MS Windows
briani 27239
XP og win 98 SE eller ME
Fra : Michael

Dato : 19-08-02 16:17

Jeg har en bærbar dell med XP home, og det kører fint! Bortset fra et spil,
så ville jeg høre, om det kan lade sig gøre. Enten ligge 98 SE eller ME ind
og så med mulitboot bare bruge 98 eller ME til spil og XP til alm. brug. Er
der nogen risiko for data under instl. eller er det helt hul i hovedet, det
jeg har gang i?Hva er bedst af 98 og ME? Håber i vil hjælpe! Tak

Fra : IW

Dato : 19-08-02 17:18

Det afhænger bestemt meget af hvilken formattering dit/dine drev har. Kører
du med NTFS skal du enten glemme alt om ME / 98 eller igang med en
konvertering at drevet/drevene.

Hvilken der er bedst ? - Til hvad ? - Det er næsten en religiøs diskusion du
åbner med det spørsmål men der er vist bred enighed om at ME er en tand mere
ustabil end 98 og dette understøttes osse af mine erfaringer med begge

Hygge

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-02 17:32

Hej IW, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> men der er vist bred enighed om at ME er en tand mere ustabil end
> 98 og dette understøttes osse af mine erfaringer med begge

Udover at begge kører på en DOS-kerne, men ME kan ikke (eller i hvert
fald kun ad sære omveje via en bootdiskette) køre i ren DOS.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : IW

Dato : 19-08-02 18:00

> Udover at begge kører på en DOS-kerne, men ME kan ikke (eller i hvert
> fald kun ad sære omveje via en bootdiskette) køre i ren DOS.

Jamen det er da korrekt, men det siger stadig ikke rightigt noget om hvad
den gode michael egentlig forstiller sig for et spil det skal fungere med,
og det er man jo lige som nød til at vide lidt om.

IW

Fra : Klitgaard

Dato : 19-08-02 17:54

> [...]

det
> jeg har gang i?Hva er bedst af 98 og ME? Håber i vil hjælpe! Tak

Hvilke spil har du problemer med?

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Peter Skovgaard

Dato : 19-08-02 19:42

> [...]
> jeg har gang i?Hva er bedst af 98 og ME? Håber i vil hjælpe! Tak
>
> Hej Michael. Hvis du har problemer med et spil der er optimeret til at
køre 98/ME, burde du køre kompatibilitetsprogrammet i XP. Der kan du vælge,
at spillet skal have kommandoer som om den kørte på en Win 98 eller Win ME.
Programmet nås via START/PROGRAMMER/SYSTEMVÆRKTØJER.
Kør programmet og spillet burde nu fungere fint.
M.v.h
Peter