Okuma Metaloid
Fra : Jan Bachman

Dato : 19-08-02 09:00

Hvis nogen går med planer om at købe et Okuma Metaloid i tankerne, så
vil jeg anbefale en model med bagbremse.

Jeg har selv to med forbremse og de har, grundet en smal revne/hulrum
i håndtaget oven på spolen, en slem evne til at "låse" linen (0.12
fireline) ) i udkast, med linebrud til følge.

Så vidt jeg kan se på billeder, er det kun forbremsemodellen, der har
denne skavank.

/Jan

Fra : Usage

Dato : 19-08-02 12:46

Hvordan er hjulet ellers?
Lever det op til dine forventninger? Er det er andet hjul i samme
prisklasse, du hellere ville have haft nu når du har prøvet Metaloid?

Fra : Jan Bachman

Dato : 19-08-02 18:10

>Hvordan er hjulet ellers?
>Lever det op til dine forventninger? Er det er andet hjul i samme
>prisklasse, du hellere ville have haft nu når du har prøvet Metaloid?

Hjulet ellers er lækkert. Jeg har den mindste model (20)
Jeg har været en del i P&T i sommerens løb og det var en ren
fornøjelse at fighte regnbuer med den bremse hjulet har.

Kosmetisk set er hjulet måske en smule prangende (det skinner mere end
Dronningens nypudsede sølvstel), men det er jo en del af charmen.

Det eneste jeg har at udsætte på hjulet er førnævnte skavank.
Skulle jeg købe hjul igen, ville det blive et nyt af samme slags, blot
med bagbremse.

Mine tidligere hjul er alle ABU.

/Jan

Fra : Jens Bergstrøm

Dato : 20-08-02 14:57

Hej
Har MDS 30 udgaven af metaloid hjulet med front bremse og har endnu ikke
oplevet det problem du beskriver men kan måske være en kombination af
modellen + at jeg bruger 0,20 fireline og ikke som du 0,12 .....er ganske
godt tilfreds med hjulet især når man tager prisen i betragtning

Jens

Fra : Jan Bachman

Dato : 20-08-02 21:28

> [...]
>modellen + at jeg bruger 0,20 fireline og ikke som du 0,12 .....er ganske
>godt tilfreds med hjulet især når man tager prisen i betragtning

Mere præcist, så er det det blå stykke pynteplastic, der sidder oven
på spændeskiven oven på spolen, der er synderen. Hvis du mærker med
neglen, eller fingeren i enderne på det, så vil du (måske) mærke, at
det stikker lidt ud, og giver plads til at linen kan komme i klemme.

Det kan dog spændes indefra med en lille stjerneskruetrækker, omend
det ikke løser problemet helt.

/Jan

Fra : jørgen møller

Dato : 24-08-02 15:17