problemer med netværk
Fra : RASMUS MOGENSEN

Dato : 19-08-02 15:09

hej der ude ...
jeg har et problem med at køre netværk på xp, det hele er installeret korekt
men xp genererer en fejl (tror jeg) maskinen logger ikke på netværket og kan
ikke selv hente ip adresser, det hjælper heller hvis jeg selv laver nogle
.... er der nogle der kan hjlæpe?

hilsen rasmus

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 19-08-02 15:22

"RASMUS MOGENSEN" <r.mogensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hej der ude ...
> jeg har et problem med at køre netværk på xp, det hele er installeret
korekt

Så er der jo ikke meget at gøre

> [...]
kan
> ikke selv hente ip adresser, det hjælper heller hvis jeg selv laver nogle

Måske, hvad er det for en fejl du (tror) du får?
Hvorfra får den ikke hentet en IP-adresse, er der en DHCP server på dit net?
Når du selv 'laver' IP-adresser, hvad er det så for nogle, og hvorfor vælger
du netop dem?

/Brian

Fra : RASMUS MOGENSEN

Dato : 19-08-02 16:10

"Brian R. Jensen" <brjensen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
net?
> Når du selv 'laver' IP-adresser, hvad er det så for nogle, og hvorfor

jeg har et 'Realtek RTL8139 Famely PCI Fast Ethernet NIC' net kort der køre
10/100 og er koblet til en 'Unex 5-port Ethernet hub' (ha050) Jeg er ikke
nået så langt med at lave en server jeg skal først have koblet mine 2
maskiner sammen så jeg kan hente nogle filer fra den der skal blive til en
apache server på et senerer tidspunkt. Jeg har prøvet at skifte ledninger
men det hjælper ikke. Xp maskinen er tent og den anden er slukket er der
intet signal fra xp til huben! jeg aner ikke hvad xp gør men noget gør den!

/rasmus

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 19-08-02 17:45

> [...]
> men det hjælper ikke. Xp maskinen er tent og den anden er slukket er der
> intet signal fra xp til huben! jeg aner ikke hvad xp gør men noget gør

Hej Rasmus,

For at hjælpe dig er jeg nødt til at vide lidt mere, så du får lige mine
spørgsmål igen, i revideret udgave

Hvorfra får den ikke hentet en ip-adresse, med de enheder du nævner er der
ikke noget der kan tildele IP-numre til dine maskiner. Har du en
internetforbindelse eks. Netexpress med et antal dynamiske ip-numre, eller
en router??

Hvad er det for et netværk du vil have din XP til at 'logge' på? Hvis der
ikke er en domæneserver eller andet, så er der ikke noget at logge på?

Når du selv 'laver' IP-adresser, hvad er det så for adresser du tildeler
maskinerne, og hvorfor vælger du netop dem?

Når det ikke virker med faste ip-numre, hvordan vireker det så ikke? Kan du
pinge mellem maskinerne?

Hvordan konstatere du at der ikke er noget signal til hubben? Lyser
dioderne?

Hvordan konstatere du at signalet er der når begge maskiner er tændt?

Du må give lidt mere eksakt info om hvad du har prøvet, udover at
'installere korret' og 'koblet til'

/Brian