Logre rundt?
Fra : Zirfelt

Dato : 19-02-01 02:39

Når min puddel på 4 måneder bliver helt over glad, begynder halen at køre
rundt (i en pæn stor cirkel)
Jeg har aldrig set det på andre hunde. Hvad med jer? er der nogle af jeres
hunde der gør det samme med halen?
Hilsen Irene.
www.zirfelt.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-02-01 11:21

Det siges at være en racetypisk adfærd hos basset hound

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Bettina Og Bjarne Ve~

Dato : 19-02-01 11:29

Hej Irene.

> Jeg har aldrig set det på andre hunde. Hvad med jer? er der nogle af jeres
> hunde der gør det samme med halen?

Faktisk er der en del hunde der gør det... specielt labrador og rottweiler
har tendens til det. Efter halekuperingsforbudet, er der en del "rotter" der
har fået rygproblemer, fordi de svinger den tunge hale hele vejen rundt. det
giver en stor belastning af rygsøjlen, hvor nogle så får diskoprolapser
eller slid af det. Så man er begyndt at tænke på, om dtte i sin tid var
årsagen til at man begyndta at kupere..??

Det samme sker ikke hos pudlen, da den jo har en let hale... men måske har
vi bare ikke lagt mærke til det hos dem tidligere - fordi de også har haft
kortere haler i mange år??

Venligste hilsener
Bettina
www.big-time.dk
http://aloe.minurl.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 19-02-01 12:27

> Hvad med jer? er der nogle af jeres
> hunde der gør det samme med halen?

Min Lab. gør det ind i mellem. Jeg kan også godt forstå han gør det, for når
han er meget glad og logrer normalt klasker han halen meget hårdt op af
siderne på sig selv! Hold fast hvor kan han feje et bord i løbet af 0.5
og han opdager det ikke engang. Min flatter har heldigvis ikke så meget
styrke i halen!

R. Ilsøe

Fra : x Vuf x

Dato : 19-02-01 12:39

Mon, 19 Feb 2001 02:39:11 +0100, Zirfelt wrote:

> [...]
>rundt (i en pæn stor cirkel)
>Jeg har aldrig set det på andre hunde. Hvad med jer? er der nogle af jeres

Ja; jeg har en, der altid har gjort det. Lige fra hun var helt lille.
Og hun har en lang hale med lange frynser, så det ser sjovt ud.
Hun hedder Sonpet Gianni af Sydfyn og kan ses her:
http://www.sonpet.mixeren.com/

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Zirfelt

Dato : 19-02-01 22:27

Tak for alle jeres svar.
I har jo nok ret i, at det er fordi man før i tiden kuperede halerne, at man
ikke lagde mærke til den snurrende hale. Men sjovt ser det da ud. Det er da
bare tragisk at "rotterne" ikke kan holde til det.
Er der så nogle af jer der har prøvet at ligge en komando på, når hunden
kører rundt med halen? Eller lyder det som noget der ikke kan lade sig gøre?
Hilsen Irene.

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 20-02-01 20:56

Hej Irene

Det kan sagtens lade sig gøre - jeg har lært begge mine hunde at logre, når
jeg siger logre. Jeg startede med at sætte ordet på, når de var i gang med
at logre, og så fik de en god. Det gjorde jeg en del gange og herpå sagde
jeg 'logre' lige inden de skulle til at gøre det af sig - og efterhånden
forstår de så, at de skal logre, når jeg siger det. Det er RET sjovt, sådan
noget synes jeg.

KH
Søs

Fra : Zirfelt

Dato : 22-02-01 19:14

Hej Søs.
Tak for dit råd, det vil jeg da prøve.
Hilsen Irene.

Fra : John Johansen

Dato : 19-02-01 23:02

> [...]
> rundt (i en pæn stor cirkel)
> Jeg har aldrig set det på andre hunde. Hvad med jer? er der nogle af jeres

Hej Irene.

Min egen lab-x ligner nogle gange
en vindmølle , og han gøre det "trick"
specielt når der kommer nogen på
besøg.

Mange glade webhilsner
Jhn.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-01 00:30

"Zirfelt" <zirfelt@post9.tele.dk> skrev :

>Jeg har aldrig set det på andre hunde. Hvad med jer? er der nogle af jeres
>hunde der gør det samme med halen?

Åehh jo - Tanja's hale leger også vindmølle - cirkler

det er kun når hun "hilser2 på mine katte hun logrer som hunde flest

--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : Ann K.

Dato : 23-02-01 22:24

Hejsa.
Hi, hi - da Sif var hvalp lærte vi en tussegammel såkaldt Christiania-hund
at kende.... hunden havde et andet navn, men det havde _alle_ glemt, også
hendes ejer - i alle hendes 17 leveår var hun aldrig blevet kaldt andet end
"Mølle"... Gæt selv hvorfor
Mvh Ann