato : 19-08-02 21:22

det er ihvertfald billigere her www.photoshop.dk 4310,- plus gebyr 65,-
jeg kender ikke butikken, men har lige bestilt et c-720 der.
mon det dukker op til den pris.

ps. du kan jo altid sende en plovmand.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-08-02 23:41

Pia og Aksel Andersen <aksel@paradis.dk> wrote:

> det er ihvertfald billigere her www.photoshop.dk 4310,- plus gebyr 65,-
> jeg kender ikke butikken, men har lige bestilt et c-720 der.
> mon det dukker op til den pris.

Har lige købt Olympus c-300 (3 mill. pix.) i Tyskland for kr. 3000,- (i
USA hedder samme kamera d-550)

Iflg. http://dcresource.com/reviews/olympus/d550z-review/index.html
skulle det ta' bedre billeder end c-720, men disse review-sites er måske
ikke så troværdig - jeg ved det ikke, men jeg er selv meget tilfreds med
mit nye kamera.

citat fra testen:

"I was quite pleased with the D-550's photo quality. It exposed images
better than its more expensive sibling, the C-720UZ, and with less
chromatic aberrations (purple fringing) to boot. The color was very nice
and saturated as well."

Martin

Fra : Jack L.

Dato : 20-08-02 01:20

> Har lige købt Olympus c-300 (3 mill. pix.) i Tyskland for kr. 3000,- (i
> USA hedder samme kamera d-550)

Købt online? I så fald, hvor?

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Jack L.,

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-08-02 11:28

Jack L. <jack_nospam@nospam.dk> wrote:

> Købt online? I så fald, hvor?

http://www.technikdirekt.de/

Martin

Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 21-08-02 15:11

Tak for svarene. Jeg vover nok pelsen og køber mig sådan en fætter (når jeg
lige har skrabet bunden af pengekisten:) )

Fra : Jack L.

Dato : 19-08-02 22:48

Hej Kresten.

Er selv blevet lidt interesseret i kameraet, eller det afhænger lidt af
testen af digicam'en, som jeg har fundet i følgende link:

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c720uz.html

Måske kan det hjælpe dig lidt på vej... In case you didnt already know about
this review.

--

"Kresten K. Jeppesen" <kkj@post.opasia.dk> wrote in message