Import af kat fra Sverige
Fra : TM

Dato : 18-08-02 19:24

Hej!

Hvad kræves der, når man indfører en kat fra Sverige? - jeg tænker på, om
der skal ændres noget i stamtavlen...eller andre ting??

Håber, der er nogen, der kan hjælpe!

På forhånd 1000 tak!

MVH

Tina

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-08-02 19:44

"TM" <catcity(FJERNDETTE)@tiscali.dk> skrev...
> Hvad kræves der, når man indfører en kat fra Sverige? - jeg tænker på, om
> der skal ændres noget i stamtavlen...eller andre ting??

Hej Tina

Hvis du importerer en kat fra en SVERAK-registreret klub, så skal du blot få
en transfer med på katten (ligesom hvis du selv skal eksportere, så skal du
bestille en transfer), og transfer og SVERAK-stamtavle skal så indsendes til
din hovedklub sammen med x kr. til en stamtavle - og efter et stykke tid får
du så en FD-stamtavle samt SVERAK-stamtavlen retur.
Du kan i øvrigt læse det i hvert nummer af KatteMagasinet (siden med Værd at
vide om stamnavne mv.) eller på Felis Danicas hjemmeside lige her:
http://www.felisdanica.dk/dansk/stam.htm

Hvis du er opdrætter/udstiller under Felis Danica, vil jeg da i øvrigt
anbefale dig at deltage på mailinglisten FD-Opdraetter, som du kan finde
oplysninger om her: http://dk.groups.yahoo.com/group/FD-Opdraetter/

Mvh. Camilla

Fra : TM

Dato : 19-08-02 06:45

Hej Camilla

Tak for dit svar )))

Dog kan jeg ikke finde ud af, om gebyret er kr. 200,- eller kr. 25,- -
stamtavleændringen koster kr.150...den er jeg med på!!!!!!!!!!!!

MVH

Tina

Fra : Grit Wessel

Dato : 19-08-02 08:50

> Dog kan jeg ikke finde ud af, om gebyret er kr. 200,- eller kr. 25,- -
> stamtavleændringen koster kr.150...den er jeg med på!!!!!!!!!!!!

Hej Tina

Transferet skal opdrætteren bestille.
Når du får katten sender du SVERAK stamtavlen og transferet ind til din
stambogssekretær og indbetaler beløbet. En importstamtavle koster 150,- som
du selv har skrevet og ekspeditionsgebyret koster 25,-
Så vidt jeg ved skal man kun betale ekspeditionsgebyret til Katteklubben,
Darak og Jyrak, så hvis du er medlem af Racekatten, skal du kun betale de
150,-

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : TM

Dato : 20-08-02 12:10

Tak for svarene!!!!!!! ))

MVH

Tina

Fra : TM

Dato : 21-08-02 17:47

Hej igen...

Kom til at tænke på, om man kan få katten med på udstilling, hvis man endnu
ikke har fået lavet den svenske stamtavle om til en dansk ? Man kunne måske
påføre på tilmeldingen, at der er ansøgt om dansk stamtavle og evt. vedlægge
kopi af den svenske - er der nogen kloge, der ved noget om det???

På forhånd tak igen.......

MVH

Tina

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 21-08-02 17:53

Hej
hvis du har fået den svenske transfer og indsendt den sammen med den svenske
stamtavle til Felis Danica, kan du bede om en bekræftelse på at stamtavle er
søgt og dermed komme på udstilling.
Hilsen Vibeke (der lige har prøvet det med en finsk import)

Fra : TM

Dato : 21-08-02 17:47

Hej igen...