MS Windows
briani 27239
Nu har jeg et stort problem!!!!
Fra : JNE

Dato : 18-08-02 17:52

Hej NG!

Nu håber jeg virkelig i kan hjælpe!!!

Jeg skulle installere NT Apm/ældre understøttelse fordi at ATX ikke virkede
ordentligt på min computer!
Men nu er problemet meget værre end før og jeg kan ikke finde "NT Apm/ældre
understøttelse" så jeg kan ikke afinstallere det!
For det første restarter min computer nu i stedet for at lukke selvom at
"Aktiver avanceret strømstyring" er slået fra!
Og for det andet kan windows xp ikke få kontakt med min brænder! Men i
opstarten siger den at den har fundet mit cd-rom drev/beænder?!

Hvad gør jeg for at løse disse to problemer????

Håber i kan hjælpe!

MVH
JNE

Fra : Madsen

Dato : 19-08-02 13:34

JNE skrev:

> [...]
> Men nu er problemet meget værre end før og jeg kan ikke finde "NT
> Apm/ældre understøttelse" så jeg kan ikke afinstallere det!

Hvordan har du installeret det?

Madsen.

Fra : JNE

Dato : 19-08-02 16:28

Jeg gik ind og fulgte denne anvisning:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

i afsnit 2 hvor man skal installere NT Apm/ældre understøttelse!

Håber du kan hjælpe!

MVH
JNE

Fra : Madsen

Dato : 19-08-02 16:38

JNE skrev:

> Jeg gik ind og fulgte denne anvisning:
> http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm
>
> i afsnit 2 hvor man skal installere NT Apm/ældre understøttelse!

Kan du ikke bare slå den fra ved at højreklikke på den og vælge
'Disable' eller 'Deaktiver' ?

Madsen.

Fra : JNE

Dato : 19-08-02 16:56

Hmm hvor henne fordi den er ikke i enhedshåndtering?

MVH
JNE

Fra : Madsen

Dato : 19-08-02 17:06

JNE skrev:

> Hmm hvor henne fordi den er ikke i enhedshåndtering?

Heller ikke hvis du går op i Vis og placerer et flueben ved 'Vis
skjulte enheder', som beskrevet på det link du sendte?

Madsen.

Fra : JNE

Dato : 19-08-02 18:22

Nu har jeg fundet den og jeg har slettet den fordi det virkede ikke! Men mit
cd-rom drev virker stadig ikke den kommer med følgende fejl:
Windows indlæste enhedsdriveren til hardwaren, men kan ikke finde
hardwareenheden. (Kode 41)

Hvad skal jeg gøre ved det???

MVH
JNE

Fra : Madsen

Dato : 19-08-02 19:44

JNE skrev:

> Windows indlæste enhedsdriveren til hardwaren, men kan ikke finde
> hardwareenheden. (Kode 41)
>
> Hvad skal jeg gøre ved det???

Hmm, jeg er ikke sikker, men prøv at gå ned i Start > Kør og skriv:
Regedit

Find så følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-
E325-11CE-BFC1-08002BE10318} og hvis der i den nøgle findes værdier
som hedder UpperFilters og LowerFilters så slet dem.

Genstart derefter og se om det har hjulpet.

Madsen.

Fra : JNE

Dato : 20-08-02 06:19

Tusind tak nu virker mit cd-rom drev igen!

Hmm men jeg gad vide hvad jeg skal gøre for at få ATX til at virke!

MVH
JNE

Fra : Madsen

Dato : 20-08-02 10:59

JNE skrev:

> Hmm men jeg gad vide hvad jeg skal gøre for at få ATX til at virke!

Hvis intet af det der er nævnt på:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm virker, så tror jeg det
bliver svært. Muligvis lykkedes det når Service Pack 1 til WinXP
udkommer, men jeg tvivler. Noget tyder på at bundkortet i din pc
ikke understøtter det WinXP kræver hvad strømstyring angår.

Vil den ikke lukke, eller hvad er der galt?

Madsen.