Varm switch
Fra : Claus Larsen

Dato : 19-08-02 10:42

Hej Gruppe...

Jeg har lige købt mig en D-link DES-1016D switch.
Switch'en kører fint, men bliver meget varm - faktisk så varm at det er lige
før man brænder fingerne.
Jeg har monteret gummifødderne, således der kommer luft under den, og der
står ikke noget oven på den.

Jeg kan se at der i begge sider at switch'en er huller til blæsere, men
inden i mangler stik/tilslutning til blæsere.

Er der nogen der har prøvet at montere blæsere i denne model eller har
erfaringer med den ???

Med venlig hilsen/best regards

Claus Larsen, Hvidovre
c.l@cool.dk

Fra : Martin Mann

Dato : 19-08-02 14:14

Claus Larsen wrote:

> Jeg kan se at der i begge sider at switch'en er huller til blæsere, men
> inden i mangler stik/tilslutning til blæsere.

Når der ikke, fra fabrikken, er monteret blæsere - eller er mulighed for
det - er det ikke nødvendigt med aktiv køling, såfremt du overholder
arbejdsmiljø kravene der står i produktets dokumentation. Det kunne
typisk være -5 til 45 gr. celcius.

Du vil ikke opleve nogle ydelses fordele ved at køle switchen med en
blæser. - udover du selvfølgelig ikke kan spejle æg på den mere *s*

Mvh
Martin