jolle..
Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 18-08-02 16:26

Hvor stor jolle har man brug for hvis man som tre personer vil fiske lidt
fra kyst eller i sø.. Det skal ikke være noget stort og smart, bare en jolle
med påhængmotor og plads til tre, måske fire, fiskende personer?

Og hvor meget vil sådan een koste, brugt og/eller ny?

K.

Fra : Alex Linaa

Dato : 19-08-02 09:54

"Karsten Hammer Hansen" <elektrosport@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jolle
> med påhængmotor og plads til tre, måske fire, fiskende personer?

Jeg kan kun tale ud fra egne erfaringer, men den følgende kombination har i
mange år bragt mig sikkert rundt ved kyst og på hav:

Båd: minimum 14 ft., helst 15 ft. Dobbeltskroget og synkefri. Ikke noget lir
med overbygnig eller andet der tager pladsen.
Motor: 10 Hk.
Ekkolod: Lowrace

> Og hvor meget vil sådan een koste, brugt og/eller ny?

Solgte den (desværre) for 15.000,- incl. bådtriler.

/Alex

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 19-08-02 16:50

Ok, tak for hjælpen.. Jeg ved ikke om bliver aktuelt med det samme, der kan
gå nogle år endnu før det bliver en realitet.. Men tanke-shopping er en kær
hobby.. :)

Beklager til dem der syntes det var lidt OT, men da jeg finder emnet
temmelig relateret til denne gruppe tog jeg chancen.

mvh.
K.

Fra : Sune

Dato : 19-08-02 16:57

> [...]
kan
> gå nogle år endnu før det bliver en realitet.. Men tanke-shopping er en

Kender det. Halvdelen af fornøjelsen ved at købe båd (uanset størrelsen) er
at shoppe rundt. Har lige selv shoppet og købt

> Beklager til dem der syntes det var lidt OT, men da jeg finder emnet
> temmelig relateret til denne gruppe tog jeg chancen.

Det er et svært grænseområde. Selv synes jeg det er ok, at snakke om
fiskebåde her, især fordi det er svært at få et svar om den slags i den
rigtige gruppe, som er dk.fritid.sejlads.

mvh
Sune

Fra : Alex Linaa

Dato : 20-08-02 07:33

"Karsten Hammer Hansen" <elektrosport@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Beklager til dem der syntes det var lidt OT, men da jeg finder emnet
> temmelig relateret til denne gruppe tog jeg chancen.

Det skal du da ikke beklage.
Fundatsen siger: "udveksling af erfaringer", og hvor skulle vi ellers
udveksle erfaringer omkring hvilke både vi bruger til fiskeri?
Båden er IMO en del af grejet i denne sammenhæng, så du er helt on topic.

vh
Alex

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 19-08-02 11:35

"Karsten Hammer Hansen" <elektrosport@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> med påhængmotor og plads til tre, måske fire, fiskende personer?
>
> Og hvor meget vil sådan een koste, brugt og/eller ny?

Prøv at spørge i dk.marked.privat.baad

Fra : Carsten Beck

Dato : 19-08-02 18:28

"Rasmus Hayseed" <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote in message news:<ajqhle$2n93$1@news.cybercity.dk>...
> "Karsten Hammer Hansen" <elektrosport@hotmail.com> wrote in message
> jolle

> Prøv at spørge i dk.marked.privat.baad

Hej.
Jeg har selv været den lykkelige ejer af en Cresent 410. Mindre må det
altså heller ikke blive. Den passer glimrende til 2-3 mand, og
fungerer glimrende med 10 hk. (helst 15 - det havde jeg). Det var en
usædvanlig sødygtig båd. Det er så også det mindste, du må anskaffe.
m.v.h.Carsten

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 22-08-02 16:07

Hej Karsten. Bare en betragtning. Jeg har selv trollingbåd, en 20 år gl.
Shetland Family Four. Den er tung ad h... til,
men den har een fordel - den dag jeg endelig har tid og lejlighed til at
komme på havet, ja så er der også stor sansynlighed for at vejret ikke er
værre end at jeg kan og tør sejle ud. Selv om det du tænker dig er noget
mindre og mindre ambiciøst, så husk at det ikke er nok, at du nogen gange, i
ekstra godt vejr, kan benytte den til det formål du ønsker. En smule
overkill gør at du får færre skuffelser de dage du står på stranden med
grejet parat og så vælger at blive hjemme pga. vejret.
MVH Niels