I har en dårlig indflydelse på mig ;-)
Fra : Kate

Dato : 19-08-02 13:26

og kattene elser jer for det...... Jeg skulle lige i Netto og købe lidt
småting. Vores Netto er en rigtig rodebutik og idag havde de ekstra
mange rodevarer, her i bland var nogle pakker med KiteKat i
portionsposer, 12 for en tyver. Jeg har jo hele tiden sværget til
tørkost, men i siger jo at de så risikerer ikke at få væde nok. Nå, jeg
slæbte jo sådan en pakke med op. Til kattenes udelte begejstring.
Lante kastede sig glubende over det, Johan snusede lidt længe til det
inden han besluttede at de da godt kunne spises og undervejs tror jeg
han blev rigtigt glad for det. Sofie kom først til da Lante var næsten
færdig med sin portion, men hun var ikke i tvivl, det var godt
Så nu har jeg vidst forpligtet mig. På æsken står der godt nok at en
kat på 4 kg skal ha' 4 poser om dagen, men der sætter jeg altså lige
grænsen.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : marianne hellemose

Dato : 19-08-02 13:38

Kate skrev
<Jeg har jo hele tiden sværget til tørkost, men i siger jo at de så
risikerer ikke at få væde nok>

Den lille "fontaine" jeg købte, har virkelig været et hit
hvad drikkeriet angår, så hvis man har katte der er
"dårlige" drikkere kan det virkelig anbefales, mine drak
nu pænt i forhold til hvad jeg har hørt fra andre, men nu
er de da helt ustyrlige.

Ja der sidder katte rundt omkring som sikkert ville lave
mytteri, hvis vi meldte os af listen *GGG* forkælede kræ

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-08-02 13:46

marianne hellemose <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> "dårlige" drikkere kan det virkelig anbefales, mine drak
> nu pænt i forhold til hvad jeg har hørt fra andre, men nu

hov.. der er noget jeg er gået glip af... hvad er det for en ting??

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : marianne hellemose

Dato : 19-08-02 14:36

Hej Sabina
kattenes helt private lille "andedam" min er i facon
som triumfbuen, så er der en lille pumpe der hiver
vandet op, hvorpå det render ned af siderne, der er
et par billeder af Fnugger i fuld gang med at drikke 5
min efter at den var sat op, i mit album på hjemmesiden

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 19-08-02 13:59

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ja der sidder katte rundt omkring som sikkert ville lave
> mytteri, hvis vi meldte os af listen *GGG* forkælede kræ

Har læst i min yndlingskattebog, at undersøgelser har vist at katte drikker
op til en tredjedel mere, når vandet er placeret et andet sted i hjemmet end
foderet. I naturen er det jo også sjældent at musen lige netop kreperer ved
siden af nærmeste vandhul Rindende vand ligner så nok også mere det
kattene møder i naturen.... så: hvornår mon de begynder at producere
tørfoder med indbygget dødsrallen *g*
-Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-08-02 13:17

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> writes:

> [...]
> foderet. I naturen er det jo også sjældent at musen lige netop kreperer ved
> siden af nærmeste vandhul Rindende vand ligner så nok også mere det

Jeg har oplevet at Melissa hellere ville drikke vand ovenfra
(regnvand) end det kalkholdige som kommer ud af hanen. Så der er nok
en forskel..

> så: hvornår mon de begynder at producere tørfoder med indbygget
> dødsrallen *g*

Jaah eller en madskål som skal slås "ihjel" inden den afleverer foderet..
Det med dødsrallen burde ikke være det store problem, for det handler
om en føler, en lille chip og en højtaler samt naturligvis batterier..
Men jeg kan lige se rovdyret med nydelse som svarer til min med god
musik, sidde og aktivere føleren..*ggg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 21-08-02 07:50

Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in > Jeg har oplevet at Melissa
hellere ville drikke vand ovenfra (regnvand) end det kalkholdige som kommer
ud af hanen. Så der er nok en forskel..

Jo, regnvand vil mine nu også endnu hellere have!

> [...]
en føler, en lille chip og en højtaler samt naturligvis batterier..
> Men jeg kan lige se rovdyret med nydelse som svarer til min med god musik,

Jeps, kan se det for mig... skålen hopper usikkert henover gulvet i et
desperat forsøg på at undvige sømposerne. Den har blikket rettet stift mod
vinduet i stuen. Kattene ser på en gang begejstret og betuttet på dette sære
væser, der tilsyneladende tror, at det skal stikke af med deres aftensmad.
Sømposerne flagrer gennem luften, først forsigtigt og prøvende... dernæst
målrettet! Skålen triller om på siden; skriger, hvæser, piver og glider så
over i en lidende rallen, der får en til at vænne blikket væk.
Men, den skal være holdbar... så den kan dø to gange i døgnet de næste år

-Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-08-02 15:40

> [...]

> over i en lidende rallen, der får en til at vænne blikket væk.
> Men, den skal være holdbar... så den kan dø to gange i døgnet de næste år

ROTFLAOSCA :hop:

Fra : AEK

Dato : 19-08-02 17:19

"Kate" <kateREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
<Jeg har jo hele tiden sværget til tørkost, men i siger jo at de så
risikerer ikke at få væde nok

Velkommen i klubben...*G*
Mine har også kun levet af tørfoder. Men efter " Rene Ord For Pengene ", er
de kommet på vådkost også.
De 2 store får kun om aftenen - Tilde får morgen & aften.

Jeg køber " Lux " fra Aldi - som ikke er tilsat farve -og
tilsætningsstoffer.
Pris 6 kr. pr dåse. Den er de meget glade for.

Jeg kan lige forestille mig dig i " Netto " - hmmm, skal , skal ikke....
Og kommer hjem så hjem med 12 poser - *LOL*

/ Anya.

Fra : Kate

Dato : 19-08-02 17:29

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in

> Jeg køber " Lux " fra Aldi - som ikke er tilsat farve -og
> tilsætningsstoffer.
> Pris 6 kr. pr dåse. Den er de meget glade for.

Jamen, så må jeg da en tur i Aldi også

> Jeg kan lige forestille mig dig i " Netto " - hmmm, skal , skal
> ikke.... Og kommer hjem så hjem med 12 poser - *LOL*

Hahaha, jeg overvejede godt nok ikke ret længe. Men må nok sige at de
100g pr. pose ikke gjorde dem særligt mætte for kl. 18 sharp stod alle
tre og råbte op om dyrplageri og sult, de accepterede endda at det bare
var den kedelig tørkost og ikke dejligt vådkost.
Det lyder som om det bliver en dagligt tilbagevendende begivenhed for
dem

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 20-08-02 09:51

"Kate" <kateREMOVE@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> var den kedelig tørkost og ikke dejligt vådkost.
> Det lyder som om det bliver en dagligt tilbagevendende begivenhed for

Jeg er også begyndt at bruge de der poser da Tortie ikke gider drikke så
meget vand - sovs og gele er meget bedre (jeg har overvejet at prøve med
noget kold drikkebouillon, er det for resten en dum ide?). Så Fru V og
Tortie får sådan en 100 grams pose til deling om aftenen, hvilket passer
helt fint. Hvis de får mere end de 100 gram i løbet af dagen, levner de, så
100 grams poserne er faktisk billigere i brug selv om de er dyrere. Så kunne
man jo bare nøjes med at tage 100 gram fra dåsen, men næhæ sådan noget kold
kattemad der har været åbnet er slet ikke spændende.

Og så synes de ellers at Hill's smager vidunderligt, så det er jo bare
dejligt.

Carsten Sørensen

Fra : Kate

Dato : 20-08-02 22:49

"Carsten Sørensen" <cekd8sl5001@sneakemail.com> wrote in

> Så Fru V og
> Tortie får sådan en 100 grams pose til deling om aftenen, hvilket
> passer helt fint. Hvis de får mere end de 100 gram i løbet af
> dagen, levner de, så

Sikke dog nogle nøjsomme misser du holder dig Mine spiste 100g hver
hurtigere end jeg kunne nå at blinke. Nåja, Sofie og Lante, Johan
tyggede og tyggede og hyggede sig med sin portion, men skålene var som
havde de været i en opvaskemaskine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-08-02 23:10

Kate <kateREMOVE@oliwer.dk> writes:

> [...]
> hurtigere end jeg kunne nå at blinke. Nåja, Sofie og Lante, Johan
> tyggede og tyggede og hyggede sig med sin portion, men skålene var som

Hæ, Melissa slikker sovsen i sig med det samme, for så at spise et par
enkelte kødboller senere hen. Resultat en hørm af den anden verden i
min skraldepose i denne varme hvis den står mere end en dag..*ARRGGG*
Og så er det bare noget bøvl at vaske indtørret sovserest af, så det
kommer i blød en ½ times tid i koldt vand før jeg kan få det af..

Fra : Kate

Dato : 21-08-02 20:43

> Hæ, Melissa slikker sovsen i sig med det samme, for så at spise et
> par enkelte kødboller senere hen.

Nåja, hun har jo heller ikke konkurrence. Her ved det godt at
sansynligheden for at der er noget senere, dvs. 5 minutter efter, er
meget lille