Anbf. af bilspil
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-08-02 16:55

Hejsa,

min bror spørger efter et bilspil,
men gider ikke smide 500kr. ud på et
spil han bruger 3 gange.

Han leder efter et spil med rigtig
god grafik og en virkelig styring
af bilerne, det skal ikke være
Formel 1 spil.

Han kan godt lide Need for Speed
serien og Colin McRae Rally, men
søger nu et nyt.
Man må meget gerne selv kunne lave
en slags turnering og også kunne
han "computere" med, man skal
også kunne spille multiplayer
over LAN evt. også Internet.

Venligst
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-08-02 17:04

"Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> skrev:
> min bror spørger efter et bilspil,

Ups, ser lige en tråd om subj. længere nede, kigger lidt
der.

/Mikael

Fra : Karsten Borchers

Dato : 19-08-02 17:37

Grand Prix Legends. Kan fås til under en hund, og er stadig kongen af F1
sims.
Sådan en frisk GPL tilsat en 1.2 update, samt evt. Direct3D rasterizeren
(alt efter hvilket grafikkort), et par nye modeller af bilerne, en 200+
planer, og en af de bedste netkoder der findes. Så skulle der være lagt i
ovnen til et par år uden grund til at købe andet. Næsten med garanti.
Og så kan han tilmed køre i en liga (DGPLS), hvor vi tæsker hinanden hver 14
dag ;)

Spørgsmål, så henvend jer blot i vores forum :
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=10

Karsten Borchers
www.simracing.dk
www.racesimcentral.com

Fra : Karsten Borchers

Dato : 19-08-02 17:40

P.s. Ja jeg ved godt du sagde ikke være F1. Men det her er altså uden vinger
og andet moderne snik snak.
Ren køreoplevelse ;)

Alternativet er Nascar Racing 2002 hvis han ikke har noget mod af drøne
rundt på ovaler.
Desværre er der ikke mange bilspil derude der er i besiddelse af en brugbar
netkode. Papyrus's Grand Prix Legends, Nascar 2002 og Nascar 4 er heldigvis
en undtagelse ;)

/ Borchers

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-08-02 19:29

"Karsten Borchers"
<karsten@*spam*borchers.dk> skrev:
> Alternativet er Nascar Racing 2002 hvis han ikke har
> noget mod af drøne rundt på ovaler.

Han har godt prøvet det, men syntes meget lidt om det!
Der var vist for lidt muligheder i det.

> Desværre er der ikke mange bilspil derude der er i
> besiddelse af en brugbar netkode.

Hvad mener du med denne udtalelelse?
- Er der ingen der er programmeret ordentligt til
nettet eller hvad?

[Grand Prix Legends]
> Ja jeg ved godt du sagde ikke være F1. Men det her er
> altså uden vinger og andet moderne snik snak.
> Ren køreoplevelse ;)

Ok, jeg kigger på det.
Findes der en demo af GPL et sted?

/Mikael

Fra : Karsten Borchers

Dato : 19-08-02 19:43

Jep der findes en demo på www.papy.com
Men den virker vist ikke med XP, og jeg er meget i tvivl om hvorvidt
Direct3d patchen virker deri ?

For få muligheder i GPL.. Hmm. Kan du præcisere den ? Hvad mangler han.

Selvom spillene har online multiplayer understøttelse er de langt fra
vellykket. Båndbredde kravende er tit latterlige, og der er så meget lag at
det er komplet umuligt at have close race. Men ikke i GPL, N2002 og N4. Der
kan man næsten gnubbe dæk.

/ Borchers

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-08-02 19:50

"Karsten Borchers"
<karsten@*spam*borchers.dk> skrev:
> Jep der findes en demo på www.papy.com
> Men den virker vist ikke med XP, og jeg er meget i tvivl
> om hvorvidt Direct3d patchen virker deri ?

Æv, vi kører begge XP.

> For få muligheder i GPL.. Hmm. Kan du præcisere den?

Læs min citering korrekt ;)
Det er Nascar2002 der er for få muligheder i, uddybning
behøves vist ikke!

> [...]
> latterlige, og der er så meget lag at det er komplet umuligt
> at have close race. Men ikke i GPL, N2002 og N4.

Aha, tak for det, jeg tror dog ikke han vil spille online,
men man ved aldrig.

Mvh.
Mikael

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-08-02 21:24

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, jeg kigger på det.
> Findes der en demo af GPL et sted?

Ellers så prøv at kikke i din lokale Merlin forretning, der fandt jeg det
til en 20'er for godt en måned siden.

Mvh
Per

Fra : Karsten Borchers

Dato : 19-08-02 17:53

Jahh, det er mig igen ;)

Ville bare lige vise en lille godbid fra GPL
http://www.borchers.dk/stuff/superslide.jpg

Shottet er skudt i udgangen af Stavelot på den gamle Spa Franchorchamps,
hvilket jeg powerslider hele vejen igennem uden at miste den. Ikke med vilje
dog ;)

http://www.borchers.dk/stuff/nice.jpg
Det her shot er bare et "stemningsbillede", også fra Spa, men i Blanchimont
svinget.

/ Borchers

Fra : Jan Larsen

Dato : 19-08-02 18:32

Er han til Rally simm, så er der Rally Master, kan varm anbefales og kører
okey på nettet, ellers er der Nascar 2002 som Karsten skriver, umiddelbart
tror man (jeg troede det også ) at det var dødsygt at drøne rundt på
ovalbaner, men der er en kæmpe udfordring i det og det kræver 110%
koncentration når man kører online og ligger kofanger mod kofanger.

Venlig Hilsen
Jan Larsen
Webmaster (Design og Layout) på bedst-web.dk, Medlem af GL Motorsport "GLM"

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-08-02 19:33

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev:
> Er han til Rally simm, så er der Rally Master, kan varm
> anbefales og kører okey på nettet

Tjaa, jeg syntes nu ikke grafikken er overvældende,
det er vist en ret vigtig faktor!
<http://shor.ter.dk/334951135>

> ellers er der Nascar 2002 som Karsten skriver,

Det er så vidt jeg har forstået afprøvet og kasseret ;)
Jeg tror mere han leder efter noget a' la' Nfs og
Colin McRae Rally 2.

/Mikael

Fra : Bean

Dato : 13-09-02 18:38

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> min bror spørger efter et bilspil,
> men gider ikke smide 500kr. ud på et
> spil han bruger 3 gange.

En demo som har taget alle på sengen er Live For Speed.
http://www.scawen.pwp.blueyonder.co.uk/

Der er 3 biler med i Demoen GTI/GT og Turbo.
Så kan han savle lidt over den demo indtil spillet udkommer senere på året

Der kan spilles op til 8 personer over internettet. Netkoden er ok.
Der kan også køres rally i demoen.
--
PA