Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pocket Digital [Logitech]
Fra : William A. Husted, e~

Dato : 18-08-02 13:27

Hej igen,

Test og testbilleder skulle gerne være klare og uploadet i aften, søndag,
ved kaffetid.

Hører i øvrigt gerne fra folk der ønsker at få testet digitalkameraer fra
især Logitech, Canon og Kodak, da vi har en testaftale med pågældende
producenter på eaid.dk.

Sorry hvis dette kom til at ligne en reklame, men det er bare i et forsøg på
vurdere hvilke produkter vi skal teste, hvilke der har størst almen
interesse. Lad os høre...så skal vi se hvad vi kan finde ud af mht. tests.

Venligst

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 18-08-02 21:08

Hej,

Hermed link til den test, William lovede:
http://www.eaid.dk/testcenter.php?action=vis&id=18

Bemærk at de eksempler på billeder, han giver, er formindsket i PS. I løbet
af den kommende uge, vil de originale blive indsat.

-Peter

--
www.eaid.dk - Gratis IT-hjælp til ALLE!

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-08-02 21:20

"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@FJERNeaid.dk> skrev:

>http://www.eaid.dk/testcenter.php?action=vis&id=18

Tak!
William skriver der dér bl.a.:

> [...]
>dvs. forstørre et billede rent digitalt og tilføre pixels. Derved opnår man et større billede,
>flere pixels, men samtidig også en mindre skarphed. Dette var den midlertidige teori, men den holdt - desværre - ikke, da det viste sig >at resultatet var nogenlunde lige så ringe i den lave opløsning 640*480. Reelt er der altså tale om 1,3 megapixels, men desværre i en >noget sølle forfatning. Stadig står jeg dog gådefuld overfor det faktum at man med Pocket Digital kan tage samme antal billeder [53] i >såvel høj som lav opløsning.

Iflg. andre omtaler /er/ de 1,3 megapixel interpoleret.

>Bemærk at de eksempler på billeder, han giver, er formindsket i PS. I løbet
>af den kommende uge, vil de originale blive indsat.

Umiddelbart finder jeg dem ikke /så/ ringe for et lille lommekamera,
men det kan jo bedre bedømmes, når de originale kommer op.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 18-08-02 21:36

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Iflg. andre omtaler /er/ de 1,3 megapixel interpoleret.

Jeg har ændret - tak for den hurtige respons.

Det sjove ved kameraet - eller indpakningen - er, at der hvergang der står
1,3 megapixel, er en *-henvisning. Men ingen steder har vi fundet, hvad
stjernen står for.

De viste billeder er som du siger rimelige at se på, men så snart du får dem
i fuld størrelse (vi sender besked herom) så - tja. Blir det ikke så godt.
Måske til web-brug i den lille størrelse kan de gå.

-Peter

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 18-08-02 21:52

"Peter Skjelbo, eaid.dk" skrev:

> Det sjove ved kameraet - eller indpakningen - er,
> at der hvergang der står 1,3 megapixel, er en
> *-henvisning. Men ingen steder har vi fundet, hvad
> stjernen står for.

Det står på deres hjemmeside:
http://makeashorterlink.com/?T2EC54C81

*1.3 megapixel images interpolated from native VGA sensor
Revolutionary VGA CMOS sensor (640x480)

Så selve CMOS-chippen er blot 0,3 Mpixel... (!)

Mvh, Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-08-02 22:09

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev:

>Det står på deres hjemmeside:
>http://makeashorterlink.com/?T2EC54C81

>*1.3 megapixel images interpolated from native VGA sensor
>Revolutionary VGA CMOS sensor (640x480)

Tak, jeg havde ikke lige gemt et link.

>Så selve CMOS-chippen er blot 0,3 Mpixel... (!)

Og det gør jo den opløsning værdiløs i den forstand, at det lige så
godt kan gøres i fotoeditoren på puteren bagefter.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 22-08-02 18:05

Som lovet er de rigtige, ukomprimerede og uredigerede billeder nu kommet på.

-Peter

--
www.eaid.dk - Gratis IT-hjælp til ALLE!

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-08-02 20:26

"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@FJERNeaid.dk> skrev:

>Som lovet er de rigtige, ukomprimerede og uredigerede billeder nu kommet på.

Gider du lægge præcis url igen? Jeg ka'tte hitte den gamle.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 23-08-02 18:14

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-08-02 19:22

>http://www.eaid.dk/testcenter.php?action=vis&id=18

Tak! Jeg havde såmænd bare overset linket nederst til billederne - den
moderne uskik med ikke at understrege links

Jeg er enig: kvaliteten er ikke noget at samle på ;o/

--
hilsen pl
se mine fotos