siemens sl45i
Fra : Claus Engelbrecht

Dato : 18-08-02 19:13

Hej!

Er der nogen, som har erfaringer med subj. da jeg overvejer at købe en sådan
mobil.

Har også kigget på s45, men hvordan er den i forhold til subj.

Håber I kan hjælpe.

Mvh.

Claus

PS. Håber ikke det er OT, i så fald undskyld.

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 19:56

"Claus Engelbrecht" <cle@lite.dk> wrote in message

> PS. Håber ikke det er OT, i så fald undskyld.

OT er det i hvert fald ikke:

1. Gruppenavn:
dk.teknik.telefoni.mobil

2. Beskrivelse:
Mobiltelefoni af alle slags.

3. Fundats:
Alt om mobiltelefoni, telefoner og operatører.

Det er ikke tilladt at købe/sælge eller bytte ting i denne
gruppe, det være sig privat eller kommercielt - der henvises til
eksisterende relevante grupper!

4. Begrundelse:
At få adskilt mobiltelefonidiskussionerne fra dk.teknik.telefoni
for at øge overblikket.

Fra : Ally

Dato : 18-08-02 20:59

> Er der nogen, som har erfaringer med subj. da jeg overvejer at købe
> en sådan mobil.

Jeg har erfaringer med SL45. Og jeg kan personligt ikke anbefale den.
Tastaturet er dårligt... det er ikke hver gang, det registrerer et tryk. Det
har jeg læst flere andre steder, så det er ikke en defekt i min telefon.
Menustrukturen er, igen efter min mening, fuldstændig håbløs. Og at skrive
sms'er på den var jeg meget tæt på at opgive. I længden er den direkte
frustrerende at skrive sms'er på. 1-tasten bruges som mellemrum, hvilket tog
mig MEGET lang tid at vænne mig til, når man kommer fra en Nokia. Og i
Nokias telefoner kan man bladre frem og tilbage mellem de ord, som T9
ordbogen foreslår... det kan du ikke i Siemens, så hvis du kommer til at
bladre forbi, så skal du hele vejen igennem alle forslåede ord til du kommer
til det rigtige. Den værste fejl på sms-delen er imidlertid, at når du skal
vælge, hvilket foreslåede ord, der skal stå, så kan du MEGET nemt komme til
at trykke på tasten lige neden under... hvilket er "Læg på". Og gør du det,
så sletter du hele beskeden, og må starte forfra. Det har jeg gjort MANGE
gange, og har haft lyst til at kyle den ud af vinduet nøjagtigt ligeså mange
gange.

Min SL45 har jeg fået foræret som erstatning til en gammel Nokia 7110. Jeg
blev så træt af SL45'eren, at jeg smed den ned i en skuffe, og gik tilbage
til 7110'eren... på trods af håbløs batterilevetid.

Alt i alt kan jeg ikke anbefale den model. Til prisen kan du få langt mere
moderne modeller, bl.a. med GPRS, som SL45'eren ikke har. Personligt er jeg
mest til Nokia, og i SL45'erens prisklasse befinder sig Nokia 6310 og 6510,
som er LANGT federe! Så mit råd vil være: Gå LANGT udenom SL45'eren, også
gerne langt udenom Siemens, og vælg en af Nokias førnævnte modeller. Du

> Har også kigget på s45, men hvordan er den i forhold til subj.

Indrømmet, jeg kender ikke Siemens' øvrige modeller, men ovenstående har
været nok for mig til at undgå alle mobiltelefoner, hvor der står Siemens
på. For mig er der 2 rigtige mobiltelefonproducenter: Nokia og
Ericsson/Sonyericsson.

> PS. Håber ikke det er OT, i så fald undskyld.

Det kunne vist ikke være mere ontopic

De venligste hilsener

Allan
(Som pt. har en Nokia 3510, som jeg er MEGET glad for!)
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Birkoff

Dato : 18-08-02 23:34

Du valgte bare den forkerte siemens, de resterende modeller har stort set
ikke haft fejl bortset fra S40. Hvis man ikke kan finde ud af at lære et nyt
sms system er der jo ikke noget at gøre ved det.
Til gengæld har nokia lavet så meget lort at de ikke skulle have lov at
sende telefonerne på markedet.
Deres erhvervstelefoner har været gode og stabile, de resterende skulle
aldrig være produceret med den frekvens af fejl der har været på dem. Så
skulle de i det mindste have lavet dem ordentligt fra starten.
Jeg vil sige man skal holde sig fra alle nye nokiaer de første 3-4 måneder
og lade andre finde ud af om de også er fulde af fejl som 8210 3310 og 8310
MVH Janus

Fra : Ally

Dato : 19-08-02 10:07

> Du valgte bare den forkerte siemens, de resterende modeller har stort
> set ikke haft fejl bortset fra S40. Hvis man ikke kan finde ud af at
> lære et nyt sms system er der jo ikke noget at gøre ved det.

Det er ikke et spørgsmål om at "kunne finde ud af". Det er et spørgsmål om
at bruge det mest intuitive system. Der er himmelvid forskel på min SL45 og
min Nokia 3510 i brugervenlighed, især når man benytter sms. Man lærer
hurtigt SL45'erens lidt kringlede smssystem, men det gør det ikke mere
brugervenligt.

> Til gengæld har nokia lavet så meget lort at de ikke skulle have lov
> at sende telefonerne på markedet.

Inden vi starter en religionskrig , så er det da rigtigt, at Nokia heller
ikke er fejlfri. Jeg har skam også haft problemer med min nye N3510. Dog
klarede en rep. og en softwareopdatering problemet.

M.v.h.
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com