Cat nip
Fra : lise hansen

Dato : 19-08-02 18:42

I USA stødte jeg på noget, der hedder"cat nip" - en form for katteurt, som
katte er fuldstændig vilde med. Jeg købte en kradsemåtte med cat nip til min
kat herhjemme og havde stillet æsken i køkkenet. Min families (i USA) katte
kunne åbenbart lugte cat nippen inde i æsken og rullede spindende rundt oven
på æsken. Endnu mere vilde blev de, da vi åbnede æsken - det var et syn for
guder!
Er der nogen, der kan fortælle hvad det er og hvor man kan få fat i det?

VH
Lise

Fra : Niels Peter

Dato : 19-08-02 18:50

"lise hansen" <lisemargit@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> guder!
> Er der nogen, der kan fortælle hvad det er og hvor man kan få fat i det?

Planten hedder Nepeta cataria L., på dansk katteurt.
Jeg tror, de fleste planteskoler har den.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 19-08-02 18:52

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> Planten hedder Nepeta cataria L., på dansk katteurt.
> Jeg tror, de fleste planteskoler har den.
>
> Niels Peter
> www.bluewhite.dk

I øvrigt kan man også herhjemme købe "tilbehør" til katte, som er
imprægneret med katteurt.

Niels Peter