Candlemass cover
Fra : Dennis Sorensen

Dato : 19-02-01 01:31

Kan godt være at det her er et longshot, men..

Er der nogen der ved hvilken klassisk maler, der har malet det billede som
CANDLEMASS (svensk 80'er heavy metal) brugte på deres LP: Tales of Creation
??

Jeg har søgt (næsten) overalt og kan intet finde om billedet.

Det forestiller Gud der står oppe på nogle skyer og solen lyser bag ham.
Farverne på billedet er sort og karrygul.

Ved godt at det er lidt vagt, men der står intet på selve LP'en og jeg har
ikke kunnet finde billedet på nettet.

Well. Håber at en eller anden kan hjælpe mig.

-- Dennis

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-02-01 10:27

"Dennis Sorensen" <midnighter_x@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:qPZj6.6219$2w6.81442@twister.sunsite.dk...

> Ved godt at det er lidt vagt, men der står intet på selve LP'en og jeg har
> ikke kunnet finde billedet på nettet.

Det er lige her:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Annnnjdjnnnppdnnn

www.allmusic.com er din ven - selvom der desværre ikke står hvem der har lavet billedet. Men nu kan folk i det mindste se billedet :)

/Nikolaj

Fra : Dennis Sorensen

Dato : 19-02-01 22:09

nikolaj borg <nikolSPAM@jborg.dk> wrote in message

[...]

Tak for det.

Her er det direkte link :

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=A8kq8n8kk1s2p

Mvh,
Dennis Sørensen

Fra : bonfils

Dato : 21-02-01 20:16

Dennis Sorensen <midnighter_x@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qPZj6.6219$2w6.81442@twister.sunsite.dk...
> [...]
> ikke kunnet finde billedet på nettet.
>
> Well. Håber at en eller anden kan hjælpe mig.

Hej Dennis

Hm. Ligner umiddelbart en af Gustave Doré's (1832-1883) illustrationer
(kobberstik?) til bibelen. Se fx.
http://sunsite.dk/cgfa//dore/bible_illustrations.htm -jeg synes det ligner
hans streg.
(Og hvis det skal passe til pladens titel, er det vel skabelsberetningen)

Jeg synes at kunne huske, at der kom en luxusudgave af bibelen for nogen år
siden med Doré's illustrationer. Prøv evt. at tjekke, om der er sådan en i
din lokale boghandel...

--
To reply, first remove your.underwear
Thank you!

Fra : Dennis Sorensen

Dato : 21-02-01 21:41

bonfils <mail@bonfils.my.underwear.com> >
> [...]
år
> siden med Doré's illustrationer. Prøv evt. at tjekke, om der er sådan en i

Det var ham !
Jeg har fundet billedet !

Tusind tak. Det reddede lige min dag (og min dansk opgave :)

Mvh,
Dennis