Killing slikker sig meget
Fra : Rasmus Pedersen

Dato : 19-08-02 08:12

Hej

Vi har en dejlig Hellig Birma-killing (han) der nu er ved at være ca. 6 mdr.
Han er de sidste par dage begyndt at slikke sig meget mellem bagbenene - vi
kan ikke helt finde ud af om det er hans hormoner der er igang eller om det
er et eller andet infektion eller irritation. Der er ikke noget udflåd og
han har ikke tynd mave.

Er der nogen der har et godt råd? Ellers må vi hellere have ham til
doktoren.

Er der iøvrigt nogen der kan anbefale en god dyrlæge i Skanderborg-omegnen?
Vi ved at der er en dygtig dyrlæge i Horsens - er det Bygholm Dyreklinik? Vi
har ikke så gode erfaringer med "almindelige dyrlæger" uden racekendskab, så
derfor kører vi gerne efter een der har racekendskab.

Mange hilsner
Christél & Rasmus

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 19-08-02 15:29

Hej
Går jeres kat mere på bakken? Det kan være han har fået en
urinvejsinfektion. Men det er slet ikke sikkert at han fejler noget, det kan
en dyrlæge bedre fortælle jer.
Jeg ved at dyrlægerne i Skanderborg er temmelig dyre, jeg ved ikke noget om
deres evner, men en hunkatteejer som skulle have en FIV/Felv attest rådede
jeg til at ringe og spørge om prisen hos andre dyrlæger og det viste sig at
"min dyrlæge" Lars Preisler, Lund dyreklinik kun skulle have ca. det halve i
forhold til dem i Skanderborg. Lund dyreklinik har vi brugt i mange år til
både vore katte og hunde og vi har aldrig været utilfredse. Det er i øvrigt
også her at Trine Piltofts Siggi er blevet behandlet.
Hilsen Vibeke

Fra : Plarto

Dato : 19-08-02 16:24

Han går ikke mere på bakken end han plejer - kan det mon være "mangel" på
menneskelig kontakt? - nu hvor vejret har været godt de sidste par dage, har
vi jo været meget mere i haven, og derfor nok ikke givet ham nær så meget
opmærksomhed som han (som killing) jo er vant til at få.

Det er jo set før at hunde der keder sig begynder at slikke sig selv
forskellige steder. Vi har en 3-års kastreret Hellig Birma og de har det
godt sammen - der er ikke noget at se på den anden kat.

Tak for tippet omkring Lund.

MVH
Rasmus