Min killing driver os til vanvid!!
Fra : Jannie Ekelund Ander~

Dato : 19-08-02 17:34

Hejsa,

Jeg er den lykkelige ejer af to katte.. eller dvs. det var jeg i hvert
fald. Jeg har en gammel kat på 5 år og har lige anskaffet mig en
killing. Den gamle, Simbo, siger ikke noget til den lille Balloo med
mindre han bliver ved med at hoppe på ham fordi balloo vil lege. Det er
Simbo ret træt af. Kan jeg hjælpe min kat? De har det ellers godt
sammen, leger, nusser mv. dog ikke hele tiden.

Det er begge inde katte, eller dvs at jeg er nødt sat til at holde den
store inde mest muligt, fordi vi er flyttet i lejlighed. Det er synd for
ham, men jeg søger alt hvad jeg kan efter noget hvor han kan komme ud.

Balloo, killingen, farer rundt i lejligheden og ser han en eller anden
plet på væggen skal tabetet ødelægges... ikke med vilje, men han har
snart splidtet hele lejligheden ad. Min kæreste og jeg har overvejet om
vi skal gå af med ham, men jeg holder på at han skal have en chance. Det
skal lige siges at min kæreste og Balloo ikke har et vildt godt forhold,
men i forhold til da jeg fik ham er han blevet mere rolig. Vores forhold
holder bare ikke til hvis han bliver ved med at ødelægge vores ting mv.

Er der ikke nogen som har et godt råd til mig?? Jeg har prøvet med at
give ham mere legetøj og det har også hjulpet men kan jeg gøre mere?

Med venlig hilsen

Jannie, Simbo og Balloo

Fra : Line Wolff

Dato : 19-08-02 17:34

Hej Jannie

Jeg må desværre besvare dit spørgsmål med endnu flere spørgsmål men så
håber jeg også jeg kan hjælpe derfra.

Hvor gammel er Balloo? Hvor længe har I haft ham og kender du noget til
hvordan han er vokset op? Har han fx. været udekat som helt lille killing
med sin mor?

Hvilket foder får han? Måske får/har han for meget energi? Har du en
fornemmelse om hvor meget de to katte kan "ræse af" på hinanden? Har kattene
et sted de kan klatre? Det sidste her kan være meget gavnligt mod klatreri i
vægge, møbler etc (især hvis klatremiljøet er en gulv-loft model)

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 19-08-02 20:43

In article <3d611dfab5a67@dk-fritid-dyr-kat.dk>, pjevser@hotmail.com
says...

> Er der ikke nogen som har et godt råd til mig?? Jeg har prøvet med at
> give ham mere legetøj og det har også hjulpet men kan jeg gøre mere?

Hejsa

Jeg har overhovedet ikke haft problemer med at de river i tapet osv. Jo,
ude i gangen gør de det, men det er sådan noget meget, meget krads tapet
(som selv jeg river mig på hvis jeg går ind i det ), og det er nok
derfor de godt kan finde på det derude.

Anyway... Køb dig et kradsebræt, evt. et tårn de kan klatre i, sådan et
med flere plateu'er. Der har tidligere været nogle fine tråde omkring
dem.

Jeg har selv et på www.kode-fu.net/misserne, led efter billedet der
hedder rundetaarn.jpg.

Og køb så noget baldrian og smør på selve træet og plateu'erne. Ikke
vildt meget, tre-fire dråber hist og her, fra bund til top. Det har jeg
gjort, og det er det eneste (bortset fra sten-tapetet i gangen ) de
væsser kløer i

--
Jacob Saaby Nielsen