hjælp til mikrotik router softvare
Fra : Jan Sund

Dato : 19-08-02 04:14

kan i ikke hjælpe mig, jeg er igang med lave en router selv og jeg bruger
mikrotik router software..........men jeg har lige lidt problemer hvad skal
der stå og hvor få jeg fatter minus af det, jeg kan godt få det lokale
netværk til at kører men internettet er det ikke så godt med......så hvis
der er nogen der kan
gi mig lidt guldkorn eller er der et andet softvare man kan bruge så
begynder jeg nok at smile igen.

tak

Jan

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-08-02 07:43

Jan Sund <jan-sund@tdcadsl.dk> scribbled:

> [...]
> ikke så godt med......så hvis der er nogen der kan
> gi mig lidt guldkorn eller er der et andet softvare man kan bruge så

Jeg har før sat en mikrotik router op, så jeg ved hvor svært det er for en
begynder, men uden lidt flere informationer går det ikke. Hvad har du
lavet/konfigureret? Hvad er det præcist du har problemer med? Hvordan skal
dit netværk se ud (IP adresser, NAT, DHCP, etc.)? Kan man få en liste over
firewall regler? Kunne du ikke lige eksportere hele konfigurationen, så man
kunne se hvad der går galt?

--
PeKaJe

Fra : Jan Sund

Dato : 19-08-02 16:57

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i en
meddelelse news:3d60936d$0$88379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> firewall regler? Kunne du ikke lige eksportere hele konfigurationen, så

Uha det var meget for at begynde så ser det ud til at mit lokale netværk
kører ogse på routerer og jeg kan konfigurer den ved hjælp af Winbox så det
gør det lidt nemmere, mit problem kommer når jeg skal sætte min internet
forbindelse op der er jeg lost jeg har prøvet lidt af hver men ingen hul og
jeg ved ikke hvor mit ip nummer og gateway til TDC ADSL skal stå det er jo
så mange steder man kan skrive det.

jan

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-08-02 07:50

> [...]

> af hver men ingen hul og jeg ved ikke hvor mit ip nummer og gateway
> til TDC ADSL skal stå det er jo så mange steder man kan skrive det.

Hmm ... Jeg har stadig ikke nok informationer om dit netværk.
Jeg skal vide:
Hvilke IP adresser du bruger internt.
Hvilken IP adresse du bruger eksternt.
Hvor mange computere der er.
Din gateway IP.
Dine routing regler (hvis de er sat op).
Dine forwarding regler (hvis de er sat op).
Dine firewall regler (hvis de er sat op).
Om du ønsker at bruge DHCP.
Hvordan du ønsker at masquerading bliver sat op.
Hvilket type abbonoment har du købt.

Hvis der er andet omkring netværket, som du mener jeg burde vide, så fortæl
mig det endelig. Noget der kan se ud som en ubetydelig detalje kan have en
del at sige.

--
PeKaJe

Fra : Jan Sund

Dato : 23-08-02 04:27

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i en
meddelelse news:3d649a2c$0$53666$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg skal vide:
> Hvilke IP adresser du bruger internt...........192.168.0.-
> Hvilken IP adresse du bruger eksternt........ ligger på mail
> Hvor mange computere der er....................4
> Din gateway IP...........................................ligger på mail
> Dine routing regler (hvis de er sat op)..........det tror jeg ikke de er
> Dine forwarding regler (hvis de er sat op)....det tror jeg heller ikke de
er
> Dine firewall regler (hvis de er sat op)..........hvis alle porte er
lukket så tror jeg godt selv jeg kan finde ud af at åbne dem jeg skal bruge
> Om du ønsker at bruge DHCP....................det ville være en rar ting
og ha
> Hvordan du ønsker at masquerading bliver sat op.......hmmmm hvad er det
> Hvilket type abbonoment har du købt.........................TDC ADSL
1024-256

> Hvis der er andet omkring netværket, som du mener jeg burde vide, så
fortæl

*** jeg har 2 net kort i den maskine der skal køre router og de kan ses i
programmet begge to så det skulle værer iorden. ***

> mig det endelig. Noget der kan se ud som en ubetydelig detalje kan have en
> del at sige.
>
> --
> PeKaJe

Hej igen

jeg har smidt nogle af oplysningerne på en mail ellers kig op

Jan